Paljon ajetut apinat

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
racing

Re: Paljon ajetut apinat

Viesti Kirjoittaja racing »

^^Kyllä eli sillon kun manki tuli mulle vuonna 2003 oli alkuperäinen mäntä ja se vaihdettiin melkein heti ja porattiin pyttyä 0,5mm. Öljyt on vaihdettu 1000km välein, venttiilit säädetty n. 4000km välein. Nokka-akseliin ei ole sen koommin koskettu kun katsottu vain eikä ollut sekään mennyt miksikään. Ajoin tuolla 2003 vaihdetulla männällä 25tkm ja se oli sama vaihtaa siinä samalla kun vaihdettiin venttiilinohjurinkumit ja hiottiin venttiilit. Mäntä ei ollut mennyt miksikään eikä pyttykään, ei edes tarvinnut hoonata! Viime kesänä vaihdettiin myös se kytkinlevy joka oli todennäköisesti alkuperäinen. Sen enempää ei tosiaankaan ole tarvinnut aukoa.. Ei edes vaihteensiirtäjän jousi ole mennyt poikki! :D Normaali kulutusosia tietenkin vaiheltu..ketjut ja rattaat, vaijerit yms. Ja lähdetään siitä liikkeelle että kortin aikana olen ajanut tuon 28tkm ja kortin sain 10.4.-07 :D Ja vielä kerron "virit" mitä on: Avarrettu kansi, kuriton putki, välit 15-35 ja ohitin.. GPS:iin 58km/h 8) :D ja kuva http://irc-galleria.net/view.php?nick=t ... d=90574305
Honda - Come Ride With Us!
Dirtti

Viesti Kirjoittaja Dirtti »

Pakko sanoa että en usko että olisit ajanu edes yli 15tkm tossa ajassa.
anapoolis

Viesti Kirjoittaja anapoolis »

Kyllähän siihen nyt pystyy :roll: Dirtti on aina hirmu negatiivinen :lol:
Kuvia menopeleistä
Dirtti

Ei, olen realisti.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ei vaan sä oot espoosta. Välimatkat on vähän eri luokkaa maaseudulla, kyllä tuo on ihan helposti mahdollista.

Mankin mittari tosin saattaa kusettaa helposti muutaman tonnin jo tuommosella matkalla :P
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
racing

Viesti Kirjoittaja racing »

Kyllä ne kilometrit paikkaansa pitää..Ja mittari kusee 2km/h että näyttää tuon verran liikaa! Ja minä olen kyllä ajanut melko paljon matka-ajoakin joten mikä ihme se on? Monet kerrat käyty semmosia reissujakin että 40km yhteen suuntaan ja kesällä pari kertaa Kuhmossa jonne on 70km täältä yhteensuuntaan..!! Ja minä kun uskosin että mankin mittari ei paljoa kuseta kun ei ole sentään digitaalinen.. Ja pikku mietinnässä vain että paljonkohan veikkaatte mittarin kusevan esimerkiksi jossaki 1 miljoonan ajetussa diisseli rönttämersussa...??eihän ne kilometrit voi tietenkää pitää paikkaasa ku ei mankissakaan voi 30tkm pitää?????? Piste minun osalta keskustelulle, kiitos ja anteeksi :twisted:
Honda - Come Ride With Us!
Dirtti

"Ja lähdetään siitä liikkeelle että kortin aikana olen ajanut tuon 28tkm ja kortin sain 10.4.-07"

Eli jos tuon nyt oikein ymmärsin, niin reilussa 1,5v oot paukutellu ton 28tkm? En väitä etteikö tuo olisi mahdotonta mutta aikamoinen rautaperse saat olla jos ton verran oot noin lyhyessä ajassa paukuttanut. Epäilen erittäin vahvasti. PISTE

Pliis ei herneitä :lol:
Jarso-

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Juu on kyl melko paljo mankille vähässä ajassa, MUTTA itse sain gileran pari viikkoa kesäkuun alusta ja lokakuunloppuun mennessä (sillonku kortti lähti hyllylle :D ) oli mittarissa se ~8000km. Samalla tahdilla ois vuodessa tullu aika lailla se 20 000km ja siihe puol vuotta päälle. Mut joo kyllä siinä sais mankilla ajaa.

