Hnda86 kirjoitti:Meniköhän oikeelle aluelle. What evarh, jos ostaa paperillisen rungon tarviiko luovareita? Vai mitä pitää sählätä?
Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic
Jump or die
Meillä ainaki piti olla siltä luovarit kellä se on ollut viimeksi kilvissä... mutta riippuu katsastuskonttorista ilmeisesti aika paljon mitä rekisteröimiseen tarvitaan..=)Hnda86 kirjoitti:Hnda86 kirjoitti:Meniköhän oikeelle aluelle. What evarh, jos ostaa paperillisen rungon tarviiko luovareita? Vai mitä pitää sählätä?
Honda Stunting
Pitääkö mankissa olla jarruvaloja (tietääkseni ei), pitääkö tietää vuosimalli (eikö sen runkonumerosta saa selville), paljonko tulee maksamaan rekisteröinti jos pitää katsastaa eikä ole papereita, on ollut joskus rekisterissä, pitääkö ilmanpuhistajan olla vakio, eihän ne kato onko kaasaria porattu (tiedän, tyhmä teko : <) ja valittavatko jos sen sinivalkonen johto on katkastu ja yhistetty.
Ainakaan uudemmissa ei jarruvalo ole pakollinen, koska sitä ei uutenakaan ole ollut. Eivät ne ala kaasaria irroittamaan, eivätkä katso onko sitä porattu, eikä ainakaan täällä päin edes etsineet mitään rajoittimia/ohittimia, eli ole huoleti. Toki voit varmuuden vuoksi vaihtaa vakioputsarin jos sellainen löytyy.
Mutta jos oikein ymmärsin, niin olet rekisteröimässä eikä sinulla ole papereita? Luovutustodistuksen tarvitset ex.omistajalta ja ellei ole rekisteriotetta tarvitset väh. 6v ajalta katkeamattoman omistajahistorian. (korjatkaa jos olen väärässä)
Vuosimallin saa selville runkonumerolla vaikkapa ake:lta, mutta se maksaa (samalla saat selville edellisen rekisterin merkityn omistajan, jolta tarvitset luovarin)
Mutta jos oikein ymmärsin, niin olet rekisteröimässä eikä sinulla ole papereita? Luovutustodistuksen tarvitset ex.omistajalta ja ellei ole rekisteriotetta tarvitset väh. 6v ajalta katkeamattoman omistajahistorian. (korjatkaa jos olen väärässä)
Vuosimallin saa selville runkonumerolla vaikkapa ake:lta, mutta se maksaa (samalla saat selville edellisen rekisterin merkityn omistajan, jolta tarvitset luovarin)
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Meillä ollu tuo manki koko elinikänsä, ja tuo manki on ilmeisesti välimallin koska siinä on ne kulmikkaat tarrat (??)
Joo välimallissa on kulmikkaat tarrat.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
No ei sitte pitäisi olla mitään vaikeeta. konttorille vain mankin kans =) Se maksaa yhteensä n. 75€.(tai niin meillä)
Honda Stunting
Meillä täällä on vähän erilaista(asun kouvolassa)Carbon kirjoitti:Ainakaan uudemmissa ei jarruvalo ole pakollinen, koska sitä ei uutenakaan ole ollut. Eivät ne ala kaasaria irroittamaan, eivätkä katso onko sitä porattu, eikä ainakaan täällä päin edes etsineet mitään rajoittimia/ohittimia, eli ole huoleti. Toki voit varmuuden vuoksi vaihtaa vakioputsarin jos sellainen löytyy.
kysyin konttorilta kun olin ostamassa omaa mankia,joka on siis paperillinen,kuinka pitkältä ajalta pitää olla omistushistoria,niin vastasivat että 5v ajalta kun on niin riittää.
Sitte minulla oli mukana 2 mankin runkonumero,kysyäkseni vuosimallia,ei löydy akelta eikä katastuskonttorin tietokannasta mitään tietoja,vaikka toinen mopoista on ollut kilvissä viimeksi 12v sitten! mutta ei siinä mitään,vaikka olisi tieto löytynyt,se olisi kuulemma ollut ilmaista
(vuosimalli on oltava tiedossa rekisteröinnissä ainakin täällä)
Omien mopojen vuosimallin sain selville lähettämällä brandtille sähköpostilla runkonumeron ja mopon merkin ja mallin,ja oli kanssa ilmaista ja varmaa tietoa
täälläpäin mopon rekisteröintikatsatus maksaa 70e ja muutoskatsastus oli 43e(viime kesänä)
Hondalla mennään..
Nyt ois kohta aika laittaa manki rekisteriin..
