Tapaturmat

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Spedr
Vip-käyttäjä

Re: Tapaturmat

Viesti Kirjoittaja Spedr »

wurdulak kirjoitti:
zemz kirjoitti:Mikä ihmeen halpahallin syko-ämpäri sulla oli kypäränä, jos solki pettää ja kuluu läpi kun pannuttaa 80kmh:n vauhdista?
Sinähän sen sanoit. TTH:n halpakypärä. Halvinta mitä löytyi. Pojat panostakaa niihin kypäriin kunnolla. Halvalla saa paskaa...
Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko sulla kuvaa siitä kypärästä tän tapaturman jälkeen?
Zapperslam

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

Dirtti kirjoitti:
Zapperslam kirjoitti:kyllähä kaikki kypärät hajoo jos 80km/h liukuu asvalttia pitkin, jos siis kypärä liuku asvaltilla.
itellä kesällä ei ollu kypärä päässä kun auto tuli jotain 60km/h mua kylkeen ja siit tuulilasin kautta asvaltille ja visiiri vain irtos... ja kypärä nähnykkää pinta jännitettä ::)
Täh? Sulla ei ollu kypärä päässä ja sit kypärästä irtos visiiri? :shock:
siis kypärän hihna ei ollu kiinni :D pieni ajatus katkos
145.3cc, 28mm mikuni yms...
VPJ

Viesti Kirjoittaja VPJ »

Mitenkäs niisssä tilanteissa on käynyt, jossa mopo on ollut viritetty. Meneekö se mopoilijan syys, vaikkei se olisikaan siihen syy pää. Ja mitenkä vakuutus on asiaan suhtautunut?

Iteltäni hajos tänään vasen peili, kun piha maala vetäs etu renkaan alta. Ja nyt potuttaa niin perkulesti. No ei auta kun marssia moposoppiin ostamaan uus peili (16 € muistaakseni).
Jincheng Monkey 07
Myynissä olevia osien kuvia löytyy http://vpj.kuvat.fi/kuvat/ Kysele yv
Fantaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fantaaja »

peilejä ei edes tarvi.. ketuttaa vaa ku rikki menee..
waltt

Viesti Kirjoittaja waltt »

Fantaaja kirjoitti:peilejä ei edes tarvi..
Peili todellakin tarvitaan... Mopossa sen merkitys vielä korostuu. (varsinkin sellaisessa missä ei ole vilkkuja)
Ehkä joskus ymmärrät... :wink:
Petu^
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Petu^ »

VPJ kirjoitti:Mitenkäs niisssä tilanteissa on käynyt, jossa mopo on ollut viritetty. Meneekö se mopoilijan syys, vaikkei se olisikaan siihen syy pää. Ja mitenkä vakuutus on asiaan suhtautunut?
Ei se mopoilija syyks muutu mut mopoilijan on turha odottaa vakuutuksesta saavansa rahaa mikäli selviää et mopo on/oli viritetty
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
wurdulak

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Spedr kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko sulla kuvaa siitä kypärästä tän tapaturman jälkeen?
Ei ole ja se kypärä löytyy nykyään kaatopaikalta.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
zemz

Viesti Kirjoittaja zemz »

Onkos sulla muuten vielä paikat kipeenä niistä lipoista?
Ei riemulla rajaa kun honleilla ajaa...
wurdulak

Ei ne kauheen kauaa ollu kipeenä, ku ei mikään paikka murtunu tai vastaavaa (Y)
125cc jincheng
-monkey-

Viesti Kirjoittaja -monkey- »

Että tämmöistä tänään. Ajelin keskustassa ihan rauhallisesti, mutta sitten tulee joku mummo nurkan takaa suojatielle pomppii niin eessä oleva auto kerkesi jarruttaa, mutta minä tietenkin liuin manalla siihen auton perseeseen(mustaajäätä). Manasta nytten koko etuvalo paskana, lokari paskana, tanko mutkalla ym. Onneksi siihen autoon ei tullu ku pelkkiä naarmuja ja se jätkä ei edes soittanut kyttiä :) Niin miten tämä juttu etenee koska olen ensikertalainen näissä kolari hommissa, se aiko käyttää sitä autoa jossaki korjaamossa että ne korjaa ne naarmut, niin maksaako minun vakuutus sen auto korjaus kulut?
wurdulak

Ei kai se voi vakuutuksen kautta varmaan tulla, kun ei poliisejakaan soitettu selvittämään tilannetta. En kyllä ihan sata ole.
125cc jincheng
-monkey-

Viesti Kirjoittaja -monkey- »

Kerran on vakuutus korvannut kaverille husseen noin 1000€ edestä osia ja toiselle kypärän ym. Eikä silloinkaan soitettu kyttiä vaan se kävi näyttämässä kuvia niistä rikkimenneistä osista ja vakuutus korvasi 8)
wurdulak

