monkeyhin Kaasut???

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
TheNightRider
Viestit: 44
Liittynyt: 13.11.2008 21:37

monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja TheNightRider »

http://www.boostbottleindustries.com/no ... fills.html
Mulla kävi mielessä että jos laittais kaasujärjestelmän mankiin :mrgreen: olis aika hieno mutta kuluttaa kuulemma moottorii melko paljon :evil:

Yks myytti meiltäpäin oli että jotkut oli laittanu sytkärintäyttäkaasua (Butaani) PV kaasuttimen läpi ja ajellu sillä nii oli leipassu kiinni 30 sek kuluttua :D
oma monkey kuva
nähää baanalla ;)
Partanen
Viestit: 272
Liittynyt: 30.06.2008 17:33

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Partanen »

Eipä ollut pahan hintaisia nuo kaasujärjestelmät. Ongelmaksi kaasaripeleissä muodostuu lisärikastus, tai oikeastaan sen puute. Millä ihmeellä saisi lisää polttoainetta seokseen, kun kaasua koneeseen syötetään? Ruisku olisi yksi vaihtoehto, mutta kai aika hankala toteuttaa mankiin, kun taitaa sähköt loppua kesken.
Partanen
Viestit: 272
Liittynyt: 30.06.2008 17:33

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Partanen »

Nyt kannattaa eritellä ilokaasu ja butaani erilleen. Ne kun on kaksi eri asiaa. "Kaasuttamisella" yleensä tarkoitetaan kemiallista ahtamista, eli ilokaasun käyttöä. Yllä olevan linkin laitteet ovat ilokaasun syöttöä varten. Ilokaasulla jo valmis seos saadaan jäähdytettyä, jolloin sen tilavuus pienenee, eli sitä mahtuu enemmän sylinteriin.

Butaani voisi toimia polttoaineena, mutta tuskin siitä hyötyä on, mopokäytössä. Pitäisi olla aina iso pullo kaasua mukana.
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Sehän vaara on kaikisa kaasu vehkeisä.
TheNightRider
Viestit: 44
Liittynyt: 13.11.2008 21:37

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja TheNightRider »

oma monkey kuva
nähää baanalla ;)
Partanen
Viestit: 272
Liittynyt: 30.06.2008 17:33

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Partanen »

Näköjään sen saa sitten kaasarillakin toimimaan. En ymmärrä miten. Kiihdytysprätkissä ne harrastajat kyllä yleensä huolehtivat myös seoksen tarpeeksi rikkaana pysymisestä, joka on helppoa ohjelmoitavalla ruiskulla. Ehkäpä kaasarin kanssa pelatessa ilokaasua sitten vain johdetaan seoksen sekaan ja toivotaan parasta.

Kyllä uskoisin, että toimivasta ilokaasu systeemistä, joka on käsittääkseni sama kuin "nitro", olisi hyötyä myös 50 kuutioisessa koneessa, jos sen saa toimimaan oikealla tavalla.
TheNightRider
Viestit: 44
Liittynyt: 13.11.2008 21:37

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja TheNightRider »

NO NIIN.. ja nyt joku illanviettäjä sit ottaa mankinsa nurkasta ja kokeilee kaasuja siihen nii saadaan eloa rähän toppii :mrgreen:

ite laitoin puhasta etanolia viimeviikolla tankkii et sain puhistettuu karstat pois :twisted: toimi melko hyvin mut kuluttu m.renkaat :oops: nyt on sit väljä kone xD
oma monkey kuva
nähää baanalla ;)
japsiraaseri
Vip-käyttäjä
Viestit: 180
Liittynyt: 02.12.2006 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja japsiraaseri »

Tää on taas näitä hetkiä kun tekee vaan mieli sanoa että ottakaa ne sytkärit ja impatkaa niistä ne kaasut, eroa ei noiden tekstien perusteella huomaa.. :mrgreen:
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
sepo
Viestit: 52
Liittynyt: 28.07.2009 01:42

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja sepo »

Aihe alkoi kiinnostaa niin nyppäsin powerfiltterin pois ja päästin sytkärillä kaasua sisään. Eipä mitään eroa oikeen huomannut kuten arvata saattoi. Onko noista pocket bike nitro kiteistä mihinkään? Olisi hieno tollanen jos jotain tekisi kierrättäessä.
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

