Raadosta radalle? pr0ject hatebreeder| Perä s.8
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Pommimankista helmeks
Joo, kuulostaa vihaselta koneelta Vois itekki ostaa tommosen 150cc:n, ku pääsee kesätöihin...
Re: Pommimankista helmeks
Tässä nyt odotellut töistä soittoa, että pääseekö kesä ja iltatöihin. Jos pääsee niin hyvä on. Ensi viikon aikan tulee varmaan osaa mankiin: Samurain swingi ja monojousi sekä etu- ja takajarrusetti. Niitä sitten modailla. Sen verran voin sanoa, että edullisesti tulee nekin Voi olla, että swingin saa sillain patentoitua, että keulan saapi nostaa niin ylös kuin voi... katsotaan mitä aika näyttää. Lisää kommenttia tulemaan?
Re: Pommimankista helmeks
Nätti tulossa.Ite en monojousia ja swingejä tue,mutta tässä se voi näyttää ihan siedettävältä.
Re: Pommimankista helmeks
Juu, en itekkään niistä oikein tykkää, mutta kun perää ei oikein muulla saa nostettua ylös niin pakkohan se on. Ja voi näyttää siedettävältä, koska tulee se peräkate aikalailla sinne perän kohdalle
Re: Pommimankista helmeks
kannattas sitte melekee haarukan paikkaa muuttaa rungosa ku jos nostat sen pirun ylös nii ketjut laahaa pirusti haarukkaan ja siinä ei mikkää laaharit auta
Re: Pommimankista helmeks
Morjens vaan tännekkin! Nyt tuli sitten mankiin osia eli swingi, monojousi ja jarrut. Kyllähän sen swingin voi sillai asennella, tosi härön näkönen sillai pystysä, siis swingi Monojousen yläkiinnike tulee varmaan samaan kohtaan, johon takalokari kuuluis yläpäästä kiinnittää. Onneks swingin mukana tuli laahari, niin ei tarvi sellasta ite vääntää. Huomenna koulussa tarvii tehdä vähän erilaisia akseleita ym. että saa kasailtua perää. Sitten joku päivä varmaan kaverille tekemään monon kiinnitykset swingiin. Eipä sen kummosempaa, huomisen asentelusta huomenna kuvia, osista nyt:
Kommenttia?
-Masi-
Kommenttia?
-Masi-
Re: Pommimankista helmeks
Varmasti n. 145,876% härömpi tuolla perällä
Hyvä tulee, kunhan teet ajan (ja rahan) kanssa, vielä näyttää kieltämättä aika raadolta...
Hyvä tulee, kunhan teet ajan (ja rahan) kanssa, vielä näyttää kieltämättä aika raadolta...
Re: Pommimankista helmeks
Tänään sain vähän osia asenneltua ja jotain sorvailtuakin. Swingin kiinnitysakselin sorvasin ja siihen samaan syssyyn saa jalkatappirungot kiinni. Nekin muuten valmiit jo, mutta hieman vielä "veistää" noita alempia kiinnikkeitä. Swingi ei oo oikeesti noin pystyssä mitä kuvissa näyttää, paska objektiivi väärentää ilman zoomia Takajouselle kehitellä viä runkoon jotkut kiinnikkeet ja sitten ruveta sorvaamaan paloja keskiöihin, joilla saa jarrulevyt kiinni, sekä joku pala, jolla etujarrusatulan saa kunnolla kiinni, myös takajarrulevy pitää vielä jostain hommata. Keulankin sain nostaa ylös ja nythän se on huomattavasti turvallisempi, vielä tuonne ylä t-palan ja rungon emäputken (mikä onkaan) väliin pitäis sorvata holkki, jotta ylä t-palan voi kiristää emäputkesta. Eteen kuiduttelen varmaan toisen mankin lokarista vakiolokarin, jonka asentelen juuri renkaan päälle. En sittenkään varmaan hommaa niitä 10" vanteita, korkeintaan jotkut 8" kromit. Sitten ne kuvat:
Etujarrulevy vaan roikkuu akselissa:
Swingiä, ei vielä sorvattu akseli kiinni:
Joku teline tuolla takajarrun nestesäiliölle pitää kyhäillä:
Risuja, ruusuja sekä parannusehdotuksia?
(Ketjulinjasta ei tarvi napista )
Etujarrulevy vaan roikkuu akselissa:
Swingiä, ei vielä sorvattu akseli kiinni:
Joku teline tuolla takajarrun nestesäiliölle pitää kyhäillä:
Risuja, ruusuja sekä parannusehdotuksia?
(Ketjulinjasta ei tarvi napista )
Re: Pommimankista helmeks
akseliväli taitaa olla vakion luokkaa ku on nuin korkia
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Pommimankista helmeks
tuo takaiskarin kulma näyttää aika hurjalta, ootko miettinyt että vois vaihtaa tuon yhen putken kahdeksi ohuemmaksi ja laittaa iskarin siihen väliin?