-monkey- kirjoitti:se aiko käyttää sitä autoa jossaki korjaamossa että ne korjaa ne naarmut, niin maksaako minun vakuutus sen auton korjaus kulut?
Ei tässä nyt omasta ajoneuvosta puhuttukkaan
125cc jincheng
1337

Viesti Kirjoittaja 1337 »

Maksaa, maksaa... Pakollinen liikennevakuutus korvaa syyttömän osapuolen vahingot.
HondaXP

Viesti Kirjoittaja HondaXP »

Eipä muuta kun parisen kertaa vedetty lipat.
Maik

Viesti Kirjoittaja Maik »

On tossa mankilla muutamat kerrat vedetty ylikeulat -> polvet auki, enää ei pysty sitäkään harrastamaan kun myin mankin pois :? :D

Ja puolautomaatti kun oli niin kapeel hiekkatiel lähteny pari kertaa tumpusta ojan puolelle kukoitin vähä suditella siit ympäri ja pito oliki yllättävän hyvä, oli kivan kokonen kivi siel ojas ni sitä päi tottakai :D
sakke10

Viesti Kirjoittaja sakke10 »

Maanantaina kävi itelle huonosti ja mankille vielä huonommin. Oltiin porukalla ajelemassa ja kunnes tuli kohtalokas alamäki.Vauhtia oli alamäessä noin 70 ja en tiedä oikeeen mitä tapahtui mutta muistan että etupäässä oudodti vipppasi kerkesin hieman jarruttaa kunnes KRÄKS!! ja heräsinkin sitten sairaalasta. Ja eilen pääsin kotiin sairaalasta ja näin vielä yhden kaverin eilen ja sen sanoi että yhtäkkiä vaan lensin mopon päältä, se ei oikein itse osannu selittää tilannetta. No joka tapuksessa iteltä on oikea käsi murtunu ja sain aivo tärähdyksen kaatumis tilanteessa ja runsaasti tuli asvaltti ihottumaa. Muita paikkoja ei onneksi särkynyt mutta kylkiluihin ja lonkkaan särkee aivan vietävästi. Kaikista tärkeimmälle eli manalle kävi todella köpeölsti. Mopo on niin sanotusti aivan paskaksi.
_E_Z_

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Rupesipa tuo mietityttämään. Itse kun vetelen tuolla mankilla vakiokeulalla sun muilla vermeillä +80 lasissa, jos jokin osa pettää niin se taitaa olla ruumishuonereissu.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Wiibo
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Varsinkin semmosella lähes-orkkis mankilla jossa on juuri noi vakikeulat summuut. Se on täysin perseestä ajaakkin semmosella :?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
homer94

Viesti Kirjoittaja homer94 »

Tykitin n 20-30 km/h mutkaan, jossa oli irtohiekkaa.No lopputulos onkin sitten arvattavissa. :roll: Taisin muuten kaatua vasta vähän kaarteen jälkeen kun kiihdytin, tarkkaa muistikuvaa ei ole.

Yhtäkkiä keula kääntyy aivan toiseen ääriasentoon, sitten saan oikaistua sen toiseen ääriasentoon, ja seuraava muistikuva on kun lensin päälleni tangon yli.Kypärä ei ollu kiinni, onneksi se pysy päässä ettei tarvinnu sairaalaan lähteä.Kävelin hakee kaverin apuun jinkun pystyyn nostamiseen, ku polvissa ei oikeen tunto vielä pelannut.Jinkulle ei käyny ihan yhtä hyvin:
Vasen tangonpuolisko vääntyi,raiseri vääntyi ja se keulan osa, missä on toinen vilkku ja etulamppu kiinni pyörii ihan vapaana, ja vaihdepoljin mutkalle.Lisäksi tankkiin pieni lommo, mutta sitä ei näe muutakun ihan läheltä katsottaessa.

Oli ollu pieni ihmetys kaverilla ku sen pikkuveli oli eka huutanu, että : "___ tulee", sitte armoton rysähdys ja traktorin ääni (ajo ohi viereisellä tiellä) ja sitte ihan hiljaista.Joku jalankulkija siinä vielä käänty kattoon ku jinkku on maissa ja lähen käveleen vaan pois. :lol:

Pitäis hillitä tota ajoa, ku tota korttiakaan ei ole vielä taskun pohjalla.Kuitenkin yli 1 000 km onnistui ilman ainuttakaan vauhdista kaatumista.(Paskiksen harjottelua ei lasketa)

"Ajelkaa rauhassa, älkää olko kuten minä"@homer94

Edit: Tulin siihen sen 50 km/h mittariin, mutta tietenkin hidastin. :wink:

Yli 30€ lasku tulee, ainakin moposportin hinnoilla. :|

Ei voi huutaa, kun että "TOOOU!!" :mrgreen:
Viimeksi muokannut homer94, 30.06.2008 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
BT

Viesti Kirjoittaja BT »

no kovaa kyllä tulit :lol: ..
homer94

Viesti Kirjoittaja homer94 »

