Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Skyttari kirjoitti:Herätelläämpäs tämäkin topicki Eli kysyisin semmosta että pystyyköhän skyteamin runkoo/svingiä hitsaamaaan ku ainakin näytää joltakin kevymetalli seokselta että siks kysyn ku ois sitä tarkotus pidentää toat svingiä Ja sit vielä semmosta että mitäs noissa tommosissa "balanceri" takahaarukoissa se balanceri vaikuttaa?
Se on vahvistus, eli se vahvistaa ;--).=kestää paremmin=parempi=(hienompi?)
Eikö toi nimikin "balancer" kerro jo jotain osviittaa että sen tarkoitus on vakauttaa. Kestävyyteen se ei vaikuta erityisesti, koska svingiin ei hirveän kovaa rasitusta synny tuossa suunnassa.
Wiibo kirjoitti:
Eikö toi nimikin "balancer" kerro jo jotain osviittaa että sen tarkoitus on vakauttaa. Kestävyyteen se ei vaikuta erityisesti, koska svingiin ei hirveän kovaa rasitusta synny tuossa suunnassa.
Toisin sanoen ulkonäköseikka mankissa.
Täytyy olla jokin käännösvirhe tuo "balancer", koska monkeybike.co.uk kertoo sen olevan "braced", eli tuettu. http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... g_Arm.html Ja kyllähän tuo tuelta näyttääkin. Ja onhan tuo melkein sama kuin kaksi takahaarukkaa päällekkäin, joten kyllä sen pitäisi olla tukevampi.
- American Car Show 2010 -
- Petrol Circus 2010 -
- Hifi- ja Tuning Show 2010, yleisöäänestyksen hienoin mopo/skootteri 1.sija ja raadin valitsema hienoin mopo/skootteri 1.sija -
ihan rautaahan se taitaa olla, hitsata voi lähes millä vehkeellä vain. Palkkihaarukka on varmaan helpoin toteuttaa 1"x2" neliöputkesta vakiohaarukasta kannibalisoiduilla kiinnikkeillä.
Vakio svingion 23-26cm eli keskipiste takareiälle on sitten jossain 24,5cm. 26cm ollessa koko pituus, siihen 10cm lisää on 36cm. (360mm) Tosin tuos kuvas kyl 28 näyttää oleva koko pituus, mutta 23-26cm kurri kirjotteleepi pari postausta ylempänä.
Edit: Melko varmasti se on tosta samoissa kohdissa, kun kurrin kuvan mukaan 26cm on.
E2: Kävin ny sit viel mittaa omasta +10 ja sain 36cm akselin keskikohalle. E3: Hämää nyt vaan toi 34cm oleva, jossa ilmotetaan 34cm olevan reijästä akselinreijän keskikohtaan. Samoin kurrin kuvassa, sitten vielä se, että jos 34 olis +10 olis 37 +13. Ellei noi 36cm ja 34cm sit molemmat oo +10, mutta eri kohdista mitat?
Ootteko jatkanu noita vakiohaarukoita? jos jatkeita (muitaki kuin BMW merkkisiä hlö. autoja) löytyy niin voitteko laittaa kuvaa ja kertoa paljon centtejä +:ssaa.
Tekis mieli jatkaa tota mankin haarukkaa jotain 5-8cm? Ja sitten jos jollain jatkeita on niin kertokoon iskareiden pituuden myös?
Sigussa on linkki mun jatkeeseen, senttejä tuli sopivasti, ei niin paljon että tarttis matkia saunalahden mainosta. Hehheh, asiaan.
Mutjoo, onhan niitä jotkut jatkanu, sorvaa semmosen -==- palan sinne että nuo ohuet kohdat menee takahaarukan putkien sisäpuolelle jne. Sitten lankaliimalla kiinni ja tarkistusta että onnistuiko... Iskareiden pituus riippuu toki pituudesta ja omasta mielipiteestä.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
HPT kirjoitti:Sigussa on linkki mun jatkeeseen, senttejä tuli sopivasti, ei niin paljon että tarttis matkia saunalahden mainosta. Hehheh, asiaan.
Mutjoo, onhan niitä jotkut jatkanu, sorvaa semmosen -==- palan sinne että nuo ohuet kohdat menee takahaarukan putkien sisäpuolelle jne. Sitten lankaliimalla kiinni ja tarkistusta että onnistuiko... Iskareiden pituus riippuu toki pituudesta ja omasta mielipiteestä.
Joo no niin aattelin tehdäkkin jos vaikka huomenna laittais rälläkän & sorvin laulamaan..
Ja sitten tässäkään topicissa ei mainittu mutta esim. pari 10mm reikää jotka hitsata umpeen siis sen -==- jatkopalan päällekkäin tuleviin kohtiin niin rasitus ei kohdistu vain saumakohtiin.
Oikeaoppisestihan haarukka jatkettais esim. kahdesta vakiohaarukasta katkastais tarvittava pituusero, niin saumakohtia ei tulisi kuin yks.
Mutta halusin vaan nähdä noita jatkettuja haarukoita/muita pidempiä ja iskareiden pituuden ettei tarvi niin kovasti arpoa itelleen.
Mun manki (allekirjotus) omistaa jatketun vakiohaarukan. n8cm sitä jatkettiin ja sisälle löydettiin jotain umpirautaa juur oikean kokosta, sitten putkee päälle ja hitsi laulamaan. kestänyt hyvin, mutta muista pitää taka-akseli kiinni kun jatkat, mulla ei ollu ja nykyään jatkettu akseli.
320mm iskarit on sopivat, melkein täydelliset oikeastaan
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Ite jatkoin 100% samal taval, ku Grimnir ja kävi sama homma, että unohdin laittaa akseli. No ei ollu paha korjaa, eli korjasin sen menee alkuperäsel akselil. Nykyään maalaamattomana jossai talli peräköil seki haarukka. Haarukka tais olla +4.
Grimnir kirjoitti:Mun manki (allekirjotus) omistaa jatketun vakiohaarukan. n8cm sitä jatkettiin ja sisälle löydettiin jotain umpirautaa juur oikean kokosta, sitten putkee päälle ja hitsi laulamaan. kestänyt hyvin, mutta muista pitää taka-akseli kiinni kun jatkat, mulla ei ollu ja nykyään jatkettu akseli.
320mm iskarit on sopivat, melkein täydelliset oikeastaan
Mullakin on 8cm jatkettu takahaarukka ja mulle on 600mm keulalla ja 340mm iskareilla _hieman_ takakeno...
5cm jatkoa tuli tohon omaan, 9cm akselinpätkä sisäpuolelle & putki ulkopuolelle ja koko komeus räittiin tigillä umpeen.
Kasailin pyörilleen ja ihan omaan silmään napakka tuli.
PV:n swingi taitaa olla vakiorenkaiden kans paras...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Ooracingilta saa nykyää tämmöisiäkin tämmösiä hinta on ainakin ihan kohillaan mun mielestä.. vois ihan tilaa kun saa rahaa. Onkohan noi kuinka kestäviä?
OORacingin swingit kyllä kestää, varsinkin tuon balancerin kans.