Minu eno osais asentaa mankiin nossit, se on töissä jossain kilpa-auto-pajalla. Tai jos eno ei osaisi, joku sen työkaveri kyllä osais.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

munki isäntyökaverin poika osais laittaa mankiin osamettästä löytyneen turbon nippusiteillä ja jesarilla kiinni magneetonkoppaan sillee et se tois tehoo +500hp.

kaikkia kiinnostaa
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

Grimnir kirjoitti:munki isäntyökaverin poika osais laittaa mankiin osamettästä löytyneen turbon nippusiteillä ja jesarilla kiinni magneetonkoppaan sillee et se tois tehoo +500hp.

kaikkia kiinnostaa
Aivan, en muista että topickin asiasta ei saisi keskustella. Pyydän nöyräsi anteeksi.
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja HPT »

Kilpa-autojen tekniikka on vähä erilaista ku mankin, joten se on aikalailla sama jos ite asentaisit netistä saatujen tietojen perusteella...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

HPT kirjoitti:Kilpa-autojen tekniikka on vähä erilaista ku mankin, joten se on aikalailla sama jos ite asentaisit netistä saatujen tietojen perusteella...
Empä tuohon voi sanoa mitään vastaan, mutta jos osaa kilpa-autoon asentaa niin luulisin kyl että onnistus mopoonkin.
japsiraaseri
Vip-käyttäjä
Viestit: 180
Liittynyt: 02.12.2006 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja japsiraaseri »

Kujumi kirjoitti: Empä tuohon voi sanoa mitään vastaan, mutta jos osaa kilpa-autoon asentaa niin luulisin kyl että onnistus mopoonkin.
Saatanan apina, pointti oli yleensäkin se, että ketä vittua kiinnostaa että sinun enosi osaa ne asentaa? Minäkin osaisin asentaa mankiin typpioksiduulirikastusjärjestelmän, eli tuttavallisemmin nämä "nossit". Ei se ole mitään ydinfysiikkaa herranjestas.
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
Partanen
Viestit: 272
Liittynyt: 30.06.2008 17:33

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Partanen »

japsiraaseri kirjoitti: Saatanan apina, pointti oli yleensäkin se, että ketä vittua kiinnostaa että sinun enosi osaa ne asentaa?
Minua.
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Kujumi kirjoitti:
HPT kirjoitti:Kilpa-autojen tekniikka on vähä erilaista ku mankin, joten se on aikalailla sama jos ite asentaisit netistä saatujen tietojen perusteella...
Empä tuohon voi sanoa mitään vastaan, mutta jos osaa kilpa-autoon asentaa niin luulisin kyl että onnistus mopoonkin.
osaahan se varmaan, mutta luuletko että mopon moottori kestää, kun voi olla vähän parempia noi "kilpa-autojen" moottorit. Toisaalta, kilpa-autoissa on ruisku, ja mankissa kaasari, joten :cry:
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Partanen
Viestit: 272
Liittynyt: 30.06.2008 17:33

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Partanen »

Mopon moottori on niin matalaviritteinen, että kyllä se pieniä hetkiä ilokaasua kestäisi. Kovin pitkiä aikoja ei kenelläkään ole kaasuilla ajella muutenkaan, ei se halpaa ole. Ilokaasut on keksitty jo paljon aiemmin kuin ruiskut, joten asiansa osaava saisi myös kaasuttimella toimimaan.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja kurri »

Näitä wet-nos kittejä käyttävät varsin yleisesti jenkkilässä mönkijöihin kaasuttimen kera.
(eli systeemi änkeää myös tarvittavan lisäbensan kun kaasua käytetään)

Ei pitäsi olla mitään ongelmaa saada toimimaan myös monkissa, ainoa este on raha ja projektin järjettömyys :mrgreen:
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Betaversio
Viestit: 5
Liittynyt: 19.12.2008 17:09

Re: monkeyhin Kaasut???

Viesti Kirjoittaja Betaversio »

onko powerjetsuutin tuttu laitos? sellaisen kun tökkää sähköventtiilin kera niin koko lisäbensaongelma on ratkaistu. Jos ei tälläinen suutin ole tuttu kaasarivehkeissä niin suosittelen perehtymään vaikkapa kakstahtikirjojen puolelta kaasuttimiin. Ja miksei myös niihin kaksitahtisiinkin, arvartuupahan ajattelutapa... Nelarikirjoissa kun on kaasareista melko nihkeästi. Ainakin noissa bellin opuksissa. Tiijä sitten jos jonku vanhemman kirjan löytää. :)
Vastaa Viestiin