Meinaan tuo iskarin välitys muuttuu aika paljon pienelläkin kulman muutoksella ja tuo kulma ei näytä kovin toimivalta.
(yhen täysjoustopyörän kasaan hitsailleena tuotakin tuli ihmeteltyä )
Meinaan tuo iskarin välitys muuttuu aika paljon pienelläkin kulman muutoksella ja tuo kulma ei näytä kovin toimivalta.
(yhen täysjoustopyörän kasaan hitsailleena tuotakin tuli ihmeteltyä )
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Pommimankista helmeks
Kurrin kanssa just samaa mieltä siitä, että jousen kannattais olla "eempänä" kiinni.. Just tuossa putken ja toisen penkinkiinnikkeen välisä on tollanen tyhjä tila mihi vois kuvitella jousen tulevan kiinni. Kyl meinaan näyttäis tulevan korkea peli.
Re: Pommimankista helmeks
Saat kikkailla ketjujen kanssa jos toi swingi tolleen jää...
E: Nyt vasta huomasin ton sun edittis tuolta...
E: Nyt vasta huomasin ton sun edittis tuolta...
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Pommimankista helmeks
Kyllä toi jousi ainakin hyvin paikallaan jousti, eri asia sitten taas kun on liikkeessä, että kuinka käy, eli harkintaan laitetaan. Akseliväli on mun mielestä pidempi kuin vakiossa silti, sillä se oli jo vakiokeulan ja vakioswingin sekä jousien kans pidempi Täytynee mitata tänään vielä jos jaksaa... Lisää kommenttia?
Re: Pommimankista helmeks
Tänään rälläköin tuon tuen pois ja laitoin monon täysin pystyyn. Nyt se joustaa hyvin, mutta perä ehkä hieman liian matalalla keulaan nähden. Perä kuitenkin nousee vielä hieman monon yläpään kiinnityksen vuoksi. Ei kuitenkaan yhtä korkealle kuin ennen. Huomenna naapurilta kysyä, että jos hän toisi töistä rautaa, josta voisi sorvata vakiokeskiöiden sisälle täytepalat, joihin saa jarrulevyn kiinni. Sitten tehdä etujarrusatulalle siirtopala lattaraudasta. Kuvat miltä manki nyt näyttää:
Takajarrun nestesäiliölle alan myös tekemään telinettä ja jotenkin täytyy takajarrupoljin toteuttaa.
-Masi-
Takajarrun nestesäiliölle alan myös tekemään telinettä ja jotenkin täytyy takajarrupoljin toteuttaa.
-Masi-
Re: Pommimankista helmeks
Tänään tuli tämän päällä istuttua kun Masilla poikkesin ja voin sanoo et ajoasento vähintäänkin epäeroottinen. Tuon öljynlauhutin the jääkääppi modifioinnin meinasin polttaa kun se oli niin hirvee
Sekin sitten turha toivo et Masi- tätä pariin vuoteen valmiiks sais.
Sekin sitten turha toivo et Masi- tätä pariin vuoteen valmiiks sais.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Re: Pommimankista helmeks
Haha! Et vaan osannu istua siinä ku jännitit liikaa Öljynlauhdutin tosin on vielä kamala, mutta kyllä se siitä vielä joskus kaunistuu ja voi leijailla, että on home-made Ja kyllä tää tuolta tallin perukoilta valmistuu. Jos tänään sais aikaseks tehä tolle rungolle noi putket. Tänään vähän suunnittelin jo, että mihin monojousi tulee kiinni, eli perä nousee ihan pari senttiä. Ei kuitenkaan sillai, että ketjulinja pahenisi sen kummemmin
Re: Pommimankista helmeks
Varmaan kuukausi mennyt ilman sen kummempia päivityksiä? Kuiteskin, swingi on hiekkapuhallettu ja peräkatteen muottia uretaanista alettu vääntämään. Tai oikeastaan vaan uretaanit vasta pursutettu rungon päälle, tarttis toinen purkki vielä hakee, jotta sais ton muotin tehtyä. Swingin alatuki tarvis hitsailla, joku päivä menen sen tuohon naapurille hitsailemaan, kuten myös nuo rungon tuet. Naapurin kans suunniteltiin, niin tuohon tulee varmaan uudet kiinnikkeet monolle ja vieläpä korkeussäädettävän, HI-Techiä Kuvaa tän hetkisestä tilanteesta:
Kommenttia kommenttia
Kommenttia kommenttia
Re: Pommimankista helmeks
Enpä ole kokeileen päässyt, keulaa huomenna lasken ja kun naapurin kanssa uuden kiinnikkeen jouselle teen, niin perä nousee ja yritän saada tasaan tuon paskan. Kaverilta varmaan hommailen tähän leiponeen 110cc samurai koneen siks aikaa, kunnes saan ostettua sen 150cc:n. Lähiaikoina varmaan hakemaan alumiinia, jotta saa tehtyä jarrulevyille adapterit. Myös etujarrusatulalle pitäis tehdä joku adapteri, jotta sais sen oikeeseen kohtaan. Sitten kesällä kaverin kans tilausta scooter-attackille, josta tulee jotain pientä osaa tähän. Uretaania tarvii kans hakee, jotta saa tehtyä tuon muotin valmiiks ja pääsee katetta kuidutteleen. Myös jinkun etulokarin teippasin ja siitä pitäis tehdä kopio tähän. Kommenttia?
