Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Elikkäs, mulla on pien ongelma kun tuntuu että en saa kaikkia tehoja irti nykyisestä kokoonpanosta ja tarvisin vähän vinkkejä kokeneemmilta että mikä saattaa olla pielessä jne.jne. Mitään isoa ja kallista viriosaa en tule ostamaan ellei oli ihan välttämätön. Nykyään manki pelittää ja rullaa eteenpäin ihan normaalisti paitsi että on vähän outo, se pätkii ja röpöttää välillä. Mielestäni kyse ei ole kaasarista vaan siitä että kipinä ei ole kunnossa tai jostain muusta, koska tuntuu ettei kierrä loppuun asti koska ykkös ja kakkos vaihde on turha koska se on jotenki eloton, eli kun antaa kaasua rupee vaan kone huutamaan eikä mopo liiku oikein minnekkään. Vinkkejä kaipailen!!
Nykyinen kokoonpano:
-85cc sylinteri
-72cc kansi
-24mm kaasari suutin 80. MED powerfiltter
-Vakio putki (äänien takia)
-Säädettävä ohitin
-16/35
Siirtäkää minne lystäätte jos tuli mielestänne väärään paikkaan
Nykyinen kokoonpano:
-85cc sylinteri
-72cc kansi
-24mm kaasari suutin 80. MED powerfiltter
-Vakio putki (äänien takia)
-Säädettävä ohitin
-16/35
Siirtäkää minne lystäätte jos tuli mielestänne väärään paikkaan
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Eikai kytkin luista?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Riippuu mitä kytkimen luistaminen nyt käytännössä tarkottaa? ykkösvaihteella kaasuttaessa mopo liikkuu vähän eteenpäin mut sit taas kun polkee mankii käyntii nii kytkin ottaa kokoajan kiinni sillee että poljin menee kevyesti alas ottamatta mihinkään kiinni.
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Kytkimen luistaminen on sitä että kun vapautat kytkimen esim. vaihdettuasi isompaa vaihdetta silmään, mopon kierrokset nousevat ainoastaan, eikä mopo vedä kunnolla, aivan kuin pitäisit kytkinkahvaa puoliksi vedettynä ajaessasi.
Se että mopo ryömii kytkinkahva pohjassakin tarkoittaa ettei se kytkin irroita.
Vaikuttaisi kyllä kuvauksen perusteella siltä että kytkin luistaisi ja kovin.
Katoppa kytkinvaijeri ettei ole kiristetty liian kireälle/säädetty koneen puolelta ruuvi liian pohjaan.
Jos ei kumpikaan näistä auta, kytkinlevy todennäköisesti loppu.
Se että mopo ryömii kytkinkahva pohjassakin tarkoittaa ettei se kytkin irroita.
Vaikuttaisi kyllä kuvauksen perusteella siltä että kytkin luistaisi ja kovin.
Katoppa kytkinvaijeri ettei ole kiristetty liian kireälle/säädetty koneen puolelta ruuvi liian pohjaan.
Jos ei kumpikaan näistä auta, kytkinlevy todennäköisesti loppu.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Tolla setillähän saakin olla jo jäykät jouset ja high performance kytkinlevy.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Jäykät jouset on jo mut vois tilata tollasen kytkinlevyn. Mutta toi pätkiminen, johtuuko sähköistä vai kaasarin säädöistä?
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Hmm, voi johtua tieten kummasta vaan. Jos täydellä kaasulla pätkii, nii koitahan vaihtaa suutinta johonki suuntaan ja vaikka ilman ilmanputsaria jne, josei vaikuta mitenkään, nii voi kai sitte vika olla sähköissäki... 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mulla oli sillai et isoilla kierroksilla pätki/booas. Vika oli tulpanhatussa
Veikkaisin et sähköissä vika, koita toisella tulpanhatulla jos pelittäs 


Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Vakioputki pois ja joku itsetehty tai V8 moposopista tilalle.Ooracingillä on myös kohtuu halpoja vakion näköisiä "tehareita" (jinkun vakioputki?), josta saa pienellä vaivalla hyvin virtaavaan.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Vaihdoin just teharin pois ja laitoin vakioputken kii ku oli liian kovat äänet joten teharia en oo ainekaa laittamas kii, kai ne sit johtuu kaasarin säädöistä tai sähköistä..... 

Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Lähinnä otsikkoon ja aloitusviestiin viittasin. 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Joo, en millään pahal laittan tota viestii. Mut tilaan nyt tulevalla viikolla uuden kytkinlevyn ja vaihdan tulpanhatun ja tulpan. Mikäs tos on ku paukkuu vähän välii ja ei käy tasasest?
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mulla teki tota pätkimistä siitä syystä että cdi poksin johot olivat huonosti kiinni.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mites se paukkuu? Putkessa paukkuminenhan voi viitata moneen asiaan, alfamerin kirjassa mainitaan ainakin tulppa, liian rikas seos ja myöhäinen sytytyshetki. Mulla on tälläki hetkellä 110cc:ssä ongelma et paukuttaa putkessa ja lyö liekkiäkin välillä ja tää saattaa johtua venttiilivuodosta.
Mutta tulpan vaihdolla, ajotusten tarkistamisella ja seoksen säätämisellä selviää vähintäänki monta asiaa joissa EI oo vikaa jossei se auta mitään.
Mutta tulpan vaihdolla, ajotusten tarkistamisella ja seoksen säätämisellä selviää vähintäänki monta asiaa joissa EI oo vikaa jossei se auta mitään.

-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
kaverilla oli suoran putken kans tuota juttua että paukuttaa pirusti putkessa, varsinkin moottorijarrutuksessa, mut toisenlaisella putkella ei paukuta...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 06.03.2006 19:04
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Suutin vaikuttais aika pieneltä? Voihan sitä kokeilla vaikka putsata kaasarin vaihtaa vaikka samal paremman filtterin, kokeilla isompaa suutinta, ym. edellämainittuja.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Miten perustelet sen että suutin vaikuttais aika pieneltä? Kaasua! ei ole tietääkseni ainakaan tässä topicissa maininnut että mikä kaasutin tuossa on kiinni, ja suuttimia ei voi oikein verrata eri kaasuttimien kesken. Esim. Dell´Orto PHBG ja Dell´Orto PHVA kaasareissa suuttimien koot eivät ole verrattavissa keskenään. Jos mopossa on aiemmin ollut vaikka 18mm PHBG:n kanssa suutin kokoa 90 niin se saattaa olla samankokoisen PHVA:n kanssa aivan liian pieni.pikkutankki kirjoitti:Suutin vaikuttais aika pieneltä? Voihan sitä kokeilla vaikka putsata kaasarin vaihtaa vaikka samal paremman filtterin, kokeilla isompaa suutinta, ym. edellämainittuja.
Putkessa paukkuminen voi johtua pienestä imuvuodosta, mikäli se on sellaista tussahtelevaa paukkumista. Myös häiriöt käymisessä viittaavat siihen. Katso, että imukaula ja imukaulan molemmissa päissä olevat tiivisteet ovat ehjät ja paikallaan. Mikäli eivät ole, osta vaikka tiivisteliimaa ja tee uudet..
YOU ARE BORN WEAK AND DIE WEAK, WHAT YOU DO INBETWEEN IS UP TO YOU!
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
joo mullakin kerran meni mankis noin kytkimessä oleva levy otettiin irti ja voideltiin se mikä se nyt onkaan, se rautanen puolikas putki siinä niin heti alkas toimimaan
. en tiiä toimiiko sulla.

satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Näin vanhan topicin sitten nostit? Voi vitun pälli, lukaseppas foorumin SÄÄNNÖT ja mieti vähän mitä ja mihin postaat. Muutenkin sulta tulee kaikkea paskaa näihin topicceihin 

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
miten saan enemmän tehoja irti tehdasviritteisestä 110 koneesta?
HALVALLA 


Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mikä tehdasviritteinen?Timppasd kirjoitti:miten saan enemmän tehoja irti tehdasviritteisestä 110 koneesta?HALVALLA

Ostat 110cc:hen kaasarin (22mm-26) ja teet ite putken. Ja ihan perustarkastukset teet eli ajotus ja välykset. Sen jälkeen ostat teho-cdi:n ja virinokan. Sit isompia venttiileitä jne...

Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mistä saa isompia venttiileitä?
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Isompi kansi, esim lifanin 23/27 venttiileillä oleva kansi, löytyy varmaan minimotoracingilta.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Sori, meinasin kyllä kantta. Eli 27-23 kansi menee työllä ja tuskalla tohon toimivasti.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
tarviiko paljokin muokkailla että menee?
Sry että kyselen paljon
Sry että kyselen paljon
