Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

Koshceck kirjoitti:No joku tän asian tehnyt vois vielä enemmän kertoo, mutta tosiaan imukaulan puolta, ehdoton maxisi on 13 ja sen kokosel teräl saa olla varovainen. Kaasarista pitää ottaa kaikki irrotettavat osat irti sisältä ja paras vaihtoehto olis kiinteä porakone, kuten pylväsporakone, menee kyllä käsiporallakin, mutta vakaata kättä tarvitaan.

Tuli vielä mieleen, homer94 kirjotti tämmöset ohjeet, kaikki kiitos siis hänelle!:
1. Kaasutin irti
2. Kaasuttimen suutinputki ja säätöruuvit+luisti irti
3. Ota oikeankokoinen pora (ehdoton maksimi oliko 13mm?) tai vinku
4. Poraa kaasuttimen imukaulan puoleista reikää
5. Hio hiomapaperilla röpelöt
6. Tee uusi imukaula/poraa vakio imukaula
7. Putsaa kaikki osat
8. Kaikki osat takaisin
9. Kaasutin takaisin
(10. Vaihda suutin/säädä)
Noo, voin aluks vaikka 12millisellä porata. Kuinkas syvälle sitä sitten porataan vai näänkö ihan maalaisjärjellä kun katon sitä kaasaria että mihin asti porataan, kun ei nyt tahdo muistaa millainen se kaasari oli siitä kohtaa :oops:
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Ottamalla kaikki sisäosat pois tiedät kuinka syvälle porataan. Ja kun katot pois otettua kaasari se näyttää kutakuinkin tältä porattavalta puolelta. (eri kaasari tosin tuossa kuvassa) Eli tuossa on tuo luisti pahasti edessä, mutta sen pois ottamalla on hyvä tila porata tuo helma tosta ennen luistia. Luisti.
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

Mitkäs ne suurimmat vaarat sit tähän porailuun on?
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Tähän en kyllä muuta osaa sanoa, kun poraa läpi jostain tai poraa liian isoksi jostain kohdasta ja luisti ei pääse sulkemaan "kanavaa." Päästää sitten ilmaa kokoajan läpi ja näin on aika hyödytön ja on melkeempä pakko ostaa uusi kaasutin.

Tähän voi olla muitakin tai jotain täydennettävää, nuo nyt omassa päässä sain mieleen. Eli saa täydentää.
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

Paljonko nämä 12mm, 14mm ja 16mm kaasarit eroavat toisistaan bensan kulutuksen kannalta?
orgu
Viestit: 315
Liittynyt: 08.11.2008 18:44
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja orgu »

Mitä suurempi sitä suurempaa u know
500 viestiä silkkaa paskaa
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Mutta aika marginaalinen ero. Toki riippuu kaasaristakin, mutta suurimman eron tekee kahvan kääntäjä/kaasarin säätäjä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja HPT »

Noilla kaasareilla se on kyllä ihan järkevääkin se bensankulutus kun vielä yleensä saa kaikki tehot siitä...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
homer94
Viestit: 222
Liittynyt: 20.02.2008 21:51

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja homer94 »

Nusnus isommalla kaasuttimella saadaan enemmän ilmaa, jonka seurauksena voidaan ottaa enemmän bensiiniä, että seossuhde pysyisi oikeana.Voi sille vakiokaasuttimelle lyödä 250 suuttimen jos poraa, mutta mitään järkeä ei oo. :)

Ja marginaalinen ero 2mm kaasuttimessa, mutta niin on tehohyötykin.Lähinnä sitten tehoalue siirtyy teoreettisesti ylemmäksi ja kulutus marginaalisesti suuremmaksi.Venttiili ja nokkahan kertoo vaikuttaako 2mm mitään.

Edit: Tainno, jos rahaa on niin mikäs siinä :)
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

Katos kun olisin hankkimassa 14millistä kaasaria, mut saisin niin helpolla dellorton 16mm kaverilta, se tilas sen mut ei sitten tarvinnutkaan ni se lojuu siellä postissa vielä.
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Hakemaan vaan. Muista, että se lojuu siellä postissa postiennakolla lähettäessä 2 täyttä kalenteriviikkoa, sitte lähtee lähettäjälle takas.

