Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
jinkumies kirjoitti:Tänää laskin kantta ja viilasn kanavia 110cc kannesta. Palotilasta tuli 48mm. Kanavat imu 22mm ja pako 18mm. Nyt kattelin että kansi olis suorassa vaan heitti jonkin. Haittaako pieni heitto?
Ei haittaa heitot kuha ei vuoda öljyä. Meki laskettii kerra sylinteriä rälläkällä muutako jalalla piti pölkkyä vaste ja slaikka laulamaaa, HYVÄ tuli mitä ny vähä öljyä vuosi vaa vaihtuupaha öljyt koko aja ku lisää
jinkumies kirjoitti:Tänää laskin kantta ja viilasn kanavia 110cc kannesta. Palotilasta tuli 48mm. Kanavat imu 22mm ja pako 18mm. Nyt kattelin että kansi olis suorassa vaan heitti jonkin. Haittaako pieni heitto?
Ei haittaa heitot kuha ei vuoda öljyä. Meki laskettii kerra sylinteriä rälläkällä muutako jalalla piti pölkkyä vaste ja slaikka laulamaaa, HYVÄ tuli mitä ny vähä öljyä vuosi vaa vaihtuupaha öljyt koko aja ku lisää
Eihän siinä jos pytty on vähän kiero alapäästä, mutta jos on yläpäästä, niin heittä puristukset harakoille. Eikä käy ainakaan kunnolla, jos ollenkaan.
Nyk. Husqvarna 125 SM/WRE White Dream *Klick*
Ex. Gas Gas EC50 Rookie
Ex. Honda Monkey -90 @Daytona T-Rex 150CC, Keihin PE28mm* -->*Klick*
Jos sitä kantta on ihan pakko laskea mutta ei ole kunnon laitteita niin teippaa hiekkapaperin peilin tai lasin päälle ja hioo kantta sitä vasten, suoraksi saa hyvin kun sumuttaa hieman maalia siihen tiivistepintaan ja hioo sitä mukaan että koko pinnalta on maalit pois, silloin pinta on aika suora.
Ja jälleen kerran yhden pytyn pakopuolen kierteet korjanneena, TEHKÄÄ ne pinnapultit sinne pakoputken liitokseen, kun kansi on alumiinia niin ei se kovin monta kertaa kestä pultteja availla kun kierteet on paskana.
Ruuvilukiteliimaa kierteisiin ja vaikka pultista sahaa kannan pois ja tekee siitä pinnapultin.
Olisko jollakin ohjeita miten asennetaan mankin käynnistyspolkimenakseli lohkoon kiinni, kun muistaakseni se piti olla jossakin tietyssä kohdassa että toimi oikein.
Mikä vika mahtaa mankissa olla, kun pätkii eikä oo voimaa yhtään ja ei lähde käyntiin ellei kaasu oo pohjassa. Kampurasta oli kiilaura levinny --> vaihdoin "uuden", kahdella eri tulpalla oon koittanut, kaasari putsattu ja kahdella eri cdi:llä oon koittanut ja mikään ei auta. Voisko vika olla puolassa??
Vika alkoi kun viikko sitten menin ajamaan ja ajoin 5m, sitä ennen edellisellä ajokerralla jätin täysin toimivana talliin. Kun koitin ajaa vaan vaikka manki pätki ja paukku niin yhtäkkiä koneessa kolahti joku ja toimi pari minuuttia normaalisti kunnes taas alkoi pätkimään
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02
Miten sais mankin käynnistymään paremmin, kun koulun pihalta ja joskus jopa lämpimästä tallista käynnistää niin kestää aina pari minuuttia polkea. Kuitenkin lämpimänä käy hyvin ja tulppa on vaaleanruskea. Voiko johtua siitä että pääsuutin 70, tyhjäkäyntisuutin vakio ja ilmanputsari on bileman vaahtoputsari. Kaasari skyteamin vakio poratulla kaulalla.
Kaikki pitää kloppien hajottaa, nyt on kannesta tulpan kierre sileenä.
Saako muualta kierteen korjaus-sarjaa kun pitracingilta?
M10*1 on kierre ja motonet / biltema myy eioota.
