Pesu, vahaus yms. topic

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
zemz

Pesu, vahaus yms. topic

Viesti Kirjoittaja zemz »

Eli ajattelin tässä laittaa pystyyn topickin mankien pesemisestä ja vahaamisesta, kun en haulla tälläistä löytänyt. Tänne siis kaikki juttu vahoista, pesuaineista yms. litkuista ja tietenkin pesemisestä. Itse olen pessyt mankin yleensä wurthin tehopesulla ja hyvää jälkeä on tullut. Tällä hetkellä mulla on tosin hakusesta, joku just maalatuille osille sopiva vaha, joten ajattelinkin kysyä mitäs täällä suositeltais?
Ei riemulla rajaa kun honleilla ajaa...
Petu^
Moderaattori

Re: Pesu, vahaus yms. topic

Viesti Kirjoittaja Petu^ »

Jos on ollu jotain pinttynyttä likaa tai öljyä yms. nii on ne kohdat pessy justiin tolla würtin tehopesulla sit huuhdellu. Sit levittäny korrekin vahapesua ja sit huuhdellu sen pois. Sit ku mopo tms. kuivanu nuu sit vielä vahannu korrekin kestovahalla, ja iha hyvän näkönen on tullu.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
racing

Viesti Kirjoittaja racing »

Korrekin liuotinpesua,painepesurilla ja lopuksi turtle waxin vahalla.Mustat muoviosat muovivahalla.Hyvä tulee! :)
Honda - Come Ride With Us!
tmpi

Viesti Kirjoittaja tmpi »

Ruukaan käyttää jotain öljypohjaista liuotetta pesuun, hyvin se ainakin paskan irrottaa. Vahana on jotain turtlewaxia, kerran jäätynyttä, vanhentunutta, mutta kyllä se kiillottaa :)
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=981tätä. (en kyllä ite ostanu :D)
Toimii (Y) Jostain kyllä luin että uudelle maalipinnalle ei saisi heti pistää vahaa, vaan pitäis antaa maalipinnan hengittää muutaman viikon ja sitten vasta vaha. :roll:

Tuo on kyllä ehdottomasti parasta vahaa mitä oon kokeillut, ei auttanu turtlevaxit eikä simonizit lampunkopan naarmujen peittoon, tuolla ne katos lähes totaalisesti. (hyvin pieniä naarmuja, varmaan pyyhitty kuraisena tms.) (Y)

Tekis kyllä mieli kokeilla jotain sellasta nanoteknologian vahaa, teoriassa kuulostaa hyvältä, mutta mitä sitten lienee käytännössä...

Pesu sienellä ja autoshampoolla, ruiskupullosta kärcherin painepesutiivistettä paskaisimpiin osiin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
zemz

Viesti Kirjoittaja zemz »

Yllätyin aika hyvin, kun sun linkinkkis takana myytiin meiquarsin vahoja ja oon luullu, ettei niitä saa suomesta. Muuta kun niitä kerran suomessa myydään täytyy koittaa joko sitä tai sitten tuota, mitä sä suosittellit, koska tästä tuppukylästä tuskin saa meiquarsia, mutta paikallinen shell myy autoglymiä.
Ei riemulla rajaa kun honleilla ajaa...
Carbon

Viesti Kirjoittaja Carbon »

Manki tulee pestyä 1-5kertaa kuukaudessa. Vahashampoolla ja tarvittaessa käytän liuotinta.

Vahattua tulee pari kolme kertaa vuoteen.
Turtle wax original, autoglym super resin polish, simoniz kovavaha, noita on ainakin tullut käytettyä, ja muoviosiin korrekin mustavahaa. Olisi taas vahauksen tarpeessa kun syksyllä viimeksi vahasin niin ei helmeile enää vesi muualla kuin tankissa ja ohjaustangossa.
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mulla pesut tapahtuu Korrekin autonpesuaineella. Sitte mustat osat Turtlewaxin pigmenttivahalla ja muut Korrekin kiiltovahalla. Pahemmin kiinni olevat paskat lähtee Turtlen liuottimella.
Apes

Viesti Kirjoittaja Apes »

Bilteman autoshampoota on 2l kannu (innehåller vahade :D ), King liuoitinpesuainetta litran purkki ja hyvät arvostelut saanut naarmunpoistosetti (Quixx Scratch Remover). Näillä pitäs manki pysyä puhtaana :)
Race_

Viesti Kirjoittaja Race_ »

Itse pesen suunnilleen joka vklp mankini. Ensin painepesurilla joka kolo tarkasti läpi, antaa kuivua hetken, sitten vaan kaikki maalatut osat Korrekin kiiltovahalla, ja kiillotetut/kromatut osat Autosolilla. Penkinpäällisen ja renkaan sivutkin pesen välillä Auto Glymin "Car Interior Shampoolla"
Kyllä sen jälkeen blingaa! 8)
JÄBIKKÄ

Viesti Kirjoittaja JÄBIKKÄ »

ite pesin mopon mootorin pesuaineella ja painepesurilla.
Mopo näytti kuin uudelta sen jälkeen 8) ,mutta ois vaan pitäny lakata kiilotetut kohdat kun ne hapettu (johtu varmaan pesu aineesta?) :( .
rahalla saa, ja manalla pääsee!:D
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2574
Race_

Viesti Kirjoittaja Race_ »

JÄBIKKÄ kirjoitti:ite pesin mopon mootorin pesuaineella ja painepesurilla.
Mopo näytti kuin uudelta sen jälkeen 8) ,mutta ois vaan pitäny lakata kiilotetut kohdat kun ne hapettu (johtu varmaan pesu aineesta?) :( .
Kuivaa kiillotetut osat heti kasteltuasi, ja vahaa sen jälkeen. (Y)
kurri

jokkut pesuaineet on niin happamia että ne haalistaa puhtaan alumiinin samantien.. joku tavallinen autoshampoo ei sitä tee.

