CDI-yksikkö
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: CDI-yksikkö
Millä kierroksilla rajoitin alkaa rajoittamaan?
Mulla rajoittaa n. 10600 kohdalla tässä piikissä.
Myyjät kehuvat omia CDI-rasioitaan siten, että kone toimii paremmin yläkierrosalueella. Mulla loppuu koneesta veto vakiorasialla n. 8000 kierroksen paikkeilla. Eli yli tuon kierrosluvun ei juurikaan hyödytä kierrättää. Eli ilmeisesti paremmin säädetyllä kilpa CDI-llä saadaan sytytysennakkoa aikaistettua kovilla kierroksilla, joka tietysti tehon kannalta on hyvä juttu, jos kone muuten hengittää kunnolla. Kehuvat myös, että voi kierrättää 14000 kierrosta minuutissa. Paljonkohan näitä koneita voi kierrättää, ennenkuin venttiilit menee sekaisin?
Mulla rajoittaa n. 10600 kohdalla tässä piikissä.
Myyjät kehuvat omia CDI-rasioitaan siten, että kone toimii paremmin yläkierrosalueella. Mulla loppuu koneesta veto vakiorasialla n. 8000 kierroksen paikkeilla. Eli yli tuon kierrosluvun ei juurikaan hyödytä kierrättää. Eli ilmeisesti paremmin säädetyllä kilpa CDI-llä saadaan sytytysennakkoa aikaistettua kovilla kierroksilla, joka tietysti tehon kannalta on hyvä juttu, jos kone muuten hengittää kunnolla. Kehuvat myös, että voi kierrättää 14000 kierrosta minuutissa. Paljonkohan näitä koneita voi kierrättää, ennenkuin venttiilit menee sekaisin?
http://www.planetminis.com/f21/kitaco-c ... 20154.html
Tuolla joku kehui Kitacon rasiaa. Kiertää herkemmin, toimii paremmin kovemmilla kierroksilla.
Kun näitä sytkäjuttuja nyt miettii, niin se lootahan taitaa olla ainoa joka aikaistaa sytytystä kovemmilla kierroksilla, jos aikaistaa. Neuvovat noilla muilla foorumeilla pysymään tunnetuissa merkeissä, kuten mm. Kitaco, tai takegawa.
Tuolla joku kehui Kitacon rasiaa. Kiertää herkemmin, toimii paremmin kovemmilla kierroksilla.
Kun näitä sytkäjuttuja nyt miettii, niin se lootahan taitaa olla ainoa joka aikaistaa sytytystä kovemmilla kierroksilla, jos aikaistaa. Neuvovat noilla muilla foorumeilla pysymään tunnetuissa merkeissä, kuten mm. Kitaco, tai takegawa.
Riippuu aika paljon nokasta ja venttiilienjousista. Kyllä ton vakio skyteamin pitäs kestää noin +11000rpm hajoamatta.Partanen kirjoitti:Paljonkohan näitä koneita voi kierrättää, ennenkuin venttiilit menee sekaisin?
Mun jinkku kiertää ton 14 000. Mitattu kiekkamittariin.
Etkai usko tuota itsekään?
Ja kiekkamittari varmasti kalibroitu oikein yms. Joopajoo.
Ja kiekkamittari varmasti kalibroitu oikein yms. Joopajoo.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
ja varmasti huomioitiin mankin hukkakipinäsytkä, oikea kierroslukema ois siis 7000? 
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Ei, kyllä se mana kiertää yli 10 000...
Mutta äsken se oli 14000. Minkälaiseen "kiekkamittariin" olet sen mitannut?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Autoon tarkoitettuun kiekkamittariin. Toimi niin kuin piti.
Menee vähän offariks, mun osalta loppu.
Menee vähän offariks, mun osalta loppu.
Kyllähän huippukierrokset liittyvät CDI-yksikköön. Eli jatketaan vaan.
Mulle oli myös yllätys, että nelitahtiset pienkoneet saattavat sytyttää jokaisella kampiakselin kierroksella. Taikka ainakin kiinalainen skootteri, ja nyt tämä kiinalainen manki. Mutta äkkiähän sen tajusi, kun ryyppy päällä oli kierrokset sen 8000 kier./min. Mulla on tuommoinen KOSO:n mittari, jossa vaihtoehdot erilaisiin moottoreihin. Piti laittaa kakstahtisen asentoon, että näytti tolkullisia lukemia.
Mulle oli myös yllätys, että nelitahtiset pienkoneet saattavat sytyttää jokaisella kampiakselin kierroksella. Taikka ainakin kiinalainen skootteri, ja nyt tämä kiinalainen manki. Mutta äkkiähän sen tajusi, kun ryyppy päällä oli kierrokset sen 8000 kier./min. Mulla on tuommoinen KOSO:n mittari, jossa vaihtoehdot erilaisiin moottoreihin. Piti laittaa kakstahtisen asentoon, että näytti tolkullisia lukemia.
zaku; mitäs viriä siinä sun Jinkussasi on? Ja paljon on huippunopeus?
