No voin kyllä lyödä vetoa, että tuo.Keinone kirjoitti:Hähää, ohitin ei tuo kiihtyvyyttä. (suoranaisesti, muutaman mutkan kautta kyllä)
Ohitin
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Ohitin
Re: Ohitin
kyl sata saletisti ainaki isomman kassun kaa tuo itel on nyt rajotettu 9000rpm ja huomaa aina ku kiihyttää nii just ehtii rajottimelle ku jos on ohitettu nii vedätän yleensä tohon n.9500-10 000rpm ja sit vaihan. ja kassuna siis 19,5mm keken kopio ;F:DKuristus kirjoitti:.Keinone kirjoitti:Hähää, ohitin ei tuo kiihtyvyyttä.
ku ei kule nii pakko kiillottaa
Re: Ohitin
Niinii, tolla tarkotin tota mutkan kautta juttua, että jos paras tehoalue on yli ton 6500rpm:n, nii sitte tietenki kiihtyy paremmin, ku ilman ohitinta.
Ja pate135, sun muut virit olikaan?
Ja pate135, sun muut virit olikaan?
Re: Ohitin
ohtin, piperi 18mm-19mm keken porattu kassu #75 suuttimella, samurai 110 imukaula, avarrettu välimallin kansi, jäykemmät venan jouset, minicrossin alkukäyrä, gianellin änkkäristä modattu vapaavirtaus änkkäri, 15-42 välit ja 4´heidenautit . sit en oo ihan varma onko sytkä hetkee muutettu.Keinone kirjoitti:Niinii, tolla tarkotin tota mutkan kautta juttua, että jos paras tehoalue on yli ton 6500rpm:n, nii sitte tietenki kiihtyy paremmin, ku ilman ohitinta.
Ja pate135, sun muut virit olikaan?
http://www.monkeyt.net/galleria/display ... 0067&pos=0
- siinä todiste että kiertää ja laulaa
ku ei kule nii pakko kiillottaa
Re: Ohitin
vartapowerin suht samoilla vireillä oleva on ainaki ihan hengetön peli 
Re: Ohitin
niino riippuu ihan koneen kunnost ja tollee. kyl tää ainaki ihan hyvin 50cc:ks
tuntuu liikahtavan
tuntuu liikahtavan
ku ei kule nii pakko kiillottaa
-
M4st3rtun3r
- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2008 08:17
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ohitin
mitä tein väärin ku yritin laittaa led ohitinta koulussa en löytänyt keltaista vaan otin punaisen.ja sitten katsoin että sininen tulee akusta ja laitoin siihen sen kiinni mutta ei lähtenyt kayäntiin vaikka kuinn lediä käänteli

ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Re: Ohitin
Oliko varmasti sinivalkoinen johto... Jos käyntiin ei lähteny, niin käännäppä ledi toisinpäin
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
Re: Ohitin
Eihän ohitin tuu akun johtoon, vaan impulssikäämiltä tulevaan.
Re: Ohitin
Honda monkeyssa ohitin tulee siihen sinivalkosen johdon väliin.Keinone kirjoitti:Eihän ohitin tuu akun johtoon, vaan impulssikäämiltä tulevaan.
-
M4st3rtun3r
- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2008 08:17
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ohitin
en löytänyt sini-valkosta sinne magneton kopan sisällä oli vaan vihree ja sininen näkyvillä 
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Ohitin
Tuo on aika vaikea selittää missä se tarkalleen on, mutta ei ainakaan magneeton kopan takana.. Se on sen kotelon takana jonka takana akkukin on. Sieltä sit etit akun vasemmalta puolelta oikeanvärisen johdo, eli siis sinivalkoisen, sieltä johtorykelmästä. Ja jos et löydä vieläkään johtoja, mikä on aika epätodennäköistä, niin kato semmosen kumisen homman sisälle, siellä ainakin on johtoja
Sielt vaa sit sinivalkoinen johto 
-
M4st3rtun3r
- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2008 08:17
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ohitin
ok,kokeilempas heti tänään 
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Re: Ohitin
mikä on vikana ? laitoin ohittimen kiinni ja säädin ruuvista (moparin ohitin 12e) hyvin oli kiinni abicoliittimillä ja lähti käyntiin mutta tuntuu että ei kierrä yhtään enempää ku normistikkaan
mikäköhä ois vikana?
mikäköhä ois vikana?
