12v sähköt

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
Goofyz
Viestit: 77
Liittynyt: 01.04.2008 16:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Goofyz »

Saaanko sillain mankiin 12v sähköt kun vaihdan polttimot, pistän jännitteen säätimen, töötin ja akun?
joobe
Viestit: 244
Liittynyt: 09.04.2007 12:38
Paikkakunta: vammala

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja joobe »

Siis vaihdat vaan 12v jänniteensäätiminen nii sulla on 12v sähköt :D, polttimotkin kyl kannattaa vaihtaa ja akku ja töötti pois, ne on vaan ylimäärästä painoo ja turhia muutenki.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Blooddrunk
Viestit: 52
Liittynyt: 05.10.2008 11:57
Paikkakunta: Liperi

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Blooddrunk »

Jonke kirjoitti:Mulla taitaa olla tommonen (en ole täysin varma) ja hyvin on pelannut. Menee suoraan mankin vakiopistokkeeseen.

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3671
no onkos tossa sitten se tasavirtasuuntain että saa akun??? :roll:
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja kurri »

joo, ihan samanlailla toimii kun vanhakin, mutta regu on 12v. (saa noita halvemmallakin)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
jaanne
Viestit: 37
Liittynyt: 23.10.2007 13:23
Paikkakunta: Kalajoki/Kokkola

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Ko tuosa tylsyyttäni purin vanhan mersun vaihto laturin nii siellä oli osa jota väittäisin jännitteensäätimeksi ja siitä lähtee 2 johtoa värejä en muista eikä mahda olla edes oleellinen tieto (?) mutta itse asiaan saisikos tuosta mankiin sopivan säätimen? periaattessa saa mutta en ole perehtyny sen kummemmin nuihin auton latureihin että onko mitkään arvot vääriä ettei kannattaisi tuota mankiin laittaa? :roll:
-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja kurri »

vaihtovirtalaturin lataussäädin säätää kenttäkäämityksen magnetointivirtaa säätäessään latausjännitettä-> ei taida käydä, mutta tasasuuntaussillan siitä voi kyllä käyttää mankiin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
jaanne
Viestit: 37
Liittynyt: 23.10.2007 13:23
Paikkakunta: Kalajoki/Kokkola

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja jaanne »

ai tarkotatko "diodit" ne kyl meni muuntajaan, josta teen verkkovirralla pyöritettävän autovahvistimen muuntajan :lol:
-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
Goofyz
Viestit: 77
Liittynyt: 01.04.2008 16:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Goofyz »

Mikä polttimo olisi hyvä eteen kun minulla on nyt 12v sähköt, siis sellanen et millä näkis hyvin :?:
Blooddrunk
Viestit: 52
Liittynyt: 05.10.2008 11:57
Paikkakunta: Liperi

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Blooddrunk »

h4 jos haluut nähhä hyvin
Goofyz
Viestit: 77
Liittynyt: 01.04.2008 16:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Goofyz »

meneekö suoraan kiini? mistä niitä sais melko halvalla?
Blooddrunk
Viestit: 52
Liittynyt: 05.10.2008 11:57
Paikkakunta: Liperi

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Blooddrunk »

Goofyz kirjoitti:meneekö suoraan kiini? mistä niitä sais melko halvalla?
no pienellä modauksella menee
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=25570
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Ja tässä polttimo joka menee suoraan kiinni http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... cts_id=868
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Blooddrunk
Viestit: 52
Liittynyt: 05.10.2008 11:57
Paikkakunta: Liperi

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Blooddrunk »

Grimnir kirjoitti:Ja tässä polttimo joka menee suoraan kiinni http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... cts_id=868
ei tuolla nää sen paremmin kun vakio polttimolla 6v sähköillä (N)
eli ei kannata ostaa
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Kyl ite ainaki huomasin eron... sitte vie kun leikkaa sen kuvun sieltä umpiosta pois niin näkee vie paremmi
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja kurri »

tai siitä sopiva halogeeni: http://scooter-center.com/catalog/produ ... ts_id=8589&
ehkä noita vois jostain suomestakin löytyä, mutta en jaksa ettiä :P
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Easypartsin halogeeni http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -2109-515/

