Honda monkey projekti.

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Honda monkey projekti.

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Eli oon aloittanut taas tekemään uutta manki rojektia jonka ostin kaverilta syksyllä. laitan siitä kyllä kuvia tulemaan lähipäivinä.
Oon moottoria jonka hommasin paripäivää sitte nii alkanu korjaamaan vaikka siinä ei pitänyt olla vikaa kun myyjä sano että paikalle vaan ja ajamaan..

No sitte se tuli ja avasin sen kattoakseni että kaikki on kunnossa..
Sitten kun olin saanut kytkimen kopan irti niin eiköhän siellä ollu jotai hammasrattaan palasia. :evil:
avasin koko koneen ja niin oli 1 vaihteen ratas hajalla ja magneeton puolimmainen lohko halennu sieltä käynnistyspolkimen alta.
Onneks mulla oli varastossa yks mankin kopio kone osina joten sain siitä sen rattaan ja pienellä säätämisellä se onnistu hyvin. Oon sen verran kummiski aukonu noita mankin koneita että tunnen ne kyllä. :D

(Y) Tähän mennessä oon saanu maalattua rungon ja jarru rummut, tankki on pohjamaaleissa.
Pohjamaaleissa olevat osat vien luultavasti tuntemalleni maalaajalle myöhemmin.

Tilattuja osia pitäis tulla ensviikon aikana joista laitan myös kuvia sitten. (Y)

E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
E: Aloitusviesti päivitetty
Viimeksi muokannut ukiR, 22.02.2009 14:03. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Tuossa on kone ostokunnossa.
sitä kiillotellaan sitten myöhemmin
Liitteet
Kone
Kone
aerweraf.jpg (28.66 KiB) Katsottu 10384 kertaa
Wave
Moderaattori
Viestit: 514
Liittynyt: 04.03.2008 17:22
Paikkakunta: Kitee

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja Wave »

ukiR kirjoitti:magneeton puolimmainen lohko halennu sieltä käynnistyspolkimen alta
En oikein älynny.Magneetto ja käynnistyspoljin ei ole samalla puolella, tarkoittanet vaihdepoljinta? :roll: Btw. tee siisti manki!
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Siis juuri noin niinku sanoin.
Eli se magneeton puolimmainen lohko, jossa magneeton koppa on. Niin siellä sisällä on käynnistyspolkimen "juuri". No ihan sama se korjaantuu uudella loholla.

Tulee siisti Mopo (Y) Värin voin paljastaa että siitä tulee Tumman metallihohto sininen.! :D

Kuvien lisäystä voi selata tuolla --> http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=43445
Mannekyyri
Viestit: 197
Liittynyt: 18.11.2008 18:22
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja Mannekyyri »

ukiR kirjoitti:Eli se magneeton puolimmainen lohko, jossa magneeton koppa on. Niin siellä sisällä on käynnistyspolkimen "juuri".
menee jo vähän offtopiciks mutta eikös käynnistyspoljin ja kytkin oo samalla puolella :lol:
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja juQ »

Se tarkoitattaa käynnistyspolkimen akselin juurta, eli se on mangeeton puolella.
Saanko kysyä että onko mikroa päässä liian vähän.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Tänään tilaan moposopista laakereita ja stefoja koneeseen mitä tarvii, ja myös muuta osaa.
Kuinka pitkät takajouset sais olla ku takahaarukka on +6cm? Luulen että tuo on ehkä vähän liian lyhyt, mutta kattoo sitte ku se tulee.. sanoisin että 280-310mm takajouset? Mitä ootte mieltä :?:
MoParmonster
Viestit: 354
Liittynyt: 11.07.2008 09:22
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja MoParmonster »

310mm on aikas hyvät :wink:
Flirtin`with Disaster
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey toinen projekti.

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Ne kyllä on :D. Pitää vielä mietiskellä ja kattoa ku se swingi tulee.. saattaa olla että vaihan siihen +10cm. Paitsi jos joltai löytyy +8cm mulle voi laittaa ilmotusta.! (Y)
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Toinen Honda monkey projekti.