C63

Viesti Kirjoittaja C63 »

Mitä on "muovivaha?" Mulla tulee noihin uusiin lokareihin vaaleita pinttymiä, eikä näytä enää ollenkaan hyvältä :| Vaikka ovatkin uudet Hondan tekemät lokarit, niin kai ne on vietävä maalarille, joka taikoo uudet pinnat niihin, jos ei muuten saa pysyvästi kondikseen..
kurri

semmonen krossipyöriin tarkoitettu muovikirkaste vois olla hyvää mankinkin lokareille.

Mä kyllä vahasin lampunkopan autoglymin ultra deep shinellä, se peitti ihan hyvin ainakin pienet naarmut...

Jusu-91

Viesti Kirjoittaja Jusu-91 »

Muistakaa sitten että ei vahailla heti maalauksen jälkeen.. vähintään viikko(mieluiten 2) pitää odottaa että on kunnolla tarttunut ja kovettunut.. muuten voi tulla ikävä yllätys (y)
Honda Monkey ´88
-perusvirit (ohitin,poraukset ym)
-16mm PHBG
-välit 16/42
juQ

Viesti Kirjoittaja juQ »

Mulla nää pesut on jäädy vähän väliin :lol:
No kaverin luona tulee pesty painepesurille sillon ku paskaa rupee olee tarpeeks. :roll:
Kerran vuoteen kunnon pesu. ( parin tunnin jälkeen taas iha kuras :D )
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
monkey-speed

Viesti Kirjoittaja monkey-speed »

Tänään puunailin tuon piikkimonkeyn ihan viimesenpäälle kiiltäväks, iskä oli hommannu tommosta AutoGlymin ultra deep shine vahaa joka on erityisesti tummille väreille, lähti kyllä hyvin blingaamaan tankki ja muut mustat osat 8)
Muihin osiin laitoin jotain turtlewaxia. Nyt ei sitten muuta kuin öljynvaihto+uus tulppa, tankki täyteen ja säilöntäaineet sinne ja talviteloille
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
Astar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Astar »

AutoGlymii käytän ja hyvää jälkee tulee! : )
Apes

Viesti Kirjoittaja Apes »

Saakohan erikseen semmosta korjauskynää vai mikä lie mistään jolla voi ehostaa mustat osat esim. sivukopan? Joissain vahoissa on sellanen mukana, mut tarvisin pelkän "kynän" :roll:

Fixuksen FastWaxilla ite vahailen mankin silloin tällöin, ei kai se mitää parhainta oo mut iha tarpeeks hyvää :D
KuuSiTo

Viesti Kirjoittaja KuuSiTo »

Itse en ole koskaan vahannut mankia :shock: Voisipas sitä sitten keväällä ruveta vahailemaan. Pesuaineellakin harvemmin pesty, mitä nyt silloin tällöin ja rasvaa otettu takavanteesta rasvanpoistoaineilla. Mites ne kenellä EI ole painepesuria, saatte ne liat kaikista ahtaista paikoista, minne ei käsi tai harja mahdu? Ja etulokari on täynnä pieniä naarmuja, mahtaako vaha auttaa?
Carbon

Viesti Kirjoittaja Carbon »

Jos ei ole painepesuria, niin liuotinpesuainetta vaan vaikeisiin paikkoihin (jos lika on tiukassa niin kevyt harjaus tai sienellä hinkkaus) ja kovalla paineella vettä perään sitten kun liuotin on vaikuttanut. Liuotinpesun jälkeen täytyy pinta pestä vielä esim. vahashampoolla, ja sitten vaan kuivaus ja rasselia pyörittelemään vahan kera. Sitte antaa vahan kuivahtaa ja kiillotusliinalla tai rasselilla pinta blinGaamaan... :wink:

Edit:Ainakin korrekilla on mustavaha, joka on tarkoitettu muoviosille, se peittää pienet naarmut lampun- ja sivukopasta sekä lokareista. Sillä peittyy myös se sivukoppaan kulunut kellertävä laikku (pintamaali kulunut pois ja muovin pinta näkyy läpi), joka lähestulkoon jokaisessa mankissa on... (Y)
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
mirski

Viesti Kirjoittaja mirski »

mitä ainetta kannattas laittaa, kun on aika pinttynyttä :shock: rasvaa eturattaan luona. ja kaasarista ei taho lika oikeen lähtee. saisko biltemasta/motonetist halvalla mitään (Y)
Paino on voimaa! Ylipaino on ylivoimaa!
man·ki -97þ
Osmo_
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

CRC Bräkleen on aika kätevää.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
vilperi16

Viesti Kirjoittaja vilperi16 »

Kyllä kaikki öljylika lähtee bensalla ja hammasharjalla (Y)
Skootterit on hinteille!

Honda monkey 4ever<3
Vastaa Viestiin