Moottorin osien kevennys

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
aPS
Viestit: 14
Liittynyt: 05.11.2007 19:02

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja aPS »

wurdulak kirjoitti:Imo tuo vauhtipyöränkin kevennys on turhaa. Ei se paljoa nopeuteen vaikuta. Onhan sillä hienoa paikallaan lesottaa, kun ottaa vähän nopeammin jenkaa, mutta alavääntö katoaa. Alavääntö on imo mankin idea. Ostakaa Pv jos haluutte ajella +10000 kiekoilla, että pääsette liikkeelle.
mihin se alavääntö sieltä katoaa jos keventää vauhtipyörää? ei se puristuksiin vaikuta.. mankin vauhtipyörä on kyllä senverran painava että kyllä se kierrosherkkyyttä kasvattaa jonkunverran.. ja samalla kiihtyvyyttä parantaa ku kiertää nopeemmin tappiin..
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Itse olen ainakin ymmärtänyt, että vauhtipyörän kevennys vie alavääntöä ja vaikeuttaa tyhjäkäyntiä, koska räjähdyksen aiheuttama energia siirtyy kampuran kautta vauhtipyörään. Silloin, kun vauhtipyörä on painava, sen pysäyttämiseen tarvitaan enemmän energiaa, jolloin kone käy helpommin joutokäyntiä ja vääntää paremmin alakiekoilla. Esim mieti, kun pyörität moukaria, niin voitko pysähtyä pyörimisliikkeestä helpommin ilman moukaria, vai kymmenen kilon moukaria pyörittäessä.

Näin ainakin mielestäni homma toimii, mutta voi se olla aivan täyttä shittiäkin.

E: hoho tulipas taas armotonta lukiotekstiä :lol:
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

On tuo totta, koska vauhtipyörä varastoi itseensä kampiakselista energiaa ja käyttää sitä energiaa auttaakseen mäntää puristamaan seosta puristustahdissa ja mitä kevyempi/pienempi vauhtipyörä on niin sitä vähemmän se sitä energiaa itseensä varastoi. Tyhjäkäynnillä varsinkin pitäis huomata ero. Mutta paha mennä sanomaan miten paljon se sitten vaikuttaa, ei ole kokemusta siitä. Käytännössä moottorin toimii kuitenkin noin ja vauhtipyörä vaikuttaa siihen toimintaa.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
herrayontimo
Viestit: 39
Liittynyt: 05.01.2008 22:20
Paikkakunta: turku

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja herrayontimo »

Eli voisin tehä vähän tesmii :lol: .
Kerron sitte joskus kuinka kävi vaikka videolla!
Kun on 2 vauhti pyörää nii sorvaan yhestä ja toisen jätän rauhaan.
Elikkä jos ottaasin suht paljo pois ja sitt vertaaltaas niit sorvaamattomankanssa (Y) .
Videokameralöytyy 8) .

tälläänen varmaan sopiis kaikiille, kaikki näkis karun totuuden:).
JeB Jeb!
japsiraaseri
Vip-käyttäjä
Viestit: 180
Liittynyt: 02.12.2006 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja japsiraaseri »

Tee ihmeessä! Tällaiset dokumentoinnit on aina tervetulleita. Muista vaan mitata molempien painot, tarpeeks kuvia ja video tietenkin siitä millainen on käytössä.
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

vakio mopollako meinasit ton testin tehä?
varmaan mitä isompi pytty sen isompi vaikutus.. :)
herrayontimo
Viestit: 39
Liittynyt: 05.01.2008 22:20
Paikkakunta: turku

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja herrayontimo »

Nojoo sitku on enemmän vireempi :). En tarkoottanut ett ihan heti sitku on aikaa ja on käynyt sorvauttaas toisen nii sitt
JeB Jeb!
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Pystyisikö kytkinkellosta sorvata vähän tavaraa pois, kuten hioa sen reunoja matalemmiksi? :D
Viimeksi muokannut _E_Z_, 15.01.2008 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

eikö inneri riitä? jos ei ota tarpeeksi kiekkoja niin viritä sitä muuten.. :D
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Ei kun ajattelin vaan, kun sehän ei ole oikein tasapainossa kun kytkin on niin painava mötikkä.