Lukekaa saatana
-
kurri
Ykspyttyset nelitahdit on hyvin usein hukkakipinäsytkällä, mullakin lyö tuossa enskassa joka kiekalla. Mankiin pystyis soveltamaan useimpien skoottereiden cdi-boksia ihan helposti kun vaan tietää miten kytkee. (sais vaikka viriteltyä ajoneston koodiavaimilla jos haluaa
)
Sytyttääkö mankikin siis jokaisella kampiakselin kierrolla..
Ite oon aina miettiny tota että mitenkä se joka-toinen-sytytys on toteutettu, mut ilmeisesti mankissa ei sitten olekaan tuollaisia hienouksia?
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
-
kurri
ei ole juu, se toinen kipinä osuu pakotahdille niin siitä ei ole haittaa.
Tänää tuli tommonen ooracingin CDI +14000rpm 5pin boksi, mutta miten ihmeessä noi liittimet menee? Ku mankissa on vakiona kaks liitintä ja tohon menis yks, mutta johtopaikkoja on saman verran ku johtoja. Niin missä järjestyksessä ne menee siihen CDIhin?
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 
Luulisin että johot menee samalla kaavalla, mitä moposopinkin racing cdi poksiin.
Tosin johto järjestystä en ulkoa muista
Tosin johto järjestystä en ulkoa muista
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
-
monkey-speed
mulla on tossa kevarimankissa toi moposopin racing cdi, ehkä jotain pientä parannusta suorituskyvyssä on havaittavissa
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
syyllinen.fi
Mikä "teho" cdi menis suoraan mankin liittimiin? Joku sellanen mist olis oikeest hyötyy..
-
monkey-speed
Ei taida mikään käydä suoraan mankin omaan liittimeen
e: http://www.moposoppi.fi/sahkoosat.htm
tuolta tuo Superbooster CDI 87--> 60.00e
taitaa käydä suoraan
e: http://www.moposoppi.fi/sahkoosat.htm
tuolta tuo Superbooster CDI 87--> 60.00e
taitaa käydä suoraan
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
syyllinen.fi
-
kurri
jossain saksalaisessa kaupassa muistan nähneeni kitacon adapterikaapelia japsi-cdi:n ja euro-johtosarjan väliin, sellainen vois olla ratkaisu...
-
Challenger
Kaasua! kirjoitti:Tänää tuli tommonen ooracingin CDI +14000rpm 5pin boksi, mutta miten ihmeessä noi liittimet menee? Ku mankissa on vakiona kaks liitintä ja tohon menis yks, mutta johtopaikkoja on saman verran ku johtoja. Niin missä järjestyksessä ne menee siihen CDIhin?
http://www.ooracing.com/tuningTips.htm#CDI
Terve!
Itse laitoin just tollasen racin cdin kiinni. Johdot ainakin PITÄIS olla oikein. Katot tosta linkittämästäs ooracingin sivusta ton cdi kuvan, jossa on noita johtojen värejä. Sitten vaan pienillä apicoilla kiinni, oma liitin ei sovi. Tossa ooracingin kuvassa noi johtojen värit täsmäävät kytkentäkaavioon muuten, mutta kytkentäkaavion sinivalkoinen oli joku muu.
Uuden mallin kytkentäkaavio:
http://www.freewebs.com/free7/kaavio91.gif
Välimalli:
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/kaavio88.htm
Vanhassa mallissa ei edes ole cditä vissiin
Itse laitoin just tollasen racin cdin kiinni. Johdot ainakin PITÄIS olla oikein. Katot tosta linkittämästäs ooracingin sivusta ton cdi kuvan, jossa on noita johtojen värejä. Sitten vaan pienillä apicoilla kiinni, oma liitin ei sovi. Tossa ooracingin kuvassa noi johtojen värit täsmäävät kytkentäkaavioon muuten, mutta kytkentäkaavion sinivalkoinen oli joku muu.
Uuden mallin kytkentäkaavio:
http://www.freewebs.com/free7/kaavio91.gif
Välimalli:
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/kaavio88.htm
Vanhassa mallissa ei edes ole cditä vissiin
(Kannattaisi mahdollisuuksien mukaan mieluummin juottaa piuhat kiinni. Tai sitten juottaa piuhat kiinni liittimiin. Apico-liitos ei ole kovin pitkäikäinen, eikä toimintavarma. Niissä on liikaa hapettumiselle alttiita kohtia. Ensi piuha liittimeen, sitten liitin toiseen liittimeen, ja vielä liitin toiseen piuhaan. Talviajon ja pesujen jälkeen toimintavarmuus heikkenee varmasti.)
Juurihan edellisessä viestissäni sanoin, että oma liitin ei sovi. Se saattaa mennä CDI:n liittimen "sisään", mutta on yksi johdonpaikka liian vähän. Moposoppi myy kyllä adapteria, mutta käsittääkseni sellaisen saa vaan 60€ CDI:n ostaessa..
Tiivistää sähköteipillä niin pysyy kummasti vesi ulkopuolella.
Ja voihan niitä aina uusia.
E: Juottaminen on tässä tapauksessa pois suljettu vaihtoehto, sulaa koko CDI kun sörkkii kolvilla
Tiivistää sähköteipillä niin pysyy kummasti vesi ulkopuolella.
Ja voihan niitä aina uusia.
E: Juottaminen on tässä tapauksessa pois suljettu vaihtoehto, sulaa koko CDI kun sörkkii kolvilla