BT kirjoitti:no kovaa kyllä tulit :lol: ..
Tarpeeksi kovaa pieneen omakotitaloon kääntyvän risteykseen irtohiekalla. :twisted:

Edit: Siis pieni risteys, ei talo. :)
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
Fantaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fantaaja »

tänään kävi sitten kivat kun ajeltiin porukassa, meitä oli joku 7 tyyppiä. oltiin siirtymässä plantagenin parkkipaikoille kun yhdessä kohtaa tuli auto oikeelta ei kolmion takaa. jarrut lukkoon koska se auto tuli oikeelta ja kaveri suoraan monkkarin perään. kaaduttiin ja luisuttiin varmaan 20metriä kyljellään ja pysähdyttiin rotvalliin. aluks ihmettelin et mikä he*vetti siä jysähti ja kun manan alta pääsin ylös niin näin mitä oli tapahtunu. sillä peräänajajalla polvet ja oikee käsi verellä ja mulla ainakin polvi auki ja housut ja takki vähän repes. se kaveri lähti siitä aika nopeesti kotiin paikkaan itteensä. sen moposta meni oikee etukate halki ja etulokari poikki ja karjikset otti osumaa. mä jäin siihe palloilee ja katteleen vahinkoja. no ainakin takavalo jysähti paskaks moneen osaan. takalokari väänty jotenkin ihan oudosti rullalle ja kilpi rullalle myös. takavanne kierossa. etupää otti itteensä siinä kun rotvalliin rysähti. tällästä kaikkee pientä ja ainiin tankkiin lommo :x . mites tässä tilanteessa nyt sitten että korvaako sen peräänajajan vakuutus sen ja mun vahingot. ja sillä on täyskasko ja se omavastuu on sen 150€. eli se maksaa sen 150€ níi vakuutukselta tulee rahat uusiin osiinko?
jälkimainingeissa ittellä polvi ja oikee peukalo saatanan kipeitä. ja kypärät tulee varmaan siihen samaan koska mulla ainakin pää kolahti eka asfalttiin ja sitten rotvalliin.
Upinen

Viesti Kirjoittaja Upinen »

Vaikka kaverillas ois perus liikennevakuutus, se kattaa sun mopon vahingot (jos kaveris vika oli) Kasko kun kaverillas on niin se saa mopoonsa ne vaurioituneet osat.
C63

Viesti Kirjoittaja C63 »

En kaatunut Monkeylla, mutta Monkey-kuski (=Minä) kaatui eräällä hiekkatiellä Helsingissä, ajankohtaan syksyllä, jolloin oli kirjaimellisesti pimeetä kun neekerin perseessä.. Savisen pinnoitteen saanut märkä hiekkatie sonnustautuneena pieneen lehtikerrokseen oli perhanan liukas.. Mulla oli väärä tilalle nopeus, varmaan 40-50km/h ja ajoin sujuvasti mutkaan, keskellä tietä (Tämä oli siis pyörätie, sallittu mopoille), jolloin puun takaa hyppää eteen lenkkeilijä.. Painan molempia jarruja samalla tehdessäni korjausliikettä pientareelle päin ja etupyörä menee lukkoon. Kuin ihmeen kaupalla itse heittäydyn pois jotenkin, en edes tiedä miten, pois pyörän selästä ja itse pyörä lentää kovaa vauhtia pienen oja hyndäyksen kautta puuhun. Itse makasin maassa, ja se lenkillä ollut katsoi tapahtumaa vähän aikaa, jonka jälkeen lähti pakoon.. Ei viitsinyt kysyä olenko itse kunnossa. Löinhän sentään pääni kivikovaan maahan kovaa ja pyörin mopon perässä pienen matkan.

Hetken aikaa maattuani maassa pääsin ylös ja lähdin heti vetämään mopoa ojasta. Se lähti vielä käyntiin ja sillä sitä ajettiin kotiin. Etuhaarukka kierona, etuvanne soikeana, kaikki katteet paskana. Laitteen korjaus maksoikin kaikenkaikkiaan melkein 2000€ ja mun vaatteet meni rikki 200€. Kallis keikka siis, onneksi osan korvasi vakuutus.

Kaikkein eniten jäi arvelluttamaan lenkkeilijä, joka ei voinut auttaaa verissään ollutta mopoilijaa ojanpohjalla.

Noh, nyt ainakin itse olen päättänyt, että en aja sellaisilla teillä sellaiseen ajankohtaan enään ja lisäksi alan käyttämään heijastinta ainakin syksyllä. Sitten pienten tärähdysten jälkeen menen ensi (Toivottavasti sellaista ei edes tulekkaan :( )kerralla lääkäriin.. Viime kerralla en käynyt lääkärissä vaikka kaikki ruumiinosat olivat helvetin kipeitä. Piti olla vähän liian itsekäs taas. :)
Vastaa Viestiin