E: Ja Lokitekki, kyllähän sitä viriä tulee sitten kesällä vähän lisää... ;D
Viimeksi muokannut _E_Z_, 15.01.2008 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Eipä siitä juurikaan voi jos haluaa että de vielä kestää.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Hyödyttääkö 50cc pannulla mitn magneeton kevennys? Jos ottais esim. 100g pois ni huomaisko eroo? Saisin halval mankin kopio koneen magneeton ni vois kokeil.
monkey-speed
Viestit: 303
Liittynyt: 08.08.2005 22:13

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja monkey-speed »

Kyllä se nopeammin kierroksia voipi ottaa, jos vauhtipyörästä teet liian kevyen saattaa tyhjäkäynti kadota kokonaan..
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

olis tilaisuus viedä koneistamolle kevennettäväks kampura.Se ainakin painaa kuin synti niin kuinka monta grammaa niistä on saatu pois.?
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
Masi-
Viestit: 441
Liittynyt: 10.03.2007 12:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja Masi- »

monkey-speed kirjoitti:Kyllä se nopeammin kierroksia voipi ottaa, jos vauhtipyörästä teet liian kevyen saattaa tyhjäkäynti kadota kokonaan..
Tai käydä näin

EskoMörkö: Kaveri väitti saaneensa 120cc:n kampurasta vajaa 1,6kg pois, tiedä sitten millai on mitannu, ite en ihan heti usko :|
hondalife
Viestit: 27
Liittynyt: 24.02.2009 16:30
Paikkakunta: japani

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja hondalife »

kannaittasi se magneeton pyörä viedä moottori hiomolle vai mikä nyt olikaan ja kampiakseliakin voi keventää sama juttu silläkin eli moottori hiomolle. ei mun mielestä mee lujempaa mutta ottaa nopeemmin kierroksia ja kiihtyy. (Y)
satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
hondalife
Viestit: 27
Liittynyt: 24.02.2009 16:30
Paikkakunta: japani

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja hondalife »

muttei sitä liikaa saa keventää voi käydä niinkin että ei käy tyhjäkäyntiä tai pitäis käynnistää työntämällä käyntiin.
satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Ei nää nyt sentään mitään pv:itä ole :D
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

hondalife kirjoitti:muttei sitä liikaa saa keventää voi käydä niinkin että ei käy tyhjäkäyntiä tai pitäis käynnistää työntämällä käyntiin.
No tässäpä olikin asiaa... Miksi se ei polkemalla lähtisi? :mrgreen:
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja HPT »

Ja mankin vauhtipyörää et todellakaan saa edes kevennettyä niin paljo että ei toimis :D
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
hondalife
Viestit: 27
Liittynyt: 24.02.2009 16:30
Paikkakunta: japani

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja hondalife »

no lue tosta mankimania sivulta sieltä löytyy vaikka mitä. (Y)
satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Koko sivu täynnä paskaa. Vähän rajaa noihin postauksiin hondalife?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
zaku
Vip-käyttäjä
Viestit: 375
Liittynyt: 12.08.2007 12:49
Paikkakunta: Äetsä

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja zaku »

Kuin monta milliä porukka on ottanu vauhtipyörästä pois?
Masi-
Viestit: 441
Liittynyt: 10.03.2007 12:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja Masi- »

1-1,5 on aika sopiva, ite otin millin. Kaks on aika maximi... :roll:
TheNightRider
Viestit: 44
Liittynyt: 13.11.2008 21:37

Re: Moottorin osien kevennys

Viesti Kirjoittaja TheNightRider »

mites toi magneeton keventäminen on? onko se kuinka tarkkaa koska meijän koulun sorvi ei oo mikään mailman paras eikä oo mahollista kellottaakkaa :oops:
oma monkey kuva
nähää baanalla ;)
Vastaa Viestiin