Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
Zapperslam

Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

itte katoin kanssa että tankin nii vähä mietti miten ei voi riittää :D
jännä ku kukaan ei huomaa :)
145.3cc, 28mm mikuni yms...
oscar

Viesti Kirjoittaja oscar »

Jos maala rungon ja keskiöt samalla maalilla ,niin riittä 2 purkkia
anapoolis

Viesti Kirjoittaja anapoolis »

Riittää.

E: oho eipä toi ollukkaan kysymys, vois lähtee nukkumaan ku meinaa enää tekstiä ymmärtää :D
Kuvia menopeleistä
tappokinnas

Viesti Kirjoittaja tappokinnas »

Jos haluaa kunnolla maalata paukkumaalilla niin enempi parempi. Mulla meni taka-iskareihin, jarrupolkimeen, kytkinkopan sivuluukkuun ja ketjusuojaan pohjamaalia, maalia ja lakkaa kaikkia melkeen 1 purkki. Mut pysyypähän paremmin ja kun on millä mällätä niin mikäs siinä. (C)
Moraali on kahle
Wiibo
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Olisit panostanut sitten ruiskuun ja hilppeisiin, jos on millä mällätä :roll: Ja liika maali on pahasta, pinta alkaa halkeilla kuivuessa jos on liian paljon maalia.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
lokitekki
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Kestääkö nuo vähä paremmat spray maalit jos heittää päälle ruiskulakan?
Siis ettei keitä?
Ei pysy tuo 3e maston musta kiiltävänä ilman lakkaa :D
VPJ

Viesti Kirjoittaja VPJ »

Itse olen suosinut vanne lakkoja spay maalin pääle. Kestää vähän paremmin, kun norm. lakat, muttei kyllä kiiläkkään. Veli maalas aikanaan mankin spray ja veti pääle vannelakan, eikä oo maalit tippuneet. Ja tarkotan semmosta spray vannelakkaa, itse vejin ohjaustankoon sitä, ja hyvin on pysyneet siinäkin maalit.
Jincheng Monkey 07
Myynissä olevia osien kuvia löytyy http://vpj.kuvat.fi/kuvat/ Kysele yv
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

lokitekki kirjoitti:Kestääkö nuo vähä paremmat spray maalit jos heittää päälle ruiskulakan?
Siis ettei keitä?
Ei pysy tuo 3e maston musta kiiltävänä ilman lakkaa :D
Kyllä mulla ainakin 2k-ruiskulakka on motipin sprayn päällä, eikä mitään kiehumisia ilmenny.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
tappokinnas

Viesti Kirjoittaja tappokinnas »

Wiibo kirjoitti:Olisit panostanut sitten ruiskuun ja hilppeisiin, jos on millä mällätä :roll: Ja liika maali on pahasta, pinta alkaa halkeilla kuivuessa jos on liian paljon maalia.
Kyllä löytyy kunnon ruiskuvehkeet, mutta jos maalaa pienen määrän osia, ei sitä aina jaksa alkaa kikkailemaan kun paukkumaalilla saa ihan hyvän pinnan myös. Ei se maali mulla ainakaan oo mihinkään ikinä halkeillut kun tekee pohjatyöt hyvin ja maalaa monen monta ohutta kerrosta ja kun tulos tyydyttää antaa kuivahtaa ja lakka päälle. Näin ainakin itse olen pian kolme vuotta maalaillut eikä ole tarvinnut metodeja muuttaa.. Kukin tavallaan.
Moraali on kahle
Tomppp4

Viesti Kirjoittaja Tomppp4 »

Paljos menis maalii(paukkupulloissa), jos maalais rungon,vanteet,keskiöt,tangon,tankin,sivuposken,moottorin sylinteristä mustan osan,lampunkopan,takaiskarit ja keulan?

Paljo pohjamaalii,pinnalle tuleva väri ja lakka? :roll: (Y)
Made In Japan<3
jamix

Viesti Kirjoittaja jamix »

Joo eli pitäs paukulla tuo monkkelssoni maalata. Oon nyt hionu tankin 100 hiomapaperilla ihan metallille asti (kaikki maalit pois) nii pitäskö nyt hioa jollakin 240, 400 ja 600 ja sitte pohjamaalit? vai miten? Pintaan aattelin laittaa mastonin kiiltävän mustan ja spray 2k-lakan. Oisko hyvä yhdistelmä? Pohjat yritän tehdä mahdollisimman huolella teen vaikka kuukauden jos tarve vaatii. Eli, kertokaapas mitäs nyt pitäs tehä ku oon hieno kaikki maalit pois? :D ja oisko tuo mastonin maali + 2k lakka hyvä yhdstelmä?
Upinen

Viesti Kirjoittaja Upinen »

Nytkun kaikki maalit hiottu pois, hio esim 400 vesipaperilla. Muista kuivata se tankki heti et ei ruostu. Sit hiontapohjaväri, hiot sen 400 paperilla. Sitten maalia pintaan. Eka kerros semmonen harso, seuraava melkein peittävä ja viimenen kiiltävä ja peittävä. Sit 10min väliaika, jonka jälkeen lakkaa samalla menetelmällä, eli eka ohut harsokerros sit kaks märkäkerrosta. Jokaisen kerroksen välissä semmonen n. 3-5min aikaa ettei pääse valumaan. Kannattaa maalata samanmerkkisillä maaleilla kokonaan, ettei tuu ikäviä yllätyksiä. Tolla systeemillä sain tämmöstä jälkee: Kuva
jamix

Viesti Kirjoittaja jamix »

Kiitoksia ja on kyllä mahtavan näköinen pinta. :P Paukullako maalasit?

