häikäsis kieltämättä jos tulis vastaan
Ajovalo
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Re: Ajovalo
kuitenki oot pistäny jonku 500w halogeenin renkaan eteen 
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Ainaki kuvatekstin mukaan xenon kiinni (nus nus) 
Luin kurrin tekemän ohjeen modata h3 polttimo mankiin, niin miten hyvin näkee 6v h3 -polttimolla eteensä? Onko merkkittävä ero vakioon, ja jaksaako palaa tyhjäkäynnillä?
Kurri vois kertoo..???
Kurri vois kertoo..???
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Melkein vuoden takaa peräisin oleva viesti nyt kyllä on, mutta minkäs väriseen laitoit tän sulakkeen?Osku kirjoitti:Jep. Mullaki h4:sella lämpenee umpio aikalailla mutta hyvin on kestäny. Voiko muuten 55w h4 polttaa laturin, onko kellekkään käyny? ite laitoin laturin joholle varalta 4a sulakkeen...
E: Pistin tos 12V H4:n paikoilleen 6V järjestelmään, lyhyille kytkettynä näyttää hitusen paremmin ku vakiopolttimo. Onneks kohta tulee se 12V säädin nii voi värkätä pitkät ja lyhyet erikseen ja näkeeki jotai.
Viimeksi muokannut Apes, 24.11.2008 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
no, aika huonostihan se tyhjäkäynnillä palaa, mutta valasee kyllä huomattavasti paremmin kun vakiopolttimo.Carbon kirjoitti:Luin kurrin tekemän ohjeen modata h3 polttimo mankiin, niin miten hyvin näkee 6v h3 -polttimolla eteensä? Onko merkkittävä ero vakioon, ja jaksaako palaa tyhjäkäynnillä?
Kurri vois kertoo..???
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Melkein vuoden takaa peräisin oleva viesti nyt kyllä on, mutta minkäs väriseen laitoit tän sulakkeen?Apes kirjoitti:Osku kirjoitti:Jep. Mullaki h4:sella lämpenee umpio aikalailla mutta hyvin on kestäny. Voiko muuten 55w h4 polttaa laturin, onko kellekkään käyny? ite laitoin laturin joholle varalta 4a sulakkeen...
Ei sitä edes sulaketta tarvii, eikä se ole ollut enää kiinni, mutta se oli siinä etuvalon ruskeessa johossa..
Mikä on mankin vakio ajovalon polttimon kanta? Jostain sen luin, mutta en enää löyvä sitä... 
-
Zapperslam
riittääkö 12v regu jos haluu saada h4 toimimaan vähä paremmin
ku 6v sähköil se on vähän himmeä. Mutta meni katsastuskesta läpi
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Mulla ainaki H4 valais 6V:n regullaki jo ihmeen hyvin, mut ei niin kirkkaasti ku vakio. Kyllä se 12V regulla ihan tarpeeks jo valasee! 
Mulla nyt ku laitoin 12V sähköt niin oli päivän ajan etuvalona tollane 12V 15W lamppu missä on samanlainen kanta ku vakio lampussa, mutta se posahti ennenku ilta kunnolla pimeni, valkosta tomua lamppu täynnä.
Kävin nyt hakeen toisen ja pitää se vaihtaa täsä joskus niin tietää posahtiko omia aikojaan vai eikö kestäny jännitettä..
Kävin nyt hakeen toisen ja pitää se vaihtaa täsä joskus niin tietää posahtiko omia aikojaan vai eikö kestäny jännitettä..
munkin pitäs laittaa mankiin tehokkaampi etuvalo ja viel apupitkät...he.
mul on skyteam mana. millanen valo sopis sen vakio umpioon ( tehokkaampi ku 15w )
ja sitten mun pitäs kytkee apupitkät ton toisen valon päälle. auton lisäpitkät.
miten apupitkien yhdistäminen tapahtuu, kun haluaa että kun laittaa pitkät päälle-> palaa ylä ja ala lamput=? kytketäänkö se pitkien katkasiaan vai mihin=? sanokaa hyvii vinkkei ja selittäkää selvästi...
mul on skyteam mana. millanen valo sopis sen vakio umpioon ( tehokkaampi ku 15w )
ja sitten mun pitäs kytkee apupitkät ton toisen valon päälle. auton lisäpitkät.
miten apupitkien yhdistäminen tapahtuu, kun haluaa että kun laittaa pitkät päälle-> palaa ylä ja ala lamput=? kytketäänkö se pitkien katkasiaan vai mihin=? sanokaa hyvii vinkkei ja selittäkää selvästi...