Re: Ohitin
Virit: 16mm dellorto, 15/35, 72cc, ohitin, avarrettu vanhakansi, paljon pitäs kulkea?
Viimeksi muokannut Dirtti, 16.11.2008 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ohitin
+65 km/h mutta saisit kulkeen kovempaa kun ostaisit vaikka 18mm tai 20mm kaasarin, tuo rupee oleen jo vähän pieni?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
-
Zapperslam
- Viestit: 348
- Liittynyt: 21.09.2005 07:29
Re: Ohitin
ei mee ku ehkä 55km/h kun ei ole ohitinta, ellei dirtillä satu olemaan kiinan ihmettä
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Re: Ohitin
Onhan siinä dirtin listassa ohitin. 
Ja asiaan, toimiikos joku ledi vm 89 mankissa ohittimena? Kun vihreällä ledillä koitin ja tulos oli se ettei lähtenyt käyntiin (yhellä tutulla on 91 tai uudemmassa mankissa vihree ledi ja toimii). Mutta toimiskohan sitten keltainen ledi? Aikoinaan toimi harmaalla vastuksella jossa oli ne jokku väriraidat (meni hukkaan kerran ku irrotettiin) ja sen jälkeen koitin yhtä punaruskeen väristä vastusta muistaakseni samoilla väriraidoilla, mutta sillä taas ei toiminut.
Mutta niin, pääkysymys oli, että toimiskohan keltasella tai jollain muulla ledillä?
Ja asiaan, toimiikos joku ledi vm 89 mankissa ohittimena? Kun vihreällä ledillä koitin ja tulos oli se ettei lähtenyt käyntiin (yhellä tutulla on 91 tai uudemmassa mankissa vihree ledi ja toimii). Mutta toimiskohan sitten keltainen ledi? Aikoinaan toimi harmaalla vastuksella jossa oli ne jokku väriraidat (meni hukkaan kerran ku irrotettiin) ja sen jälkeen koitin yhtä punaruskeen väristä vastusta muistaakseni samoilla väriraidoilla, mutta sillä taas ei toiminut.
Mutta niin, pääkysymys oli, että toimiskohan keltasella tai jollain muulla ledillä?
Re: Ohitin
Käännä ledi toisinpäin nii toimii... 220 Ohmisen vastuksen värirenkaat oli muistaakseni: punanen, punanen,oranssi ja kulta
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Ohitin
Kulta ja hopee on vaan laatuluokituksia, hopee on paljon halvempi eikä sillä tarkkuudella ohitinkäytössä ole mitään väliä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Ohitin
Laitoin nyt tuon vihreen ledin muka ohittimeksi mutta en huomaa kyllä mitään eroa kiekoissa ja jos eroa tuli ni se on minimaalinen.
Ei tunnu kulkevan ku sen 55 säkällä ja ledin lisäks virit on isommaksi porautettu vakiopytty, kuriton vakiputki, 15/35 välit ja dellorton 18mm kaasari..
Re: Ohitin
Entäs jos paikallaan kierrättää, niin huomais ehkä helpommin sen eron?
Jos se ei vaan jaksa toimia, sulla on vääränlainen ledi... Ite pistin joskus vastuksen on/off kytkimellä. On toiminu tähänkin asti. Eikä maksanu paljoa. (Itseasiassa ei yhtään, kun pöllin se vastuksenkin koulusta
)
Jos se ei vaan jaksa toimia, sulla on vääränlainen ledi... Ite pistin joskus vastuksen on/off kytkimellä. On toiminu tähänkin asti. Eikä maksanu paljoa. (Itseasiassa ei yhtään, kun pöllin se vastuksenkin koulusta