Re: Pommimankista helmeks
No pakko sanoa että tällä hetkellä näyttää aika hirveeltä.. Mutta eiköhän tästä vielä jonain päivänä hieno tule
Re: Pommimankista helmeks
Eipä ollut tämä ihan tippunut toiselle sivulle. Tänään sain sitten etulokarin kuidutettua ja kaverin kanssa keskusteltua hinnasta, ilmeisesti 30e tulee kone maksamaan (moottori, cdi, puola, käynnistyspoljin ja vaihdepoljin). Elikkä ei paha hinta. Uretaania kovaa vauhtia veistelly ja varmaan huomenna lisää tatinaa perään, netistäkin jo katsottu, että millaisia muotoja tulee. Etulokarin kuidutin tänään, jos vaikka huomenna pääsis paklaamaan. Kuvaa:
Tuo vakio etuloksu sopii huomattavasti paremmin kuin aeroxin, voin sen lokarin myydä, kunhan sopiva tarjous tulee. Kommenttia?
PS. Väriehdotuksia saa heittää?
Tuo vakio etuloksu sopii huomattavasti paremmin kuin aeroxin, voin sen lokarin myydä, kunhan sopiva tarjous tulee. Kommenttia?
PS. Väriehdotuksia saa heittää?
Re: Pommimankista helmeks
Tere ja hyvät jussit näin alkuun! Piiiiiiiiiiitkästä aikaa sain tätäkin etenemään. Aloitusviestin laitoin uusiks. Kaverin kans tänään suuniteltiin hieman ghostrider tyyliin sopivaa maalausta (kiiltävä musta). Peräkatetta olen kuidutellut, mutta kesken viime kuidutuksen loppui hartsi kesken Myös clipareita säädin hieman kuljettajaan päin, jolloin aikaiseksi saatiin parempi ajoasento. Keulaa säädetty hieman alaspäin, jolloin ajoasento jälleen parani huomattavasti. Peräkatteen kun oon saanu kuidutettua niin tarvis tolle takaiskarille tehdä kiinnikkeet runkoon ja hitsata apurungolle tuet. Aluks en tee peräkatteelle häkkiä, enkä edes laita sitä paikalleen. Ilmeisesti nyt tulossa samurain 110cc magneettovikainen kone. Alumiiniä tarvis hakea, jotta sais jarrulevyille ns. adapterit (muutos rummusta levyihin ilman keskiöiden tekemistä). Myös tutun metallifirmasta kävin kyselemässä, että mitä maksais jarru- ja vaihdepolkimen teko alumiinistä, jos itse suunnittelen ja vien alumiinit, mutta työstö ja 3d-piirtäminen tapahtuisi firmasa. Ei kuulemma kalliiks tule, samalla pitäisi myös tehdä etujarrusatulalle se adapteri. Myös uudet jalkatapit ja luultavasti jalkatappien rungot (joihin itse jalkatappi tulee kiinni) joudun tekemään, koska jarru- ja vaihdepolkimen kiinnitys tulee poikkeamaan hieman alkuperäisestä. Ja sitten niitä kuvia:
Etukuva
Takaprofiilia
Ohjaamopuolta
Takakate
Kommentit tervetulleita sekä edullisia 110cc samurai koneita ym. kiinankoneita saa ehdotella. (Myös leikanneet käy)
-Masi-
Etukuva
Takaprofiilia
Ohjaamopuolta
Takakate
Kommentit tervetulleita sekä edullisia 110cc samurai koneita ym. kiinankoneita saa ehdotella. (Myös leikanneet käy)
-Masi-
Re: Pommimankista helmeks
Minkä väriseks aattelit maalata?
Kyllä tästä vielä hieno tulee, kuhan jatkat hyvin
Kyllä tästä vielä hieno tulee, kuhan jatkat hyvin
Ahdin määrää tahdin
Re: Pommimankista helmeks
Aloitusviestistähän sen saa selville, eli kiiltävän mustalla varmaankin, osia kiillotetaan ja jotain muuta väriä vois myös hieman käyttää. Tänään sain varattua itselleni magneettovikaisen 110cc moottorin edullisesti ja se tulee mahdollisimman pian, joko heti kun olen jinchengin saanut myytyä (ostajaehdokas jo) tai sitten kun tili tulee. Magneetto oli hajonnut, kun ketjut pommpasivat paikaltaan ja löivät magneettoon. Ensiökäämi tai joku vastaava oli hajonnut, nimeä en nyt muista Koneen saa varmaan toimiin inner rotor kitillä tai sitten kaverilta hajonneesta 110cc: stä magneetto, jos hän myy sen. Eipä sen kummempaa, risut, ruusut ja parannusehdotukset tervetulleita