En jaksa alkaa selostaa noita kytkentöjä, mutta sen voin sanoa ettei jaksa polttaa noita kaikkia valoja samaan aikaan. Jos meinaat vakioumpioon laittaa sen H4 (60W?) ja auton lisävalojakaan ei taida olla muilla kuin H3 (55W) polttimoilla? Tohon vielä ynnätään takavalo ja muut niit loppuu watit kesken.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
saattaa kyl olla näin mut jos ei niin kauhee wattista laita vakio umpioon (joku 35w) ja sitte lisäks joku ei-mahoton.
-
kurri
35w+55w+55w+5w on silti liikaa.
(5w on takavalo, jos sen vaihtaa ledeille ni kulutus tippuu ehkä 1w:n)
60w+55w on myös liikaa, palaa ne, mutta huonosti.
tupla-hid 35w+35w ni saat pirusti valoo ja riittää teho, mutta sähköihin on tehtävä muutoksia aika paljon.
(5w on takavalo, jos sen vaihtaa ledeille ni kulutus tippuu ehkä 1w:n)
60w+55w on myös liikaa, palaa ne, mutta huonosti.
tupla-hid 35w+35w ni saat pirusti valoo ja riittää teho, mutta sähköihin on tehtävä muutoksia aika paljon.
Jaksaisko manki tuottaa tarpeeks virtaa jos on takana ledivalo ja laittas eteen 100w halogeenin? 
Onko kenelläkään tällästä mankissa? http://tmi-janikaasalainen.com/product_ ... ts_id=2557 Valaisis varmaa paljo paremmi ku vakio skyteamin valo... 
Monkeyt.netin käyttäjä numero 999
-
Zapperslam
jännitteensäädin helevettiin ja tadaa sulla on 24v sähkötzaku kirjoitti:Jaksaisko manki tuottaa tarpeeks virtaa jos on takana ledivalo ja laittas eteen 100w halogeenin?
145.3cc, 28mm mikuni yms...
-
kurri
ja 100w 24v:lla vaatii paljon vähemmän virtaa...
Tosin jos systeemit on hyvässä kunnossa ni jännitettä tulee paljon enemmänkin.
Mulla on tässä ajatuksissa vähän ollut nostaa staattorijännite sinne 100v tienoille ja tiputtaa sit vähän paremmalla konstilla kuin jännitteenrajoittimella se käyttökelpoiselle tasolle. Ainakin teoriassa se on mahdollista, ja tuottaa enemmän tehoa... mutta saa nyt nähdä tuleeko ikinä toteutettua.
Tosin jos systeemit on hyvässä kunnossa ni jännitettä tulee paljon enemmänkin.
Mulla on tässä ajatuksissa vähän ollut nostaa staattorijännite sinne 100v tienoille ja tiputtaa sit vähän paremmalla konstilla kuin jännitteenrajoittimella se käyttökelpoiselle tasolle. Ainakin teoriassa se on mahdollista, ja tuottaa enemmän tehoa... mutta saa nyt nähdä tuleeko ikinä toteutettua.
saisko ton jinkun vakio etu polttimon tilalle muokattua ton PX15d kannan. Kun noista moposopin diamond ja kromi etuvaloissa se on. Ja myytäs sinertäviä polttimoitakin, kun tympii tuo keltanen. Mutta xenonit liian kalliit, että turha niitä ehotella.
