Välitykset

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
komentaja6666
Viestit: 186
Liittynyt: 14.07.2008 20:30

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

Pepo kirjoitti:Ok, mut sais kiihtyä iha kunnolla eikä haittais vaikka kulut vähenis jonkin verran. Vireistä vielä sen verran et oon ajanu sillä reilu 65km/h gps:sään
No katohan nyt alkuun että mitkä välit sulla on siinä, ja niiden perusteella sitten vaihdat eteen pienempää ja taakse isompaa maun mukaan, niin kiihtyy paremmin.
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja HPT »

12-45 välit niin pitäis kiihtyä.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
MahaBomber
Viestit: 125
Liittynyt: 08.03.2009 20:29
Paikkakunta: Keitele

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja MahaBomber »

mitkä välit olis hyvät jos haluis kulkee näillä vireillä: 72cc,parempi kansi,parempi nokka,19mm kassu,ohitin, ja tän hetken välit 16/35. tuntuu vaa et liian hidas :|
Honda Monkey ''Rothmans'' vm88
110cc projekti kesken
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Mielummin vähä pienemmät, että kiihtyis.
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Jos on 72cc, 17mm keihin, ohitin, jinkun kansi, ja ns tehari ja takaratas on 30 niin mikä ois passeli eturatas, jos ei vauhti ole tärkein.
Gas, grass or ass. No one rides for free
xValtsux
Viestit: 41
Liittynyt: 19.05.2008 17:51

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja xValtsux »

13 tai 14 piikkinen eteen?
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja HPT »

Ja sitten voidaan miettiä että onko tommosissa väleissä järkeä... Mm. ketjua saa lyhentää puoli metriä jne.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
5ampsa
Viestit: 2
Liittynyt: 21.07.2009 14:20

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja 5ampsa »

kumpaa on parempi 42 vai 35 taakse ku mulla on ¨tehoputki¨, ja eessä se perus
Suzuki S1<3
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja juQ »

42
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
komentaja6666
Viestit: 186
Liittynyt: 14.07.2008 20:30

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

juQ kirjoitti:42
Vakiovälit on ihan liian tiheät jo perustehoillakin. :D

Tinaa vielä ohitin kiinni ja laita se 35 takaratas, niin menee jo niin kuin mopon pitääkin.
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

Mitkäköhän ois parhaat välit vakio mankiin? Tällä hetkellä 12/42 ja kulkee sen 35. Ois tarkotus pitää vielä jotenkin laillisissa nopeuksissa, mutta ei se haittaa jos menee vähän ylikin.
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja HPT »

16piikkistä eturatasta kehiin. Löytyykö edes ohitinta?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

HPT kirjoitti:16piikkistä eturatasta kehiin. Löytyykö edes ohitinta?
Ei ole edes ohitinta. Sitä rupesin just miettimään, että pitäisköhän sellanen sit siihen laittaa.
KuuSiTo
Viestit: 101
Liittynyt: 03.09.2008 19:18

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja KuuSiTo »

42:sta kehiin. Oma meni vakiona 16/42 väleillä 47km/h jos loppuun asti kiersi. Kyllä pitäis vielä jaksaa hyvin noilla väleillä, riippuu vähän mihin on tottunu.
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

Zepzep kirjoitti:
HPT kirjoitti:16piikkistä eturatasta kehiin. Löytyykö edes ohitinta?
Ei ole edes ohitinta. Sitä rupesin just miettimään, että pitäisköhän sellanen sit siihen laittaa.
Pistä ihmeessä, ei se maksa edes paljoa. Itellä oli 15/35 + ohitin + paksumpi pilli? niin kulki 42. Entisen omistajan säätöjä, saatto olla muutakin kuin nuo, en ole varma.
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Keinone »

15/42 ja ohitin, nii menee 50km/h mittariin. Ainakin itselläni.
aaPo
Viestit: 215
Liittynyt: 10.10.2008 17:18
Paikkakunta: Ristiina

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja aaPo »

Onko 13 ja 35 suurin piirtein sama kuin 15 ja 42?
Tommi
Viestit: 34
Liittynyt: 22.05.2009 08:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Tommi »

On.
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja HPT »

Mutta 16-42 on parempi, saa pitää ketjut pidempinä ja isommat rattaat.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja juQ »

Ja kytät ei huomaa että välitykset on vaihdettu.

nimimerkillä kokemusta on (Y)
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Pepo
Vip-käyttäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 21.10.2008 20:13

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Pepo »

Onko siis silla että isompaa taakse ja pienempää eteen nii pitäis kiihtyä, vai toisinpäin?
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
panyz
Viestit: 231
Liittynyt: 10.05.2009 15:25
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja panyz »

Toisn päin. nyt tulee vaa nopeutta. Oikein?
-
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja juQ »

Mitä pienempi edessä, sitä kovemmin kiihtyy.
Mitä isompi takana, sitä kovemmin kiihtyy

Mitä isompi edessä, sitä kovempaa kulkoo
mitä pienempi takana, sitä kovempaa kulkoo.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Moonkei
Viestit: 16
Liittynyt: 23.07.2008 14:22
Paikkakunta: Kotka

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Moonkei »

Mitkä olis parhaimmat välit mankiin missä on avarrettu kansi 17mm Keihin ja rajottamaton CDI poksi?

Nopeus olis se pääasia, ite olen ajatellut jotain 16/40 tai 14/35. Neuvokaa te viisaammat<3
homer94
Viestit: 222
Liittynyt: 20.02.2008 21:51

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja homer94 »

15/35 tai 33 jos nopeutta haluat.
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
Vastaa Viestiin