Pikkukysymykset

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
reino
Viestit: 37
Liittynyt: 02.10.2014 19:18
Paikkakunta: Perniö

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja reino »

honkleibomba kirjoitti:Ihte en oo omaa piperiä saanu ikinä kunnolla puhtaaksi, mäntysuovalla ja kaikenlaisilla aineilla koittanu vaan se pöly,öljy,pensa paska on niin tiukassa että ei puhistu.
Vinkkejä?
Koita petroolia aka. lamppuöljyä. Ei ole niin rajua kun bensa mutta puhdistaa paremmin kuin polttoöljy. Sillä saa pestyä öljyt pois ja pölyt pestään vedellä ja tiskiaineella. Putsari kuivataan kunnolla ennen uudelleen öljyämistä ja asennusta. Näin tein itse vakioputsarin kanssa ja hyvin tuntuu toimivan.
Honda Monkey 1992 tuttifrutti.
TurboRider
Viestit: 81
Liittynyt: 30.11.2015 16:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TurboRider »

Ants kirjoitti:Pystyykös 110cc alakertaan, rakentamaan 140-150cc yläkertaa, jos hommais yläkerran + kampiakselin jostain? Himottelis saaha vähän tehokkaampaa myllyä mutta ei taas kokonnaan uutta konetta kehtais ostaa :P
Pinnapultit taitaa käsittääkseni tulla ongelmaksi, vai onkohan noissa eri pinnapultti jako? :think:
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Juu on eri pinnapulttijako. 140 ja 150 sylinterit ovat yleensä samalla porauksella (56mm) eri iskuille tarkoitettuja... Mutta moisenn pytyn saa sopimaan pienempään koneeseen kun poraa pinnapulttien reikiä pytystä vähä lähemmäs toisiaan.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
LeipuriHiiva
Viestit: 35
Liittynyt: 05.05.2014 22:28
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja LeipuriHiiva »

Mikäs on kun manki ei kierrä kunnolla. Onko liian laihalla kun matalilla kierroksilla booaa kun laittaa kaasua nopeasti. Tulppa on kuitenki tumma. Tosiaan kuulostaa kun ois rajotettu, mutta rajotinta ei ole. "Rajotus" kuuluu n.5sec kohalla tuossa: http://puu.sh/ojgsX/9f3c3a74b5.mp3 pahoittelut surkeesta äänenlaadusta.
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rocket »

Kuullostaa liian suurelta pääsuuttimelta ja tumma tulppa puoltaa asiaa, eli pienennä pääsuutinta.
LeipuriHiiva
Viestit: 35
Liittynyt: 05.05.2014 22:28
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja LeipuriHiiva »

Juu kiitti! Johtu näköjään siitä. Laitoin siihen 70 suuttimen koska muuta ei löytyny ni kiersi nyt hyvin jne. mutta huomas että vähän oli laihalla. Mikäs olis hyvä suutin 110cc 22 kaasariin?
Ventti
Viestit: 202
Liittynyt: 01.05.2014 12:10
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Ventti »

Joo en jaksanu kelata foorumia läpi kun en nyt äkkiseltään löytänyt, mut siis kysymys kuuluu: Mitkä laakerit sopii levykeulaan ja Honda runkoon? Olikos ne kartiolaakerit, vai käyks myös tuollaiset: http://pitracing.fi/shop/runko/etuhaaru ... uslaakerit ?
Nyk. Husqvarna 125 SM/WRE White Dream *Klick*
Ex. Gas Gas EC50 Rookie
Ex. Honda Monkey -90 @Daytona T-Rex 150CC, Keihin PE28mm* --> *Klick*
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Kartiolaakerit mulla aina ollut
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Mihin kuvan kaksi vihreää johtoa tulee? Vasen taitaa mennä akkuun, mutta entä oikea? Runkoon? Voihan kaapeleiden paikat vaihtaa niin, että oikea menisikin akkuun?

Entä miten akun johdot tulee kytkeä, jos akkua ei ole? Antaako roikkua vaa eristettyinä? Vaikuttaako mopon käynnistykseen?

Olen suunnattoman surkea sähköasioissa, siksi kyselen tyhmiä :idea:
Liitteet
Johtosarja
Johtosarja
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Itellä ei akkua ja käy ihan yhtä hyvin. Kaipa akku on aika turhake , laitat vaa johot jonnkkin nippuun jos vaikka lisävaloaym laitat.
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
Mini20
Viestit: 99
Liittynyt: 29.10.2015 21:46
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mini20 »

Nytkyn tuo leipo kiinni, niin aattelin että jos porauttais sen pytyn. Eli mikä on maksimi mäntäkoko vakiopytylle? Kerran onjo pyttyä porattu mutta ei hajua kuinka paljon.
Tänhetkiset kakspyöräset:
Honda Monkey
Derbi drd 80cc barikit
Peugeot xp evo 3
Yamaha tt-r 90cc
Yamaha pw 50
Samurai 110cc
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rocket »