Itellä on mankin mittari ehkä kahesti pyörähtäny ympäri ja manki ollu sen 10 vuotta ainaki. :P
wurdulak

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Semmonen pieni vinkki muuten niille, jotka itkee, että VIttu KiInAmanKIT ON hO_moiLLE NE HAJOO HETIVITTU!!111ONE. Ei kannattaisi leimata, jos ei ole sellaisseella ikinä edes ajanut, saatika sitten omistanut. Oman jinkkuni vakioalakerta kesti ainakin ajoa hienosti. Vaihteensiirtäjä hajosi 4000km kohdalla. Sen jälkeen, kun sen vaihdoin, löin kiinni 72cc ja uudet kytkinlevyt ja kytkimen jouset ja 20mm kassun ja uuden putken+hilut. Sillä kokoonpanolla ajoin 10000km putkeen ja ajo oli sellaista mopon raiskaamista, että oksat pois. Kyllä siinä olisi jo suizat leiponut 100 kertaa.

Sen jälkeen hajosi kytkinpuolen koppa ja sekin vain sen takia, kun en laittanut ruuvilukitetta kytkinkannen ruuveihin. Eli ties kuinka kauan olisi vielä kestänyt. Eli siis kyllä kiinankoneetkin kestävät, jossei sinne laiteta öljyksi rypsiöljyä ja niitä vaihdeta kerran vuodessa. Eli omasta käytöstä usein se hajoaminen johtuu. Onhan siitä tietenkin hyvä syyttää kiinanlaatua, kun ei osata kytkintä säätää ja potkitaan vaihdeet raakana sen jälkeen sisään ja vaihterattaat on murona menee paskaksi. Kun mopo hajoaa, kannattaa aina katsoa ensin peiliin, ennenkuin alkaa mopon laatua haukkumaan.

No kuitenkin noissa paskoja osiakin, kuten pultit, mutta niitä kannattaa kiristellä ja vaihdella aina välillä. Imo aika hyvä kuitenkin tuo jinkkuni oli, kun kesti yli 100 nopeuttakin. Kerran jouduin vain takakeskiön laakerit vaihtamaan, mutta niitä nyt kuluu orkkismanassakin. Eli sellainen vinkki, että harvemmin on paska mopo, vaan useimmin vain sen korjaaja/käyttäjä...
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
1337

Viesti Kirjoittaja 1337 »

Ekalla apinalla tuli ajeltua 17tkm vuoden aikana, hyvin toimi mitä nyt yläkerran rempan sai heti tehdä, sen jälkeen kumminkin todella hyvin.

Tulihan sillä ajeltua parikin kertaa vantaalle miittiin, ~70km yhteen suuntaan + kerran tuossa salon kulmilla, matkaa sen 70-80km.

Tuli muutenkin helvetisti ajeltua, aivan turhaakin ajoa :mrgreen:

Jos edellisen omistajan puheisiin oli uskominen, niin myin tuon pois ~34tkm ajettuna, täydellisessä kunnossa koneeltaan, eikä syönyt öljyä nimeksikään, luotettava peli oli. :)
Kazeman

Viesti Kirjoittaja Kazeman »

-89 Hondan Monkey ja ajettu 5700km, ei nollattu. Ei paha?
Wiibo
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

"Paljon ajetut apinat"

Eihän toi kyllä paljoa oo ajettu
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
tukse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tukse »

Vm. 99 mana ajettu 10tkm. Ei oo ollu yhtään vikaa ja toimii kuin uusi (Y)
Honda monkey - it´s a legend
orgu

Viesti Kirjoittaja orgu »

Vm -90, ajettu varmasti 17000 mutta ehkä jopa 27000. Kuka siitäkin selvän ottaa =/
500 viestiä silkkaa paskaa
Poutsi

Viesti Kirjoittaja Poutsi »

Ajettu omalla mankilla varmasti 40tkm++ eikä oo tehty muuta ku sylinteri porattu kahesti ku leikannu kiinni.
Jericho

Viesti Kirjoittaja Jericho »

