Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
jls
Viestit: 137
Liittynyt: 02.11.2007 22:51

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja jls »

tänään vaihdoin öljyt ja aloitin tekemään keulimarautaa, huomenna valmis!
monkey-speed
Viestit: 303
Liittynyt: 08.08.2005 22:13

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja monkey-speed »

Ketjut kiristin ja öljysin
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
Osku
Viestit: 241
Liittynyt: 26.02.2007 19:41
Paikkakunta: Keitele

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kytkinkopan sain jo melkein kiillotettua, säädin venanvälykset, putsailin sieltä täältä, vaihdoin eteen jarrukengät.. Vielä pitäs hakee jotkin hyvät öljyt koneeseen.
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Vaihdoin tulpan, keulan holkit, mittarinvaijerin ja putsailin mottia ku oli niin täynnä paskaa :D
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja HPT »

uudet letkut lauhduttimeen tuli, jos sitä vielä hinkkais sen lauharin kunnolla puhtaaks.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
sorrow
Viestit: 51
Liittynyt: 13.12.2007 16:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja sorrow »

laitoin takapyörään yhen holkin ja kiristin ketjut :lol:
honda monkey 1997: 50cc, um-kansi, 14-39
huiput n.45km/h :D
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2832 <-- mankini mun
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja juQ »

Maalasin etukeskiön ja jarrukilven punaseksi, kasasin sähköt ja valot takasin ja öljysin vaijerit.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Eilen hitsailin 150cc:n monkelin takahampin pultit kiinni takahamppiin, ku irtoilevat :D Napaki jo revenny yhen pultin kohilta, toivottavasti pysyy ny läjäsä. :|
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Selvästi liikaa tehoa 8)
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja haraa »

viikonlopun aikana korjasin vilkut ja muut sähköosat, vaihdoin öljyt, vaihdoin takarattaan (40 --> 42), säädin venat ja laittelin muuten kuntoon koska kohta saan kohtin nii pääsee ajelee :)
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja juQ »

Vaihoin nastarenkaan eteen, vaihoin jarrupalat eteen, säädin kaasaria ja kävin kaikki pultit läpi että onko kireellä.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
kiskäh
Viestit: 21
Liittynyt: 29.08.2008 22:15

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja kiskäh »

juQ kirjoitti:Vaihoin nastarenkaan eteen,
Tuosta tuli mieleen, että kun minulla on yksi nastarengas ja tällä hetkellä edessä originaali tractor grip ja takana nokian finnspeed, niin kannattaisiko talveksi pistää se nastarengas eteen vai taakse kun ihan normaalisti tieliikenteessä ajan sillä talven?

Sitten aiheeseen, tänään tein sellaisen hurjan tempun, että pistin roiskeläpän kiinni.
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja HPT »

itekki laittasin vissii eteen, paljo helpompi sit leikkiä vielä ku ei oo nastaa takana :D
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja juQ »

HPT kirjoitti:itekki laittasin vissii eteen, paljo helpompi sit leikkiä vielä ku ei oo nastaa takana :D
Itse laitan sen takia eteen, ettei kesken leikkimisen lähe erurengas alta.. (Y)
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja HPT »

tuota kans ite ajattelin. mukava jäällä leikitellä...

edit: pisteitä muutama liikaa :D
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Kuristus
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2008 16:08

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Kuristus »

No kaikenlaista "hienonnus" työtä olen tässä väsäillyt. Maalaillut lokarit, jalan, sarvet, vaihdepolkimen, käynnistyspolkimen, jarrupolkimen ja jotain pientä. Myös olen huomannut, että välillä kannattaa vaihdella pultteja. 2 vuoden takaa irroitetut ruosteiset pultit olivat aivan "finaalissa". :p Putken teko myös käynnissä.
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

lauantai illalla vedin männän halki rälläkällä kun ei muuten lähteny veivistä irti, kun männäntappi oli leiponut veiviin kiinni se lähti sitte vasaralla ja papukaija pihdeillä vääntämällä.
btw leipo manki 5 20 minuutin sisään sitten vasta lopetti käynnistymisen. Oli kyllä mäntä ja pyttykin siisä kunossa.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Pakko copy pastea tänne kaverin kirjoittama kuvaus ajotusten säädöstä käytännössä, kun on tuotaki huoltotoimenpidettä tullu paljon harrastettua. :D

Ville sanoo:
"koppa auki, hampikasta vääntää irti, meisselillä sormeen, verta, hampikas kiinni, laastari, polokasu, hemmetti en pyörittäny konetta, koppa auki, hampikas irti, verta, laastaria"
Pekko
Viestit: 517
Liittynyt: 13.06.2007 12:18
Paikkakunta: Lohja

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Maalailin vanteita ku oli päässy menee huonoon maaliin. (C)
Apes
Viestit: 320
Liittynyt: 14.09.2006 17:50

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Apes »

15mm PHBG:n laitoin kiinnii, aluks meinasin et otan saman tien pois ku toimi ihan paskasti mutta neulaa päätin vielä huvikseen säätää niin johan rupes toimimaan :) Mäkiinkään ei nopeus paljoa tipu enää :)
komentaja6666
Viestit: 186
Liittynyt: 14.07.2008 20:30

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

Ylivuotohanan pistin tukkoon ja keke mankiin kiinni-> heti ensimmäisellä käymään iloisesti surraten. Aika vaarallisen liukasta muuten nytten talvikeleillä ajella noilla kesäkumeilla, kun rupeaa aina välillä jo iteksiiänkin nakkia jauhamaan :mrgreen:
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

eile illalla otin yhestä honleista koneen irti rungosta ja purin yläkerran kun ei ollut puristuksia ja ei mennyt käyntiin nii syyks paljastu että kummatkin venat ei menny kiinni kunnolla ja nyt ne hiotiin ja kasattiin ja toivotaan että toimii nytten.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
JÄBIKKÄ
Viestit: 41
Liittynyt: 11.12.2007 17:38
Paikkakunta: Hakojärvi

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja JÄBIKKÄ »

vaihdoin iskarin pultin, kun katkes keulimistappien ansiosta. (N)
rahalla saa, ja manalla pääsee!:D
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2574
malossi
Viestit: 63
Liittynyt: 20.02.2008 17:09
Paikkakunta: onkkari

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja malossi »

eilen laitoin uudet 310mm koro jouset,piperin, uudet tupit ja pesin.
Jonski
Viestit: 300
Liittynyt: 19.11.2008 20:18
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tänään Monkeylle tehtyä huoltoa, korjausta, patentointia ym.

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Maalailin tankkia ja lokaria :)
Vastaa Viestiin