Eli, sain mopon vuosi sitten jouluna, omalta papaltani. Ja n.pari vuotta sitten tämä mopo otettiin pois rekisteristä. Paperit on tallessa ja saan ne joku pvä. Eli pistän mankin vakioksi ja ...? Viisaammat saa valaista. ( Esim. paljon kuluja yms...?)
Eli, sain mopon vuosi sitten jouluna, omalta papaltani. Ja n.pari vuotta sitten tämä mopo otettiin pois rekisteristä. Paperit on tallessa ja saan ne joku pvä. Eli pistän mankin vakioksi ja ...? Viisaammat saa valaista. ( Esim. paljon kuluja yms...?)
Ainaki pitää jarrujen toimia,valot, peili,.. ainaki...Pekkkooo kirjoitti:Nyt ois kohta aika laittaa manki rekisteriin..
Täällä päin katsastus ja rekisteröintikatsastus maksaa n.75€...
Honda Stunting
Oon ite rekisteröini ties millasta manaa ja skopee mutta ei oo ikinä tarvinnu käyä missää näyttää. Vaikka löytyy 125cctä ja 90 cctä ja 88-vuosimallia. Onks tää joku lahen /Hollolan juttu ettei tarvi katsastaa??
...ja jumala loi moottorin että pääsisi ihmisistä nopeammin eroon.
Ai siis että jos vaikka kilvet lähteny niin ei muka tarvi näyttää asemalla mopoa? Jos näin, on niin mäkin alan käyttämään mopoa Hollolassa.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
No mulle on käyny sillee että viime omistaja oli pistanu 90cc motin manaa ja jääny kiinni sen kanssa liikenteestä. Sit se möi sen mulle ja menin vaa rekisteröimää sen ilman mitää katsastuksia. Olin toki vaihtanu siihen koneen ku attelin että tottakai ne sen kattoo. Eipä kattonu
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Eli siis mitä helvettiä. Ensin sanot että sait rekisteröityä 90cc koneella mankin ja nyt sanot että vaihdoitkin siihen vakiokoneen...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
tietääkö kukaan saako jotenkin runkonumeron kautta rekkariin 
Saa
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
ok maksaa varmaan hieman enemmän 
" Eli siis mitä helvettiä. Ensin sanot että sait rekisteröityä 90cc koneella mankin ja nyt sanot että vaihdoitkin siihen vakiokoneen... "
Se oli vastaus tohon kysymykseen että saako rekkariin vaikka olis kilvet viety. Eli juu olen saanut. Tosin kilvet oli viety siltä joka myi mulle ton manan ei multa, mutta silti.
Mutta siis ikinä ei oo mun mopoja katsastettu vaikka niitä on ollu vaikka kuinka. Oon aina katsastanu moponi A-katsastuksessa joko lahen tai hollolan konttorissa eikä oo koskaan kukaa niitä katsastanu
Edit: evoon quoten kanssa
Se oli vastaus tohon kysymykseen että saako rekkariin vaikka olis kilvet viety. Eli juu olen saanut. Tosin kilvet oli viety siltä joka myi mulle ton manan ei multa, mutta silti.
Mutta siis ikinä ei oo mun mopoja katsastettu vaikka niitä on ollu vaikka kuinka. Oon aina katsastanu moponi A-katsastuksessa joko lahen tai hollolan konttorissa eikä oo koskaan kukaa niitä katsastanu
Edit: evoon quoten kanssa
Sun mopoja ei oo koskaan katsastettu, ja sä oot aina katsastanu ne, ja kukaa ei oo niitä katsastanu?pjyyko kirjoitti:
Mitä vittua?
Lukekaa saatana
Niin, ja tähän vielä. Eli kilvet on ite otettu pois, ei jääty kytille kii tms. Eli sama käytäntö kuin olisi jäänyt poliisille kiinni, vai?Pekkkooo kirjoitti:Nyt ois kohta aika laittaa manki rekisteriin..
sama rumba.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Okei, kiitti. Vittu 
Ei välttämättä, kyllä joskus antavat rekisteröidä ilman edes tuomatta mopoa näytille, jos on ottanut itse rekisteristä pois.Pekkkooo kirjoitti:Niin, ja tähän vielä. Eli kilvet on ite otettu pois, ei jääty kytille kii tms. Eli sama käytäntö kuin olisi jäänyt poliisille kiinni, vai?Pekkkooo kirjoitti:Nyt ois kohta aika laittaa manki rekisteriin..
Ite ku käytin tiistaina konttorilla mankia nii se ukko kysy vaa että onko vakiovälit ja toimiiko jarrut. Sitte sanoin että juu, nii mentii tekee paperit :I