-91, 9100km, koneremppa tehty just, 140cc; -08, 0km. :roll: Nii ja 125cc motti, joka jossai pyödä alla; -07 250km.
juQ

Viesti Kirjoittaja juQ »

Wiibo kirjoitti:"Paljon ajetut apinat"

Eihän toi kyllä paljoa oo ajettu
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
jjeppee

Viesti Kirjoittaja jjeppee »

mun jinkul on ajettu 15 tkm ja ei oo koneeseen tehty mitään mut nyt lähti jokuaika sitten ketjut ja paukautti vetoakselin poikki niin ostin skyteamin koneen sillä ajettu vasta 300km
ukkoperkele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

jjeppee kirjoitti:mun jinkul on ajettu 15 tkm ja ei oo koneeseen tehty mitään mut nyt lähti jokuaika sitten ketjut ja paukautti vetoakselin poikki niin ostin skyteamin koneen sillä ajettu vasta 300km
Eihän se jinkku edes ollu vielä sun ku toi vetoakseli hajos? Mun mankilla ajettu n.7000km (ollu mökkimopona 20v)
Gas, grass or ass. No one rides for free
juQ

Viesti Kirjoittaja juQ »

jjeppee kirjoitti:mun jinkul on ajettu 15 tkm ja ei oo koneeseen tehty mitään mut nyt lähti jokuaika sitten ketjut ja paukautti vetoakselin poikki niin ostin skyteamin koneen sillä ajettu vasta 300km
Olisko ollu järkevämpää vaan vaihtaa vetoakseli :roll:
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
zaku
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja zaku »

Ei kaikki osaa/jaksa. Paljon halvemmalla olis kyl päässy.

Jinkun koneella ajettu reilu 10tkm ja tällä hondan koneella ite oon ajanu sen 200km, edellisestä omistajasta ei mtn tietoo :)
jjeppee

no jaa jos kaveri myi siit kannen tol helvetin ukkoperkeleel ni se ja vetoakseli olis ollu jo sen päälle 100e ja sit mäntää tiivisteet stefat halvemmaks tuli ostaa 60euron kone
ukkoperkele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

:lol: helvetin ukkoperkeleel
Gas, grass or ass. No one rides for free
jjeppee

Juuu perkeleukkopääl
Jusu-91

Viesti Kirjoittaja Jusu-91 »

Honda Monkey '88 Rothmans - ajettu noin 75-80tkm, eli mittari on toimiessaan pyörinyt 7 kertaa ympäri, nyt mittarissa jälleen 8700km, ja lisätään pari viime vuotta, kun ei paljoa kilometrejä enää ole tullut, eikä mittari ei ole pyörinyt, saadaan lukema tuohon kahdeksankympin tietämille :p

Huoltokirjasta näkyy kaikki huollot, alakerta on avattu yhden kerran, jolloin vaihdettiin vaihteensiirtäjä. Sylinteri on porautettu kerran, ja mäntä vaihdettu samalla kerran, vuonna 1995. Tulppa vaihdettu 4 kertaa, (viime talvena kun ajoin, oli niin loppu, että tulppaan oli tullut reikä läpi. :D), akku 2 kertaa. Tuossa "isommat" korjaukset/huollot.

Tottakai mankille on tehty myös perushuollot. Viritykset löytyy allekirjoituksesta (virit laitettu 2005, kun aloin itse ajamaan).

Huoltokirjaan on myös merkitty koska mittari pyörähtänyt, josta myös huomaa, että koska sisarukset ovat ajaneet "vain" mankilla. vuodet: 1990,1994,1995, --- 2001 kahdesti,--2006,2007. Mankilla ajo taitaa olla nyt aikalailla ohitse tässä perheessä, (ellei jossain vaiheessa oikein innostu (; ) Mutta silti entisöin tämän mopon alkuperäiseen loistoon, ja jos ei löydy kuljettajaa lähisuvusta, käärin vaikka kuplamuoviin odottamaan museorekisteröintiä.. :)

Edit: Monkey on siis ollut uudesta asti meillä.
Honda Monkey ´88
-perusvirit (ohitin,poraukset ym)
-16mm PHBG
-välit 16/42
Vastaa Viestiin