Edit: "o"-merkki taisi sittenkin löytyä ja semmonen pieni lovikin näytti kannessa olevan. Ratas vain ei suostu millään menemään juuri siihen kohtaan, kun T-merkki on suoraan ylhäällä. Jos laittaa pykälän alemmas, niin o-merkki on hiukan alempana, jos siitä nostaa pykälän ylemmäs, niin se on hiukan ylhäällä. Ketju riitti sittenkin, se olikin vain juuri siihen paikalle tehty, niin oli hieman tiukka sovitus.
Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Meikäläisen Kinroadin kannesta ei löydy minkäänlaista merkintää, johon se nokkarattaan "o"-merkin (jota ei muuten myöskään ole) kuuluisi tulla. Ja entäs sitten, kun nokkaketjun pituus ei enää riitäkään, kun laittaa koneen takaisin kiinni? 
Edit: "o"-merkki taisi sittenkin löytyä ja semmonen pieni lovikin näytti kannessa olevan. Ratas vain ei suostu millään menemään juuri siihen kohtaan, kun T-merkki on suoraan ylhäällä. Jos laittaa pykälän alemmas, niin o-merkki on hiukan alempana, jos siitä nostaa pykälän ylemmäs, niin se on hiukan ylhäällä. Ketju riitti sittenkin, se olikin vain juuri siihen paikalle tehty, niin oli hieman tiukka sovitus.
Edit: "o"-merkki taisi sittenkin löytyä ja semmonen pieni lovikin näytti kannessa olevan. Ratas vain ei suostu millään menemään juuri siihen kohtaan, kun T-merkki on suoraan ylhäällä. Jos laittaa pykälän alemmas, niin o-merkki on hiukan alempana, jos siitä nostaa pykälän ylemmäs, niin se on hiukan ylhäällä. Ketju riitti sittenkin, se olikin vain juuri siihen paikalle tehty, niin oli hieman tiukka sovitus.
Asiaa Kinroadeista http://kinroad.foorumit.fi/index.php
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
se pykälä joka on lähempänä oikeeta nii sillon on ajotus oikein. ja kyllähän se kuuluu olla tiukalla se ketju.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Juu se olis nyt niinkun vaakatasosta katottuna tasan kohdallaan, mutta jos katsoo pytyn suuntaan, niin ei ole. Pyttyhän on pienessä kulmassa, eikä ihan vaakatasossa. Riippuu sitten siitä, että mistä se pitää katsoa?lokitekki kirjoitti:se pykälä joka on lähempänä oikeeta nii sillon on ajotus oikein. ja kyllähän se kuuluu olla tiukalla se ketju.
Asiaa Kinroadeista http://kinroad.foorumit.fi/index.php
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
No eihän tossa kiinan romussa mitää merkkejä T:lle ja o:lle ollu niin ny jako pieles. 
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
kyllä mulla oli ainakii 
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kyllä siinä on, tosin piti vähän arpoa, että millon se ajotus on oikein. Eikä se muuten ole romu.Hal0 kirjoitti:No eihän tossa kiinan romussa mitää merkkejä T:lle ja o:lle ollu niin ny jako pieles.
Asiaa Kinroadeista http://kinroad.foorumit.fi/index.php
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Missä järjestyksessä noi kaks ylintä männänrengasta tulee? Toinen renkaista on musta ja toinen on musta sisältä mutta ulkoreuna on jotain metallia?
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Harmaa tulee ylös jos sitä meinaat? Tai ainaki niin luin jostain 
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Juu, niin arvelinki. Laitoin sen harmaamustan ylös ja kokonaan mustan keskelle, luulis toimivan 
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Minkälainen mäntä tarttes olla ku oon vaihtamas kohta manaan? Oon kattonu mopo sportist oks se se about 20 e mäntä? Voisko joku heittää linkin jostai verkkokaupasta mikä ois oikee? 
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Riippuu täysin mankisi vuosimallista.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Merkki skyteam ja vm. -07
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Minkä kokoinen mäntä menee honda monkey -91:een? Tarttis ainakin männän renkaat vaihtaa mutten tiedä tarkkaa kokoa. Olisko kellään tiedossa sitä?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Jos ei ole porautettu kertaakaan niin sitten vakio, eli 39mm. Jos on porattu, niin työntömitta on ystävä.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Joo ei ainakaan tiedossa että olisi. Luulisin ettei ole porautettu. Kuinka usein mäntä pitäisi vaihtaa? 
Tosta yläkerran purkamisesta, kun on ottamassa sylinteriä irti, kun tarvis alatiiviste pahojen öljyvuotojen takia vaihtaa, niin tarviiko nokkaketjuun kiinnittää huomiota ettei se satu liikkumaan siellä rattaissa moottorin sisällä? Kannattaako se laittaa jonkin tuen päälle välittömästi kun sylinterin ottaa pois ettei se jää roikkumaan siihen? Oon aivan aloittelija näissä. En oikein tiedä mitä siitä kasaamisestakin sitte tulee.. Olisi hyvä jos tänne joku jaksais tehdä ohjeet kasaamisestakin!!!
Tosta yläkerran purkamisesta, kun on ottamassa sylinteriä irti, kun tarvis alatiiviste pahojen öljyvuotojen takia vaihtaa, niin tarviiko nokkaketjuun kiinnittää huomiota ettei se satu liikkumaan siellä rattaissa moottorin sisällä? Kannattaako se laittaa jonkin tuen päälle välittömästi kun sylinterin ottaa pois ettei se jää roikkumaan siihen? Oon aivan aloittelija näissä. En oikein tiedä mitä siitä kasaamisestakin sitte tulee.. Olisi hyvä jos tänne joku jaksais tehdä ohjeet kasaamisestakin!!!
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Hei, ei näissä nelitahtivehkeissä mitään kisakisakotari männän vaihtoväliä ole.MrVonMankeli kirjoitti:Joo ei ainakaan tiedossa että olisi. Luulisin ettei ole porautettu. Kuinka usein mäntä pitäisi vaihtaa?
Vaihdat silloin kun on tarvis! Yleensä mäntä kestää sen n.5000km-15000km?
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Jep, sitten kun alkaa pahasti hyytymään ylämäkiin ja öljyä katoaa, on porautuksen aika.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Mut voisko joku sanoo jotain tuosta sylinterin purkamisesta ja nokkaketjusta josta kysyin aikaisemmin tänään? Huomenna olisi purku eessä... 
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
jos viitsisit kattoa tuonne ykkössivulle... 
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
No en löydä sieltä mitään nokkaketjusta vaikka olen lukenut sen 5 kertaa läpi..
Siis kun ketjuhan menee moottorin sisällekin asti ja räjäytyskuvassa näkyy että siellä on mös rattaat niin miten voi välttää ettei se nokkaketju liiku? 
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ei se nokkaketju siellä moottori sisässä pääse liikkumaan...
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Eihän se ketju mihinkää liiku kannen irrottamisen jälkeen josset ite pyöritä magneettoo
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
-
komentaja6666
- Viestit: 186
- Liittynyt: 14.07.2008 20:30
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ni mites se nyt on, pääseekö öljyt vuotamaan pois koneesta ja joka paikka menemään sotkuun, jos ennen yläkerran purkamista ei laske öljyjä pois?
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ite kun otin irti yläkerran niin en ottanut öljyjä pois, ja ne pysy sisällä. Kannattaa laittaa pikkusen takakenoon, jos laitat etukenoon niin sillon sieltä voi sitä öljyä tietenkin tulla 