Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja panyz »

Ostin tänää runkoo punasta maalii ,ja ohennetta makso aika paljo 40 e
-
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

panyz kirjoitti:Ostin tänää runkoo punasta maalii ,ja ohennetta makso aika paljo 40 e
Minkä laatusta? Eikös tollaseen maaliin tuu kovetinkin mukaan kun ohennekin tulee? Eli 2k-maalia? Sen hintasta ainakin....
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja panyz »

Se oli jotain tikkurilan maalii joka sopii ruiskulle, ja muille. Se purkki makso jotain 22E ja sävytys jotain 8e. Ohennin makso sitte sen 10E
-
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Tobezki kirjoitti:Joo ne on kyllä ihan koriste esineisiin, joihin ei kosketa. En tiedä sitten pysyisikö kiilto, jos lakan laittaisi päälle?
Ei kestä, maalasin jonkun muoviosan "kromi" spreillä ja kun vedin akryylilakan päälle se vähäinenkin kiilto hävis. Siis ei tuo nyt muutenkaan ole lähellekkään mitään kromia vaan hopeaa.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Tobezki
Viestit: 255
Liittynyt: 21.01.2008 23:01
Paikkakunta: Rauma

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Tobezki »

Joo on sitä nyt ihan turha verrata kromiin... :mrgreen:
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja panyz »

terve.Millä spray maalilla moottori kannattas maalata? Oisko kuuman kesto musta 600astetta kestävä hyvä.
-
Hnda86
Viestit: 139
Liittynyt: 09.04.2008 18:17
Paikkakunta: Keitele

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Hnda86 »

Minä kyselin tuossa aiemmin kannen maalausta niin kuulemma ruisku kestää hyvin, mutta luonnistuu se kuumankestollakin.
Jump or die
Tobezki
Viestit: 255
Liittynyt: 21.01.2008 23:01
Paikkakunta: Rauma

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Tobezki »

Kyllä mastonin mustakin kestää aika pitkälle, matta varsinkin...
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Würthin Mattamusta-sprei on paljon parempaa ainetta! tosin kalliimpaa
Gas, grass or ass. No one rides for free
Moikkeli
Viestit: 68
Liittynyt: 18.04.2009 20:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Moikkeli »

En jaksa selata nyt koko topikkia, (eli voi olla kysytty jo) mutta kysysin että millä vois/kannattaa kypärän maalata?
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja kurri »

Riippuu kypärästä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
zuhari1
Vip-käyttäjä
Viestit: 470
Liittynyt: 31.05.2006 11:59
Paikkakunta: Sastalama

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja zuhari1 »

"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja panyz »

moro.Millä värillä maalaan vanteet,niinku matta musta vai kiiltävä :?:
-
Tobezki
Viestit: 255
Liittynyt: 21.01.2008 23:01
Paikkakunta: Rauma

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Tobezki »

No haluatko matta- vai kiiltävän pinnan? Maku asia sano musti, kun pallejansa nuoli, mut jos tankki ym. on kiiltävällä, niin vanteet kans. Vai haluatko mielipiteitä vai mitä meinaat?
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja panyz »

No ku kaveri sano että kiiltävä menis huonoks jos osuu joku kivi tai tammönen.Mutta matta ois taas aika ruma.
-
anapoolis
Viestit: 262
Liittynyt: 20.12.2007 19:20

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja anapoolis »

Maalaa tai maalauta ruiskulla osat. Tulee kestävä pinta, joka kestää paremmin kiveniskuja kun mitkään sprayt.
Kuvia menopeleistä
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja panyz »

Joo oon hiekkapuhalluttamassa ja maalauttamassa mustaks , otan sitte sen kiiltävän.Ja voisko joku sanoo paljonko maalii riittää 2 (kokonaiseen) vanteeseen.
-
KuuSiTo
Viestit: 101
Liittynyt: 03.09.2008 19:18

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja KuuSiTo »

Mitä kaikkea tarttis tehä jotta vois maalata sylinterin/kannen uudestaan? Ja mimmosilla maaleilla? Hopea/musta väritys niinkuin ennenkin.
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Panyz: Kun vedät hiekkapuhalluksen päälle ruiskulla pohjat ja maalin,lakkaa ei edes välttämättä tartte,niin maalamolta saattaas maalit maksaa 40-50€,jotain 2 dl molempia. Mut sit jos tosiaan maalautat niin kyl se hintoihinsa tulee :roll:

Miks et pulverimaalauta kiiltävän mustaks? Saattas maksaa vaan jonkun 30€ sis. hiekkapuhallus


Kuusito: Saattas olla hiekkapuhallus hyväks taikka jossakin myrkyssä liottaminen ennen kun alkaa maaleja veteleen. Maaleista en sit tie mitkä kestäis parhaiten.

Mistä muuten saa laadukkaita kuumankestomaaleja ruiskulle. Jos putken maalais joskus jollakin "kunnon" kuumankestolla.
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja panyz »

EskoMörkö Täällä ei oikee oo mitää maaluas liikettä . Hiekkapuhallutan kaverilla ja maalutan kaverilla. Ja ostan kaupasta maalit(ruisku)
-
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja kurri »

EskoMörkö kirjoitti: Mistä muuten saa laadukkaita kuumankestomaaleja ruiskulle. Jos putken maalais joskus jollakin "kunnon" kuumankestolla.
Tikkurilan termalia voi vetää ruiskulla. Pysy mulla ainakin kevarin alkukäyrässä niin kauan kunnes hiekkasuihku eturenkaasta kulutti pois. (ei pysyny spreit)

http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... .363.shtml
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Täytyis viedä joskus oma efektivärillä maalattu runko paikkamaalaukseen,joten mitenköhän lähelle maalamolla maalaaja saa maalattua tuolla runkon värillä. Ettei tulis pahaa sävyeroa. :think: Taitaa olla lähemmäs mahdotonta.
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
Ozir
Viestit: 48
Liittynyt: 15.02.2007 17:09
Paikkakunta: Laukaa

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Ozir »

Jos haluaa spraylla maalata niin mastonin maalit on kyllä parhaita (Y)
Mastonin lakka kestää myös bensaa...
Puolautomaatista tehty 4-vaihteinen!
Ohitin, välit: 15-40, ite tehty alkukäyrä. Imukaula porautettu ja muuta pientä!



Uudet kuvat http://www.motot.net/galleria/albumi3880/
Vanhat kuvat http://www.motot.net/galleria/43689
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Akryyli-sprayt on parhaita. Ne on automaalia verrattuna johonkin tavallisiin 3e kilikaleihin.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Hnda86
Viestit: 139
Liittynyt: 09.04.2008 18:17
Paikkakunta: Keitele

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Hnda86 »

Jos maalaa kannen ruiskulla niin tarviiko pohjamaalia ja lakkaa?
Jump or die
Vastaa Viestiin