Tilaan tuommoisen samalla kun tuolta takavaloonkin polttimot ja neonit, saa nähä kuin onnistuu kiinnitys, kai iha normaalisti =)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Mites paljo akku vaikuttaa valojen tehoon? Uskoisin että itselläni ei akussa ole kunnolla virtaa ollut moniin vuosiin ja valot on melko himmeät. Näin talven tullen pitäisi sitten saada lisää näkyvyyttä joten mietin että kuinkahan monta kertaa enemmän valotehoa tulee jos uusin akun ja laitan 12V regun. Akunhan ei tarvitse olla 12V vai kuinka?
japsiraaseri
Vip-käyttäjä
Viestit: 180
Liittynyt: 02.12.2006 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja japsiraaseri »

Jarso- kirjoitti:Mites paljo akku vaikuttaa valojen tehoon? Uskoisin että itselläni ei akussa ole kunnolla virtaa ollut moniin vuosiin ja valot on melko himmeät. Näin talven tullen pitäisi sitten saada lisää näkyvyyttä joten mietin että kuinkahan monta kertaa enemmän valotehoa tulee jos uusin akun ja laitan 12V regun. Akunhan ei tarvitse olla 12V vai kuinka?
Valothan eivät ole akusta mitenkään riippuvaisia, toimivat ilman akkuakin. Saattaisin jopa väittää että 12V sähköjärjestelmällä on hyvä olla 12V akku, vai mitä itse veikkaisit.. :wink:
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Mut onks niitä akkuja sit samankokosia ku toi 6V akku? :D Eihä sellasta mötikkää saa mankihin laitettuu mihinkää, mitä ny muistelen millanen gilerassa on..
Apes
Viestit: 320
Liittynyt: 14.09.2006 17:50

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Apes »

Bilteman lyijyakku (tuo 1,2Ah) sopii. Se vaan pitää laittaa sillee väärinpäin sinne telineeseen.

Mullekki tulossa scatterilta Peugeotin jännitteensäädin (Y)
Osku
Viestit: 241
Liittynyt: 26.02.2007 19:41
Paikkakunta: Keitele

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Osku »

Menee tuo 1,2Ah akku silleenki, et vähä taivuttaa akuntelinettä.
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

No toihan oiskin hyvä. :P Löytysköhän tuolta sitten samalla polttimot etu ja takavaloon? Mites mittarinvalo ja jos joskus tulee laitettuu niin vapaanvalo, löytyykö niihin sopivia polttimoita 12V sähköillä? Regua ei varmaan biltemasta saa. :lol:
Apes
Viestit: 320
Liittynyt: 14.09.2006 17:50

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Apes »

Takavalo
Mittarivalo
Vapaavalo
Varapolttimot saa kanssa, kun näköjään paketissa 2kpl :D
Etuvaloksi sitten vaikka modaat H4, Kärkkäisellä 1,00e/kpl ;)

Suoraan käyvä etuvalo (Biltemasta tollasta ei löydy... ja tehokkaampi sen olla pitää :D )
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Vielä pitää varmistaa ku joku aiemmilla sivuilla puhui ostaneensa biltemasta auton regun joten saako siis näin ollen biltemasta kaiken tarvittavan 12V sähköjä varten? Nyt on ostoskorissa jo akku, polttimot ja töötti.

Edit: käyköhän peugeot skootterien regut? Kympillä sais. :P
Blooddrunk
Viestit: 52
Liittynyt: 05.10.2008 11:57
Paikkakunta: Liperi

Re: 12v sähköt

Viesti Kirjoittaja Blooddrunk »

käy ne mulla on sellanen
Vastaa Viestiin