Jincheng Monkey 07
Myynissä olevia osien kuvia löytyy http://vpj.kuvat.fi/kuvat/ Kysele yv
Ostat tän: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Xenon.html
Menee suoraan jinkun vakio kantaan ja tulee valkosempaa valoo ku normipolttimosta
Menee suoraan jinkun vakio kantaan ja tulee valkosempaa valoo ku normipolttimosta
Kiitti, pitää laittaa kyllä tilaus tonne easylle, montakohan noita kehtais ostaa, varmaan pitää joku 5 kpl nyt alkuun. Vähän huvittavaa kun tossa lukee tuo xenon, oisivat vaikka laittaneet jonkun extra white tai jotain sellasta. Mutta kiitos paljon. Onko sulla tommonen jinkussa? on on niin minkälainen?
Jincheng Monkey 07
Oli. Polttimo paloi 2 kuukauden jälkeen, joka päiväisessä ajossa ollut. Samallaiseen normaaliin verrattuna toi on kirkkaampi ja sen värieron huomaa selvästi. 
OT/ Tilasin noita 2, mutta kaveri oli avannut easynpaketin ja valinnut itelleen kolmesta tollasesta polttimosta parhaimman ja varmaan rikkonut ton mun toisen, kun ei edes sen rikkinäisen polttimon pakettia ollut missään. Enkä saanut kaverilta mitään korvauksiakaan, kun se ei "jaksanut" laittaa easylle viestiä, jos se olisi matkalla mennyt rikki niin kuin kaveri väitti
/OT
OT/ Tilasin noita 2, mutta kaveri oli avannut easynpaketin ja valinnut itelleen kolmesta tollasesta polttimosta parhaimman ja varmaan rikkonut ton mun toisen, kun ei edes sen rikkinäisen polttimon pakettia ollut missään. Enkä saanut kaverilta mitään korvauksiakaan, kun se ei "jaksanut" laittaa easylle viestiä, jos se olisi matkalla mennyt rikki niin kuin kaveri väitti
Mä pistin H7-polttimon kiinni samalla kun laitoin 12v sähköt. Se sopii paljon paremmin kuin mikään H4, koska se H4 on ihan liian iso sinne kopan reikään. H7 on paljon lähempänä alkuperäistä kantaa. Se on ihan pikkasen liian iso sinne kopan reikään. Tartti polttimon kantaan ihan pikku lovi viilata, niin se polttimo panttas sinne tosi kireesti. Suosittelen ennemmin kuin H-nelosta. 
H4 on juuri täydellisen sopiva kun vaan ottaa sen vanhan "kuvun" siitä pois, sen jälkee H4 voi vain heittää sisään ja kääntää ne nipat ja kyllä pysyy.
500 viestiä silkkaa paskaa
Tänään kylillä tuli huomattua, että valo on hemmetin himmeä ja ei meinannut nähdä kunnolla.
Himassa kokeilin kääntää virta avinta lukossa puoleenväliin ja valot kirkastu normaaliksi. Ennen ollut kirkkaat ja hyvät ja 12v sähköt on. Muistaakseni täällä oli juttua jostain johdosta ja sen poistamisella korjaanuu, mutten kuollakseni muista mikä johto mahtaa olla.
Laitetaan samaan vielä kysymys takavalosta eli takavalo palaa tyhjäkäynnillä, mutta kun annat vähänkin enempi kaasua niin sammuu, mutta ei hajoa ja syttyy uudestaan, kun kierrokset palaa tyhjäkäynnille. Ledi takavalo kyseessä.
Himassa kokeilin kääntää virta avinta lukossa puoleenväliin ja valot kirkastu normaaliksi. Ennen ollut kirkkaat ja hyvät ja 12v sähköt on. Muistaakseni täällä oli juttua jostain johdosta ja sen poistamisella korjaanuu, mutten kuollakseni muista mikä johto mahtaa olla.
Laitetaan samaan vielä kysymys takavalosta eli takavalo palaa tyhjäkäynnillä, mutta kun annat vähänkin enempi kaasua niin sammuu, mutta ei hajoa ja syttyy uudestaan, kun kierrokset palaa tyhjäkäynnille. Ledi takavalo kyseessä.