Ohitin

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja HPT »

Siis tämähän on semmoinen rajoitin jolla voit rajoittaa jo rajoittamattoman mopon esim. kyttien testatessa(jos onnistut), eli tuo ei ohita mankin rajoitinta.

Tämä taas ohittaa mankin rajoittimen, ja se pitää säätää oikealle arvolle että se todellakin ohittaa sen ja jaksaa käydä myös tyhjäkäyntiä.

Korjatkaa toki joku jos olen väärässä...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Bse125cc
Viestit: 8
Liittynyt: 23.04.2009 22:05
Paikkakunta: Kuusjoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Bse125cc »

aijaa. eli sit pitäää ostaa se säädettävä vastus vaa
komentaja6666
Viestit: 186
Liittynyt: 14.07.2008 20:30

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

Ja voihan siihen säädettävään vastukseenkin liittää sen katkaisimen, millä rajotin saadaan takaisin käyttöön. Mutta on aivan turha maksaa tuosta moposportin ohittimesta. Ohittimeksi käy parhaiten aivan tavallinen vastus(uusissa 22 kiloa vanhoissa 220). Ja siihen vastukseen sitten liittää kaksi johtoa katkaisimella, niin saa helposti rajoittimen takaisin käyttöön.
Bse125cc
Viestit: 8
Liittynyt: 23.04.2009 22:05
Paikkakunta: Kuusjoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Bse125cc »

selvä
Jorizz
Viestit: 1
Liittynyt: 11.08.2008 19:16
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Jorizz »

Mulla on mankissa ohitin ja se on toiminut moitteettomasti , mutta sillä ledillä/vastuksella on väliä sillä kaverillani oli erinlaisia ledejä ja ne ei vät toimineet eli kannattaa kyselle millaisia ledejä/vastuksia siihen tarvitaan. Kun siinä on oikean lainen ledi tai vastus niin silloin sen pitäisi toimia (Y) !
pipsapossu
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2009 00:05
Paikkakunta: Somero

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja pipsapossu »

TheNightRider kirjoitti:aijaa :oops: mikäköhän siinä sitten rajottaa menoa kun on jo 72cc pytty 19mm kaasutin ja 16-40 välit ja tuntuu että kierrokset loppuu kesken kun ajaa...

vääntöä on mutta ei huippunopeutta
liian lyhyet välit huutaa hetkessä siihen 10000 mitä sitten kiertääkää :P, tai sitten kytkin luistaa
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
toGeee
Viestit: 82
Liittynyt: 31.10.2008 15:11
Paikkakunta: kotka

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja toGeee »

Voiko ohitinta saaha sellasella kytkimellä...? että sen saa pois ja päälle!! (Y) jos joku vois ni piirtäis vaik paintil tai jollaa keevio :D ??
"säästä luontoa aja takapyörällä"
Ramo
Viestit: 312
Liittynyt: 16.06.2006 20:40
Paikkakunta: keitele

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Ramo »

23 sivulla on ohje siihen.
seppo96
Viestit: 189
Liittynyt: 15.04.2009 17:52
Paikkakunta: lahti

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja seppo96 »

Onko baotian mankissa rajotinta?
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja juQ »

eijole
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Onko sama että laittaa rajoittimen ohittimeksi 22 megaohmisen tai 220 kilo-ohmisen vastuksen?
Gas, grass or ass. No one rides for free
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

ei.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Eli pitää?lla se 220?
Gas, grass or ass. No one rides for free
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

jep. ja kilo-ohmeja.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Poutsi
Viestit: 94
Liittynyt: 08.06.2006 17:56
Paikkakunta: Nivala

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Poutsi »

mitehä ku ennen on toiminu toi 22kohmin vastus nii ei toimi nyt, pätkii täysillä kierroksilla ja monia eri vastuksia koitettu. ilman ohitinta toimii normisti.
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja HPT »

Ettei vaan olis kaasari inan rikkaalla?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja jojjo »

haistakaa vittu!!!
Viimeksi muokannut jojjo, 14.02.2010 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
komentaja6666
Viestit: 186
Liittynyt: 14.07.2008 20:30

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

jojjo kirjoitti:tännää sain open luvalla koulusta 22 kiloohmisen vastus ohittimen ku tuo moposportin ohitin meni paskaksi mutta joku paska oli pölliny repun (hakkaan sen) ni mistä muualta niitä saa ku koulu menee huomenna kiini eikä ole teknisen tuntia?

mistä niitä vastuksia saa?
Itse ostin telkkarikorjaamosta.
Janetsky
Viestit: 143
Liittynyt: 30.06.2008 11:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

http://www.partco.fi Tuolta saa kaiken mitä tarviit.
tantan
Viestit: 31
Liittynyt: 07.09.2008 10:42

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja tantan »

ostakaa ny vittu derbi, älkääkä tuhlakko rahaa tommoseen kääpiömopoo.
Pekko
Viestit: 517
Liittynyt: 13.06.2007 12:18
Paikkakunta: Lohja

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Pekko »

tantan kirjoitti:ostakaa ny vittu derbi, älkääkä tuhlakko rahaa tommoseen kääpiömopoo.
Mieluummin ajan mankilla, ku sähkövikasella luumulla.. :think:
PeZq
Viestit: 175
Liittynyt: 08.09.2008 21:31
Paikkakunta: iso joki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja PeZq »

näin on.. ei ne Derbit hääviä oo.. :think:

E: menee vähä off-topic
Honda Stunting
homer94
Viestit: 222
Liittynyt: 20.02.2008 21:51

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja homer94 »

Juuh, ostetaan kaikki derbit ja laitetaan hultoliike korjaamaan ja ISI maksamaan.Maailma pelastuu :lol:
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
toGeee
Viestit: 82
Liittynyt: 31.10.2008 15:11
Paikkakunta: kotka

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja toGeee »

niin ja kukaan ei osaa rassata itse enää yhtään mitään (Y)
"säästä luontoa aja takapyörällä"
komentaja6666
Viestit: 186
Liittynyt: 14.07.2008 20:30

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

Manki ja pv on ainoita kunnon mopomiesten mopoja. (Y) Näistä uusista masai/shassi<3 on se paras. Tosin skyteam ja jinkku -mankitkaan ei ole mitään huonoja vaihtoehtoja. Mutta kaikista paskin on Rieju. :x Iha täyttä paskaa koko mopo, maksaakin jotain vaille 3000.

Keskustelu voisi siirtyä nyt offtopicciin..
Vastaa Viestiin