16mm kaasarissa sekin hyvä puoli, että menee vielä 70cc:lläkin jotenkin. Ainakin paremmin, mitä 14mm.
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

Paljos toi 16mm vie bensaa enemmän kun vakio 9mm? Oon vähän huolissani tosta bensan kulutuksesta ja siitä, onko vaikea saada säätöihin toi dellorto 16mm.
vartapower
Vip-käyttäjä
Viestit: 260
Liittynyt: 04.02.2006 15:31
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja vartapower »

pateeeh kirjoitti:Paljos toi 16mm vie bensaa enemmän kun vakio 9mm? Oon vähän huolissani tosta bensan kulutuksesta ja siitä, onko vaikea saada säätöihin toi dellorto 16mm.
Sun ei tartte pelätä tuon bensankulutusta, tietäsitki kuinka helvetisti syö jos on vaikka 110cc ja 24mm mikuni :twisted: (illassa saa tankin tyhjäksi nopeasti..) Eiköhän tuolla 16mm ainaki sen 100-150km aja tankilla, riippuu niin ajotavoista, dellortosta ei oo kokemusta että säädöissä en osaa auttaa. :roll:
orgu
Viestit: 315
Liittynyt: 08.11.2008 18:44
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja orgu »

Kyllä ite ainakin sain säädöt kuntoon, ainoastaan tuo tyhjäkäynti oli sellasta ylös alas ylös alas jne
500 viestiä silkkaa paskaa
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Kuinka iso pääsuutin(noin) 16milliselle dellorto phgb:eelle ja kokoonpanona toimii 72cc, avarrettu kansi(18mm imu), ohitin, tehoputki, ja malossin red filter putsarina.

Pikaisia vastauksia ja kiitos etukäteen :smoke:
orgu
Viestit: 315
Liittynyt: 08.11.2008 18:44
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja orgu »

72 kesäl,75 talvel, itellä
500 viestiä silkkaa paskaa
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Joo, kokeilin 82, liian iso. Ja kokeilin 68 liian pieni eli käyn hakee 75.
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jojjo »

Moi. Mikä olisi tehokkain mahdollinen kaasari näille vireille: ohitin,tehari, 16/39 ja uuden mallin avarrettu kansi? (jossa imu:23mm ja kaventuu sentin matkalla 16mm ja pako: 20mm joka kaventuu sentin matkalla 16mm)

ja paljo menis noilla? :think:

ja vähäc off topikkia eli oisko järkevää laittaa noille vireille + se isompi kaasari väleiksi 16/37?
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

16mm PHBG on ihan hyvä tolle. Tosin siinä on imukaula vaan 21mm mutta ei se haittaa.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Osku
Viestit: 241
Liittynyt: 26.02.2007 19:41
Paikkakunta: Keitele

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Yks hyvä on kans Samurain vakio 19mm soikeekurkku.. Saa tosi hyvin säätöihin 50cc:n kans (Y)
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Kellää ois mitää hajuu mikä ihme tos on kun lähtee 68 ja 82 suuttimilla käyntiin mutta ei lähde 74 suuttimella (82 liian iso, 68 liian pieni). Ja kyseessä dellorto 16mm 72cc kans.
orgu
Viestit: 315
Liittynyt: 08.11.2008 18:44
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja orgu »

"ei lähde" ?
Neula? Ryypyllä?
500 viestiä silkkaa paskaa
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Joo, ryypyllä ei ja 2 neulan prikan kohtaa koitin :(

E: Pärähtihän se viimein käyntiin tulpan vaihdon jälkeen, oli paskonu tulpan..
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jojjo »

Moi, onko 45 € liian paljon maksettu vähän käytetystä 16mm dellortosta jossa tulee mukaan imukaula, ja 65 suutin? :think:
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja juQ »

Ei ole. Sopivan hintainen on.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Vastaa Viestiin