No katohan nyt alkuun että mitkä välit sulla on siinä, ja niiden perusteella sitten vaihdat eteen pienempää ja taakse isompaa maun mukaan, niin kiihtyy paremmin.Pepo kirjoitti:Ok, mut sais kiihtyä iha kunnolla eikä haittais vaikka kulut vähenis jonkin verran. Vireistä vielä sen verran et oon ajanu sillä reilu 65km/h gps:sään
Välitykset
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
-
komentaja6666
- Viestit: 186
- Liittynyt: 14.07.2008 20:30
Re: Välitykset
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Välitykset
12-45 välit niin pitäis kiihtyä.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
MahaBomber
- Viestit: 125
- Liittynyt: 08.03.2009 20:29
- Paikkakunta: Keitele
Re: Välitykset
mitkä välit olis hyvät jos haluis kulkee näillä vireillä: 72cc,parempi kansi,parempi nokka,19mm kassu,ohitin, ja tän hetken välit 16/35. tuntuu vaa et liian hidas 
Honda Monkey ''Rothmans'' vm88
110cc projekti kesken
110cc projekti kesken
Re: Välitykset
Mielummin vähä pienemmät, että kiihtyis.
-
ukkoperkele
- Viestit: 881
- Liittynyt: 28.12.2008 21:53
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Välitykset
Jos on 72cc, 17mm keihin, ohitin, jinkun kansi, ja ns tehari ja takaratas on 30 niin mikä ois passeli eturatas, jos ei vauhti ole tärkein.
Gas, grass or ass. No one rides for free
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Välitykset
Ja sitten voidaan miettiä että onko tommosissa väleissä järkeä... Mm. ketjua saa lyhentää puoli metriä jne.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Välitykset
kumpaa on parempi 42 vai 35 taakse ku mulla on ¨tehoputki¨, ja eessä se perus
Suzuki S1<3
Re: Välitykset
42
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
-
komentaja6666
- Viestit: 186
- Liittynyt: 14.07.2008 20:30
Re: Välitykset
Vakiovälit on ihan liian tiheät jo perustehoillakin.juQ kirjoitti:42
Tinaa vielä ohitin kiinni ja laita se 35 takaratas, niin menee jo niin kuin mopon pitääkin.
Re: Välitykset
Mitkäköhän ois parhaat välit vakio mankiin? Tällä hetkellä 12/42 ja kulkee sen 35. Ois tarkotus pitää vielä jotenkin laillisissa nopeuksissa, mutta ei se haittaa jos menee vähän ylikin.
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Välitykset
16piikkistä eturatasta kehiin. Löytyykö edes ohitinta?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Välitykset
Ei ole edes ohitinta. Sitä rupesin just miettimään, että pitäisköhän sellanen sit siihen laittaa.HPT kirjoitti:16piikkistä eturatasta kehiin. Löytyykö edes ohitinta?
Re: Välitykset
42:sta kehiin. Oma meni vakiona 16/42 väleillä 47km/h jos loppuun asti kiersi. Kyllä pitäis vielä jaksaa hyvin noilla väleillä, riippuu vähän mihin on tottunu.
Re: Välitykset
Pistä ihmeessä, ei se maksa edes paljoa. Itellä oli 15/35 + ohitin + paksumpi pilli? niin kulki 42. Entisen omistajan säätöjä, saatto olla muutakin kuin nuo, en ole varma.Zepzep kirjoitti:Ei ole edes ohitinta. Sitä rupesin just miettimään, että pitäisköhän sellanen sit siihen laittaa.HPT kirjoitti:16piikkistä eturatasta kehiin. Löytyykö edes ohitinta?
Re: Välitykset
15/42 ja ohitin, nii menee 50km/h mittariin. Ainakin itselläni.
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Välitykset
Mutta 16-42 on parempi, saa pitää ketjut pidempinä ja isommat rattaat.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Välitykset
Ja kytät ei huomaa että välitykset on vaihdettu.
nimimerkillä kokemusta on
nimimerkillä kokemusta on
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Välitykset
Onko siis silla että isompaa taakse ja pienempää eteen nii pitäis kiihtyä, vai toisinpäin?
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
Re: Välitykset
Mitä pienempi edessä, sitä kovemmin kiihtyy.
Mitä isompi takana, sitä kovemmin kiihtyy
Mitä isompi edessä, sitä kovempaa kulkoo
mitä pienempi takana, sitä kovempaa kulkoo.
Mitä isompi takana, sitä kovemmin kiihtyy
Mitä isompi edessä, sitä kovempaa kulkoo
mitä pienempi takana, sitä kovempaa kulkoo.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Välitykset
Mitkä olis parhaimmat välit mankiin missä on avarrettu kansi 17mm Keihin ja rajottamaton CDI poksi?
Nopeus olis se pääasia, ite olen ajatellut jotain 16/40 tai 14/35. Neuvokaa te viisaammat<3
Nopeus olis se pääasia, ite olen ajatellut jotain 16/40 tai 14/35. Neuvokaa te viisaammat<3
Re: Välitykset
15/35 tai 33 jos nopeutta haluat.