Mini20 kirjoitti:Nytkyn tuo leipo kiinni, niin aattelin että jos porauttais sen pytyn. Eli mikä on maksimi mäntäkoko vakiopytylle? Kerran onjo pyttyä porattu mutta ei hajua kuinka paljon.
No kannattaisko ihan itse selvittää kuinka suurta mäntää saa vakiopytylle ja kyllä se leipomisen jälkikin määrää kuinka paljon joudutaan poraamaan suuremmaksi jotta saadaan ehjä pinta.
Kiinanpyttyjä tuskin kannattaa alkaa porailemaan koska samaan hintaan taitaa saada uuden koko setin.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Moposportilla myydään tietääkseni 41mm mäntiä :)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

mikähän voi olla ongelmana kun kannen aukasun ja putsauksen jälkee jää kierrokset leijumaan ja ei pysy tyhjäkäyntiä? otin kaasarin,kaulan ja putsarin irti myös. ja vuotaa öljyä kannen välistä johtuu siitä kun en vaihtanut tiivisteitä(?) imukaulan tiivisteitä ei käytännössä ollut ollenkaan, voisiko johtua siitä?nyt ainakin uudet tiivisteet tilattu
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Minkey »

joo :)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

Tiivisteet vaihdoin. Joo ei valuta enää ja pysyy käynnissä ku säädin tyhjä käynti ruuvia. Mutta kierrokset leijjuu vielä. Välillä kierrokset nousee vaikkei teekkään. Sanokaa mahdollisia syitä miks tekee noin!
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Minkey »

imuvuoto? poistitko vanhat tiivisteet hyvin?:)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

Puukolla Raaputin kaikki pois
kiipap
Viestit: 113
Liittynyt: 17.04.2014 15:22

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja kiipap »

Hyvä olisi varmistaa ettei vuoda enää imukaulan tiivisteestä hiomalla imukaulan tiivistepinnat vesihiomapaperilla lasilevyn päällä!
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

Tiivistesarjan minkä ostin niin siinä tuli liian pieni tiiviste imukaulaan. Laitoin sen kuitenkin kiinni. Jos ottas sen pois ja laittaa jotain tiivistemassaa tai jotain sen tyylistä
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Nyt otat kaiken ihan alusta, ja teet kunnolla. Nää patentit on lähes aina syynä vikoihin. Uusi oikea tiivistesarja hankintaan, ja sen jälkeen kasaat ne näiden kuvien mukaisesti: Honda tai SkyTeam

Tiivistepinnan hiontakanaan ei ole pahitteeksi, jos vaikuttaa epätasaiselta. Tässä Youtube-video aiheesta. Huomautus, suosittelen käyttämään vain sylinterin/kannen omaa painoa sekä alustana jotain vielä sileämpää, kuten vaikka em. paksua peiliä tai lasia.
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

No osaan sanoa vain Skyteamista 100% varmuudella että sopii. Just kasasin edellispäivänä oman yläkertani. Noi tiivisteet sopii kuristettuun ja kuristamattomaan Skyteamin imukaulaan. Ton kolmikon lisäks on vielä yks tiiviste, eli tuon bakeliitti/muovitiivisteen ja kaasuttimen välissä oleva o-rengas.

Jos saat tiivisteet oikein mutta kierrosten leijuminen jatkuu, niin siinä tapauksessa hakisin vikaa kaasuttimen likaisuudesta/säädöistä tai peräti sylinterin/männänrenkaiden väljyydestä. Niin ja miksei kannen ja sylinterin välinen tiiviste voisi myös olla ongelman lähde, silloin tosin vaeltelun lisäksi saattaisi ilmetä pauketta tai jopa liekkiä juurikin kannen ja sylinterin välistä.

Zapsky kirjoitti:...Ymmärtääkseni akkutelineeseen tulee myös jotain kiinni?...
racer123 kirjoitti:...Eikä itsellä ainakaan ole akkutelineessä kiinni muuta kuin se akku.
Jessepoika kirjoitti:...akkukiinnikkeeseen ei nyt muuta ku akku tule :mrgreen:...
Näihin itse itselleni vastaten; Akkutelineeseen tulee vilkun rele kiinni.
Jp55
Viestit: 89
Liittynyt: 18.05.2014 21:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

Mikä vois olla mankin kaasarissa (Keihin 9mm) vikana, kun käy ainoastaan ryyppy puoliksi päällä jonkun aikaa ja kun laittaa ryypyn pois kokonaan niin sammuu miltei heti. Mopo käy myös hetken ryyppy kokonaan päällä, mutta meinaa tukehtua pian, sitten jos laittaa ryypyn pois, niin käy hyvin ja ottaa jenkaa, mutta sammuu pian. Kaasari puhdistettu moneen otteeseen. Toisella Keihin 9mm kaasarilla toimi kuin unelma! Itse epäilisin, että pääsuutin voisi olla liian pieni? :think:
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

En ole mikään mestari kaasariasioissa, mutta jos kerran olet putsannut kaasarin kauttaaltaan, niin siinätapauksessa kyse lienee säädöistä.
Näiden ohjeiden mukaisesti lähdet ruuvailemaan kaasaria.

Pääsuutin vaikuttaa täyskaasulla. Sinuna tosin vertaisin mikä suutin siinä toisessa Keihinissä oli...
Vastaa Viestiin