Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
~150grammaa kevyempi ku ite mittasin jokin aika sitten. Kyllähän se autto, mutta tarttee muistaakseni samalla hondan sähköt...
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Ööh, miksi tarttisi? Itellä on luultavasti hondan pohjalevy ja samurain vauhtari tulossa... Olis kyllä kiva jos sen vaihtais johki hondan vauhtariin niin olis jopa ton ~parisataa grammaa kevyempi 
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Mulla otti jos oikein muistan ni vauhtipyörän tunnistin impulssikäämiin kii, en täysin varma oo... 
-
HPT
- Vip-käyttäjä
No se nyt olis pieni vika. Viilalla tai dremelillä minuutissa korjattu... Joku päivä sen näkee.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Toimiikos se sitten vielä jos siitä vetää sen nupin pois?
-BMW E30 "316i"
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
Ei toimi, jos sen nupin höylää pois. Impulssikäämiä pitää siirtää tai jotain vastaavaa.
outer rotor kit käykö se skyteam 110cc koneeseen kiini kun tuli mieleen et siinä on erilainen magneetto ku vakio mankin koneessa .Saako valot toimii ?
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
samuraissa ja uudenmallin mankissa on sama kartio kampurassa, impulssikäämin kiinnitys kai on erilainen, mutta muuten sopii päikseen osat.
Mulla on samurain kampurassa lifanin innerikitti niin varmaan sopii lifanin outerikittikin siihen.
Mutta niitä outerikittejä on kahdenlaisia, valokäämillä ja ilman, kato että saat sellaisen missä on valopiuhat.
Mulla on samurain kampurassa lifanin innerikitti niin varmaan sopii lifanin outerikittikin siihen.
Mutta niitä outerikittejä on kahdenlaisia, valokäämillä ja ilman, kato että saat sellaisen missä on valopiuhat.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Miten on, osaako joku sanoa nuista http://www.minimotoracing.fi/moottori.html tuolta löytyvistä Kitacon power rev cdi:stä ja superpuolasta, että onko ne yhteensopivia ton outerrotorin kans.
Ainakin inner rotorin kans on havaittu yhteensopivuus ongelmia, eli setti ei jostain syystä vain toimi. Tehot karkaa ainakin ylhäältä/ei kierrä.
Ainakin inner rotorin kans on havaittu yhteensopivuus ongelmia, eli setti ei jostain syystä vain toimi. Tehot karkaa ainakin ylhäältä/ei kierrä.
onko mitään järkeä ottaa magneetosta tavaraa pois jos on 50cc,20mm kaasari,tehari?
mun mielestä aika turhaa,mitä muut sanoo?
e:avarrettu kansi
mun mielestä aika turhaa,mitä muut sanoo?
e:avarrettu kansi
Blaa
Jos et joudu maksamaan siitä 
siis tarkotin sitä että kevennän ite (jos onnistuu) 
Blaa
Eipä taida olla järkeä sorvailla niitä viimäsiäkin vääntöjä pois
Isomman pytyn kanssa vois jo jotain järkeä mun mielestä ollaki..
Eipä ne väännöt siitä mihinkään katoa. Aika minimaalinen osa persdynossa lähti. Tosin liikaa ei kannata sorvata, voi käydä huonosti 
Vääntöihin ei vaikuta mitenkään mutta kone ei ole niin sitkeä sen jälkeen. 
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Mutmut.. Sitkeys = vääntö?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Aika vaikee selittää se asia mitä tarkotan.
Eli jos on painava magneetto ja tulee vaikkapa ylämäki,ja magneetto on vakio niin Mopo jaksaa kulkea pidemmällä hidastumatta Koska pyörivät massat on suuremmat mutta Jos on esim rotorkitti niin kierrokset laskee samassa ylämäessä nopeammin jos vääntö ei riitä.Ton huomaa hyvin kun vertaa esin ktm sx ja exc malleja,samat koneet mutta exc:ssä on painavampi magneetto joten se on sitkeämpi menemään kuin sx.
En tiä ymmärtääkö tosta nyt mitään.
En tiä ymmärtääkö tosta nyt mitään.
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Eli tarkoitit sitkeydellä vääntöä? Näin ainakin itse ymmärsin...
Väännöstähän sä ainakin kokoajan puhut
Ps. Exc:ssä on älyttömän paljon painavampi kampurakin kun vertaa säxän vastaavaan.
Ps. Exc:ssä on älyttömän paljon painavampi kampurakin kun vertaa säxän vastaavaan.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
En vaan osaa selittää sitä mitä meinaan,mutta vääntöön ei vauhtipyörän paino vaikuta millään tavalla,Jos dynottaa kilon magneetolla tai puolenkilon magneetolla niin lukemat on samat.Mutta ajettavuus eri.
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
-
Zapperslam
teoria ja käytäntö ei kohtaa tässäkään tapauksessa.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Voiko vaikuttaa mankin käymiseen se että staattorista on menny semmonen musta osa rikki, mikä on niitten kuparikerien päädyssä. Ja se että magneetossa on tosi syvä naarmu.
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 
-
kurri
voihan se.. onko käämilankojen eristeet vaurioitunu?
Kai ne on ku niin vanha ja paskanen magneetto ja staattori..
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 
-
kurri
käämilakka kestää kyllä melkein mitä muuta vaan, mutta ei fyysistä kontaktia, onko jälkiä kuparissa asti?