Viesti Kirjoittaja ukiR »

penkin korjaaminen.
hiekkapuhallan tuon metalliosan ja maalaan uudestaan mustalla.. vaikka siitä lähtee noita reuoja kun on nii ruosteessa.
Liitteet
Päällyste on hyvä. ei pahoja repeämiä
Päällyste on hyvä. ei pahoja repeämiä
Päällysteen alta ilmestyi vanha päällyste.
Päällysteen alta ilmestyi vanha päällyste.
Penkin "runko" pahasti hajalla. Reunat ruosteessa.
Penkin "runko" pahasti hajalla. Reunat ruosteessa.
Wave
Moderaattori
Viestit: 514
Liittynyt: 04.03.2008 17:22
Paikkakunta: Kitee

Re: Honda monkey projekti. [uusia kuvia]

Viesti Kirjoittaja Wave »

Aijaijai, onpa päässy lahoon kuntoon tuo penkin runko.Joskus hyppäät vauhdilla mopon selkään, ni toi penkki luhistuu sun perseen alle... :lol:
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. "Osia Tulossa"

Viesti Kirjoittaja ukiR »

:D:D se on hyvin mahollista. :lol:
Pitää jotenki koittaa korjata tuota.. tai sitte sahaan kaikki irti tuosta..
Viimeksi muokannut ukiR, 01.02.2009 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. "Osat Tulossa"

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Kyllä oli muuten magneeton vauhtipyörä lujassa.. ollaan hakattu sitä vaikka miten mutta ei oo lähteny ja sitte isä sano että ottaa kuumailma puhaltimen ja lähtee het ekalla kopautuksella irti..
No se sitä vähä aikaa lämmitti ja kopautti kylkeen nii lähti.!
Jos jollain on sama ongelma ettei meinaa lähteä nii kannattaa kuumentaa sitä (Y)

E: hiljasta
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Nyt tuli viimeinkin uusia osia maailmalta.
Lisää kuvia uusista osista ja projektin etenemisestä löytää tuolta--> http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/43445


Mitäs ootte mieltä osista? :)
Liitteet
osia
osia
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja haraa »

kui pitkä toi swingi on? :roll:
Rouni89
Viestit: 282
Liittynyt: 30.11.2007 12:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja Rouni89 »

Makosaa osaa on. Just sopiva toi +5 tai +6 swingi niin ei tuu niin sairaan isoo. Onko noi sulla kympin vanteet, tulee nillä ja tolla keulalla aika passeli!!
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Kyllä swingi on +6cm ja 10" vanteet on (Y)
Muuta osaa mitä kuvissa ei oo nii on pitempi jalkatappi noille 10" vanteille, tankin korkki, keulan korotus palat (30mm), ja sitte tuommosta vanteiden kiillotusainetta (käy varmasti muuhunkin.)
osia pitäs maalauttaa että pääsis kasaamaan :wink:
Rouni89
Viestit: 282
Liittynyt: 30.11.2007 12:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja Rouni89 »

Keulan korotuspalat on kyllä turhat, tulee liian korkee keulasta jos tohon keulaan pistät noi ja vaan +6 swingi..
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja ukiR »

no mutta ei ne oo ku 3cm.. pitää kuiteski kattoo miltä näyttää..
VPee
Viestit: 161
Liittynyt: 08.10.2008 21:05

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja VPee »

Myys mulle nuo keulan koropalat =) Itsellä olisi tarvis =) Laitas YV:tä jos kiinnostus heräs..

Jotta ei pelkkää OT:ta tule niin sanon tässä että luulen tuon swingin olleen aivan älyttömän hyvä valinta=) itse ostin piikkimanaan hitusen liian pitkän.
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Tänään vien osia maalautukseen ja sitten lasikuulapuhallan moottorin kaikki lohot, sylinterin ja kannen.. sitte vaa konetta kiillottelemaan :D
zuhari1
Vip-käyttäjä
Viestit: 470
Liittynyt: 31.05.2006 11:59
Paikkakunta: Sastalama

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja zuhari1 »

Älä vain sano, että maalautat tämän puna-musta/hopeeksi?

En nopeella vilkasulla löytänyt tulevaa väriä.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. "" OSAT TULI ""

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Tuolla sen värin kyllä pitäis lukea mutta kuitenkin väri tulee olemaan Tumman metallihohto sininen ja runko jollai hopealla. ellei värit muutu.. Runko ainakin tulee hopealla se on varma mutta tuosta sinisestä en tiiä vielä..
ukiR
Viestit: 114
Liittynyt: 11.01.2009 12:39

Re: Honda monkey projekti. Kuvia tuli 10.9

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Nyt tuli lohot, pytty ja kansi lasikuulapuhalluksesta.
Liitteet
Lasikuulapuhallus
Lasikuulapuhallus
anapoolis
Viestit: 262
Liittynyt: 20.12.2007 19:20

Re: Honda monkey projekti. Kuvia tuli 10.9

Viesti Kirjoittaja anapoolis »

Ei pysy sylinterissä lasikuulapuhallus, ainakin minulla veti noin puolessa vuodessa ruosteen pintaan.
Kuvia menopeleistä
Vastaa Viestiin