Alumiinissa EI kierre kestä eli tulpan kierre kannattaa voidella kuparitahnalla tai edes öljyllä, takaratas kiinni pinnapulteilla ja keskiöihin pinnapultit vanteiden kiinnitykseen.
rocket kirjoitti:Kaikki pitää kloppien hajottaa, nyt on kannesta tulpan kierre sileenä.
Saako muualta kierteen korjaus-sarjaa kun pitracingilta?
M10*1 on kierre ja motonet / biltema myy eioota.
Alumiinissa EI kierre kestä eli tulpan kierre kannattaa voidella kuparitahnalla tai edes öljyllä, takaratas kiinni pinnapulteilla ja keskiöihin pinnapultit vanteiden kiinnitykseen.
Itse kysymykseen vastaten: En ole suomessa muualla kyseiseen sarjaan törmännyt, ainakaan yksittäisenä sarjana. Voi olla että jostain työkaluliikkeestä / vastaavasta laakerikaupasta saisi
Tuossa yritin nyt säädellä kaasaria nii ku ajelee nii ku vääntää kahva iha pohjaa nii tietyssä kohassa ääni muuttuu (möreemmäks?) ja vauhti hiljenee vähän ja sitten kohta taas lähtee kulkemaan vielä lujempaa. Pitääkö isompi vai pienempi suutin laittaa?
Newrider kirjoitti:Tuossa yritin nyt säädellä kaasaria nii ku ajelee nii ku vääntää kahva iha pohjaa nii tietyssä kohassa ääni muuttuu (möreemmäks?) ja vauhti hiljenee vähän ja sitten kohta taas lähtee kulkemaan vielä lujempaa. Pitääkö isompi vai pienempi suutin laittaa?
Jos kaasarina jingke niin monesti tuo booaus johtuu liian pienestä tk suuttimesta. Voi kyllä olla juurikin neulasta kiinni. Tulppa on kahvin ruskea? Jos liian vaalea niin suurempaa pääsuutinta kiinni.
Juu on se aika pavun ruskea, mutta eikös ku talvi tulossa niin pidä käydä vähä rikkaalla? Ja onko normaalia että noin 10 minan ajon jälkee nii ku teharii sylkäsee nii suhahtaa ja haihtuu heti? Ku oon jo kauan vähä epäilly et kone käy vähän kuumana. Mistä voisi johtua?
Talvellakin seoksien pitäisi olla juuri oikeat, ei rikkaalla. Kuitenkin, talveksi joutuu yleensä laittamaan vähän rikkaammalle verrattuna kesään. Voishan se olla vähän laihalla jos tuntuu että kone oikein huokuu lämpöä ja boailee. Kokeile ryyppy päällä kone lämpimänä. Jos ei tukehdu lähes samantien niin laihalla taitaa olla.
Mikä olis paras tapa putsata kaasari, kun mulla on yks 9mm Keihin tuola hyllyssä ja ainut vika siinä on se, että bensa ei tuu sieltä nipasta kammioon asti eli se "tunneli/käytävä" on sielä tukossa. On kokeiltu liottaa bensassa ja naftassa ja oon yrittäny saada neulallaki sitä rööriä auki, mutta tuloksetta.
Jp55 kirjoitti:Mikä olis paras tapa putsata kaasari, kun mulla on yks 9mm Keihin tuola hyllyssä ja ainut vika siinä on se, että bensa ei tuu sieltä nipasta kammioon asti eli se "tunneli/käytävä" on sielä tukossa. On kokeiltu liottaa bensassa ja naftassa ja oon yrittäny saada neulallaki sitä rööriä auki, mutta tuloksetta.
Ultraäänipesuriin se kaasari mutta kun maailmalta saa täydellisen kopion uutena alle 20e kotiovelle niin eipä noita vanhoja paskoja kovin kauaa kannata ihmetellä.
Aika erikoista puhetta sanoa vanhaksi paskaksi foorumilla jossa suuri osa projekteista keskittyy entisöintiin ja vanhan kunnostamiseen. Ei ole sama asia joku kiinakopio kuin originelli keihin.
Mutta itse aiheeseen, ketjussa heitetyt kikat kantsii kokeilla ja moneen kertaan.