Edit: Niin ja ei kait tuota hionta pohjaväriä kokonaan pois hiota vaan vaan silleen että pinta on tasanen? Ja sitä pohjaväriä semmonen 2-3 kerrosta?
Petu^
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Petu^ »

HeeFeeld kirjoitti:Kertokaas mikä se semmonen maali / lakka tai jtn.. on, ettäku auringon valossa kesällä kattoo yleensä niin näyttäis et on semmosii pienii kultasia hileitä. :D Yleensä näkee jossaki vaikka fuden skootterissa uutena mustan maalin kanssa tommosen vähä niinku metallinhohto lakka mutta metallinhohto lakasta tulee semmosii niinku kiiltäviä hileitä vaan?
Flake-hiukkasia sekottaa lakan sekaan ku maalaan niin alkaa näyttämään siltä.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Upinen

jamix kirjoitti:Kiitoksia ja on kyllä mahtavan näköinen pinta. :P Paukullako maalasit?

Edit: Niin ja ei kait tuota hionta pohjaväriä kokonaan pois hiota vaan vaan silleen että pinta on tasanen? Ja sitä pohjaväriä semmonen 2-3 kerrosta?
Kannattaa vetää reilusti sitä aluks, sit hiotaan semmoseks tasaseks 400 paperilla kauttaaltaan, jos ton jälkeen ei vanhaa väriä näy läpi, eikä jääny valumia tjms. niin siinä vaiheessa pintaväriä perään. Paukulla maalasin.

Heefeld: Värikoodia en muista, mutta biltemasta k.o väri on ostettu. Motipilla on muistaakseni kans jtn ton sävystä.
tukse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tukse »

Mikä on honda mankin mustan väri koodi??
Honda monkey - it´s a legend
anapoolis

Hondan musta = NH1
Kuvia menopeleistä
Dirtti

Viesti Kirjoittaja Dirtti »

Varaudu sitten siihen, että jos tankille tippuu bensaa siihen jää sellaset haaleat jäljet jotka ei meinaa lähtee pois. Ja toi ei oikein koskaan kuivu kokonaan, että melkeen kynnellä raapii noi maalit pois. Väärä paikka säästää, biltema. :mrgreen:
Köyhä

Viesti Kirjoittaja Köyhä »

Meikäki oon nyt hionu tankin 80 paperilla, mutta siinä on ihan helvetisti naarmuja. (Hion kaikki maalit pois) Pitäskö vähä hinkata jollaki 400 paperilla niitä naarmuja pois, ja sitte pohjamaalit, välihionta jne...?
anapoolis

Tietenkin :D varmaan saat vetää 600 asti ja sitten pohjamaali.
Kuvia menopeleistä
Upinen

Dirtti kirjoitti:Varaudu sitten siihen, että jos tankille tippuu bensaa siihen jää sellaset haaleat jäljet jotka ei meinaa lähtee pois. Ja toi ei oikein koskaan kuivu kokonaan, että melkeen kynnellä raapii noi maalit pois. Väärä paikka säästää, biltema. :mrgreen:
No tankki ei välttämättä tule kiinni, sekä oli hyllyssä tota bilteman väriä, ''huvikseni'' maalasin tankin.
tukse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tukse »

Mikä on punasen väri koodi kun rungossa lukee NH1 mut eikö se oo mustan väri koodi.
Honda monkey - it´s a legend
ukiR

Viesti Kirjoittaja ukiR »

Ostakaa multa tumman metallihohto sinistä maalia Ruiskulle.! vähän tummempi kun tuo Upisen maali! sinisellä maalaa mankin tankin, keskiöt, lokasuojat, katteet ja vielä jotain muutakin. Eli riittoisaa on. (Y) Mukaan saa Uuden ammattimaalaukseen sopivan Ruiskun ja säiliön joita ei ole käytetty! ohenninta, ja kirkaslakka purkin jotka riittää noille osille helposti!
Kaikki makso syksyllä n.80e!
Nyt hinta 70e.
:D
tarjotkaa yv:llä.!
Carbon

Viesti Kirjoittaja Carbon »

Punainen on R109. Tuo ei kaiketi ole täysin samaa punaista, mitä tehtaalla ovat käyttäneet, mutta kuulemani perusteella samaa sävyä kuitenkin. :wink:
Itsekin olen ihmetellyt miksi Hondassa ei lue kuin sen toisen värin koodi, säästö se on pienikin säästö...
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
kananen

Viesti Kirjoittaja kananen »

Mistä saa muka ammatti ruiskun 80e?
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Vastaa Viestiin